بهترین سریال ها برای تقویت لیسنینگ

بهترین سریال ها برای تقویت لیسنینگ

فهرست مطالب

اگر طرفدار سریال‌های آمریکایی هستید و همچنین قصد دارید مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنید، چرا با یک تیر دو نشان نزنید؟ تماشای سریال‌های آمریکایی یکی از بهترین راه‌های تقویت لیسنینگ است. هر چه مهارت شنیداری شما قوی‌تر شود، راحت‌تر می‌توانید به زبان انگلیسی صحبت کنید و دایره واژگان خود را افزایش دهید.  در ادامه لیستی از بهترین سریال ها برای تقویت لیسنینگ را برای شما تهیه کرده‌ایم تا علاوه بر آموزش و یادگیری، از دیدن آن‌ها لذت ببرید. با لینگانو همراه باشید.

 

سریال How I met your mother

این سیتکام یکی از محبوب‌ترین‌ها بین زبان‌آموزان است. شخصیت اصلی داستان، تد موزبی (Ted Mosby) در حال تعریف کردن آشنایی خود و همسرش برای فرزندانش است. داستان تد در سال ۲۰۰۵ زمانی که او ۲۷ ساله بود آغاز می‌شود. داستان حول محور زندگی تد و سایر دوستانش می‌گذرد. این سریال علاوه بر سرگرم‌کننده بودن، از طنز و زبان عامیانه استفاده می‌کند. از برخی از کلمات مانند «high five» ،«legendary» و «awesome» بسیار در این سریال استفاده می‌شود. همچنین این سریال یک سریال عالی برای آشنایی با فرهنگ آمریکایی است. شخصیت بارنی( Barney)، دوست تد، یکی از جالب‌ترین شخصیت‌ها است و احتمالا پس از شروع سریال عاشق او خواهید شد.

 

تقویت لیسنینگ با سریال

 

سریال The Big Bang Theory

سریال کمدی تئوری بیگ بنگ نیز یکی از پر طرفدار‌ترین‌ها است که در مورد گروهی از دوستان باهوش و خوره علم و یا به اصطلاح «nerd» است که که با هم در دانشگاه کار می‌کنند و انواع مختلف تحقیقات و آزمایش‌های علمی را انجام می‌دهند. شلدون و لئونارد بهترین دوستان فیزیکدان هستند که به عنوان هم اتاقی با هم زندگی می‎‌کنند. دو همکار دیگر آنها، راجش و هوارد، نیز همیشه همراه آن‌ها هستند. این سریال فراز و نشیب روابط آن‌ها را در حین انجام آزمایشات، بازی‌های ویدیویی و خواندن کتاب‌های کمیک دنبال می‌کند. اما چیزی که این سریال را برای تقویت لیسنینگ مناسب می‌کند این است که اقدامات واضح است و حتی اگر برخی از جملات را به طور دقیق متوجه نشوید، می‌توانید آن‌ها را حدس بزنید. اگر به علم علاقه خاصی دارید، می توانید واژگان زیادی را در رابطه با موضوعات مختلف یاد بگیرید. از آنجایی که این سریال بیشتر در محوطه دانشگاه است، می‌توانید ببینید که درس خواندن در یک کالج آمریکایی چگونه خواهد بود. زبان عامیانه و جملات ساده روزمره مانند «What’s up» بسیار تکرار خواهد شد.

 

big bang theory

 

سریال Friends

سریال دوستان، واضح‌ترین مورد در لیست بهترین سریال ها برای تقویت لیسنینگ است؛ زیرا اکثر افرادی که Friends را دیده‌اند، آن را به دیگران توصیه می‌کنند. احتمالا اینکه تا به الان Friends را یک یا چند بار با دوبله یا زیرنویس فارسی تماشا کرده باشید زیاد است. در چنین حالتی دیدن دوباره آن بدون زیر نویس و به منظور تقویت زبان آسان‌تر خواهد بود. داستان این سریال در منهتن نیویورک می‌گذرد و در مورد شش دوست جوان است: راس، ریچل، مونیکا، فیبی، چندلر و جویی. زندگی آنها با هم‌خونی، هم اتاقی، همسایه و دوستان دبیرستانی قدیمی به هم پیوند خورده است. Friends زندگی روزمره، فراز و نشیب‌ها و مبارزات روزمره آن‌ها را نشان می‌دهد. در این سریال کمدی، شوخی‌ها بسیار واضح هستند و نیازی نیست برای درک آن‌ها، به انگلیسی به کامل مسلط باشید.

شخصیت‌های سریال با یکدیگر بسیار متفاوت هستند و می‌توانید انگلیسی را به صورت عالی یاد بگیرید تا به شما در برقراری ارتباط با دوستانتان کمک کند. در این سریال یاد خواهید گرفت که چگونه طنز اولیه را از طریق گفتگو درک کنید. همچنین سرعت گفت‌وگوها بسیار کندتر و واضح‌تر از سایر کمدی‌ها است، این ویژگی باعث می‌شود کسانی که سعی در یادگیری زبان انگلیسی و تقویت لیسنینگ خود دارند، درک بیشتری داشته باشید.

 

تقویت لیسنینگ با friends

 

سریال Stranger Things

ژانر این سریال علمی تخیلی و ترسناک است و در مورد ویل، پسری ۱۲ ساله است که بدون هیچ ردی از خانه‌اش گم می‌شود. تمام شهر به دنبال او هستند اما هیچ کس نمی‌تواند او را پیدا کند. در همین حال، دختری که در یک مرکز دولتی (به نام «یازده») اسیر شده بود، فرار کرده است. به نظر می‌رسد برخی از آزمایشات ماوراء طبیعی به او قدرت ذهنی داده است. مایک، لوکاس و داستین بهترین دوستان ویل هستند. آنها به دنبال او می‌گردند و از یازده در برابر مقامات محافظت می‌کنند. در ادامه آنچه آنها کشف می‌کنند واقعاً وحشتناک است. سریال «چیزهای عجیب» در ایالات متحده موفقیت چشمگیری داشته است. این سریال برای یادگیری داستان‌های علمی تخیلی آمریکایی و گذشته تاریخی اخیر ایالات متحده عالی است، از آنجایی که چند نفر از شخصیت‌های اصلی کودک هستند، درک گفتگوی میان آن‌ها چندان پیچیده نیست. مهم‌تر از همه، Stranger Things یک سریال جذاب با داستان سرایی فوق‌العاده است.

 

stranger things

 

13 Reasons Why سریال 

این سریال درام و رازآلود در مورد هانا بیکر، یک دانش آموز دبیرستانی است که خودکشی می‌کند و ۱۳ نوار را از خود به جای می‌گذارد که در آن در مورد دلایل خودکشی‌اش صحبت کرده است. آنچه هانا آشنا می‌کند، واقعیتی زشت در مورد دوستان، همکلاسی‌ها، معلمان و کل جامعه است. این سریال در مورد قلدری، تجاوز جنسی و نحوه خاموش کردن آن صحبت می‌کند و زمانی که منتشر شد، هیاهوی زیادی به وجود آورد و باعث ایجاد مکالمات زیادی در بین مخاطبان شد. اما چرا این سریال برای تقویت لیسنینگ مناسب است؟ داستان در کالیفرنیا اتفاق می‌افتد و اکثر بازیگران با لهجه آمریکایی غربی صحبت می‌کنند (که کلماتی مانند «caught» و «cot» به یک شکل تلفظ می‌شوند). این سریال همچنین برای یادگیری روش‌های مختلف صحبت کردن نوجوانان آمریکایی، و موضوعاتی که عموماً در گروه‌های اجتماعی آن‌ها دیده می‌شود، عالی است.

بیشتر بخوانید:
۲۵ عبارت پرکاربرد انگلیسی با ترجمه فارسی

 

سریال Modern Family

این سریال کمدی یکی دیگر از بهترین سریال ها برای تقویت لیسنینگ است.  سریال خانواده امروزی داستان سه خانواده مرتبط را دنبال می‌کند که زندگی خانوادگی جدید و غیر متعارف آمریکایی‌های قرن بیست و یکم را نشان می‌دهند. این سریال به بررسی ازدواج بین نژادی، فرزندخواندگی، رقابت خواهر و برادر و عاشقانه بین افرادی که به نسل‌های مختلف تعلق دارند، می‌پردازد. بازیگران ترکیبی از افراد با پیشینه‌ها و سنین مختلف هستند. هر کدام از شخصیت‌ها نشان دهنده یک روش منحصر به فرد برای صحبت کردن است. برای مثال گلوریا انگلیسی با لهجه کلمبیایی صحبت می‌کند. هیلی، یک نوجوان، از اصطلاحات عامیانه اینترنتی و واژگان غیر رسمی استفاده شده در اینترنت استفاده می‌کند. همه این‌ها باعث می‌شود، این سریال به یک منبع عالی برای تقویت لیسنینگ تبدیل شود.

 

 

modern family

 

سریال Rick and Morty

ریک سانچز پس از ۲۰ سال به خانواده دخترش باز می‌گردد و شروع به بردن نوه خود، مورتی، به ماجراجویی‌های خطرناک با خود به فضا می کند. این سریال مملو از طنز بزرگسالان و مضامین علمی تخیلی دیوانه کننده است. اما دلیل اینکه سریال ریک و مورتی را در لیست بهترین سریال ها برای تقویت لیسنینگ آورده‌ایم چیست؟ این سریال برای درک طنز آمریکایی امروزی بسیار مناسب است. اصطلاحات علمی مختلفی وجود دارد که در طول نمایش با آنها مواجه خواهید شد، بیشتر ساختگی هستند. اما این اصطلاحات ممکن است زبان‌آموز مبتدی را کمی گیج کند، بنابراین این نمایش برای زبان آموزان سطح متوسط انگلیسی بهترین است. همچنین «meme»های (تصاویر با متنهای خنده‌دار) زیادی در مورد این سریال در فضای اینترنت وجود دارد. اگر با سریال آشنایی داشته باشید بهتر آن‌ها را درک خواهید کرد.

 

 

سریال American Horror Story

هر فصل این سریال داستان متفاوتی دارد. اما همیشه می‌توان انتظار قتل، خون و خیانت را در این سریال داشت. فصل‌های قبلی در بیمارستان‌های روانی، یک سیرک سیار، یک خانه خالی از سکنه، یک هتل پر زرق و برق و یک انجمن مخفی جادوگری تهیه شده است. جالب اینجاست که بسیاری از اتفاقات این نمایش بر اساس حوادث واقعی هستند. داستان‌ها در تاریخ‌های متفاوتی رخ می‌دهند. به عنوان مثال، فصل ۴ در سال ۱۹۵۲ و زمانی که سیرک در حال مرگ بود در ایالات متحده می‌گذرد، فصل ۵ در لس آنجلس امروزی می‌گذرد، اما داستان از دهه ۱۹۲۰ شروع می‌شود. طبیعتاً همه شخصیت‌ها متعلق به زمان‌ها و مناطق مختلف هستند. این سریال برای آشنایی با نحوه تغییر زبان انگلیسی آمریکایی و نحوه صحبت در مناطق مختلف آمریکا بسیار عالی است.

سریال Brooklyn 99 

بروکلین ۹۹ یک داستان سرگرم کننده در یک سریال پلیسی معمولی آمریکایی است. ژانر این سریال کمدی سبک است که از قسمت های کوتاه ۳۰ دقیقه‌ای و شخصیت‌های دوست داشتنی تشکیل شده است. درک کمدی سریع ممکن است در ابتدا کمی سخت باشد، اما بعد از سری اول، شما مانند یک بروکلینی واقعی صحبت خواهید کرد. یکی از واژگانی که در سریال بسیار تکرار می‌شود و باید به آن توجه کنید کلمه «Noice» است. این کلمه به معنی: «nice»  یا خوب است که با تاکید صحبت می‌شود. به چیزی بیش از حد خوب اشاره دارد، یعنی چیزی واقعاً، واقعاً خوب.

 

brooklyn 99

 

سریال Gossip Girl

این سریال یک سریال درام محبوب نوجوانان است که در اصل بر اساس مجموعه کتابی به نام Gossip Girl نوشته نویسنده سیسیلی فون زیگسار(Cecily von Ziegesar) ساخته شده است. این سریال یک راوی دارد که تا آخر سریال ناشناخته مانده و با نام Gossip Girl شناخته می‌شود. داستان کتاب بر روی گروهی از بچه‌های دبیرستانی ثروتمند تمرکز دارد که در ثروتمندترین قسمت منهتن در Upper East Side زندگی می‌کنند و رسوایی‌های زیادی درگیر می‌شوند. یکی از شخصیت های اصلی، مشهورترین دختر محبوب Upper East Side، به نام Serena است که به یک مدرسه شبانه روزی فرستاده شده بود. داستان فیلم Gossip Girl نیز بر روی بلر والدورف (Blair Waldorf)، دختر محبوب دیگری متمرکز است که خود را محبوب‌ترین دختر مدرسه می‌بیند. اما چرا “Gossip Girl” یک کمدی عالی و یکی از بهترین سریال ها برای تقویت لیسنینگ است؟ “Gossip Girl” به راحتی قابل دنبال کردن است؛ زیرا راویی دارد که شروع و پایان هر قسمت را توضیح می‌دهد و همه زبان آموزان انگلیسی می‌توانند آن را دنبال کنند. زبان عامیانه و روزمره است و نمونه‌ای عالی از نحوه ارتباط جوانان آمریکایی با یکدیگر است.

 

gossip girl

 

سریال Glee

اگر از تماشای فیلمها یا سریال‌های موزیکال لذت می‌برید، ما سریال Glee را به شما پیشنهاد می‌کنیم. داستان سریال در مورد یک معلم دبیرستان و تلاش های او برای تغییر یک کلوپ Glee (یک گروه کر آواز) در مدرسه است. او تلاش می‌کند به گروهی از نوازندگان را که در ابتدا فاقد استعداد به نظر می‌رسند، انگیزه دهد تا برای رسیدن به مسابقات آواز ملی تلاش کنند. این سریال کمدی موزیکال، زندگی نوجوانان و برخی از مشکلات و واقعیت های روزمره آن‌ها در مدرسه را به تصویر می‌کشد. سریال Glee به دلیل تأثیر موسیقیایی که دارد با دیگر سریال‌های این لیست متفاوت است. در گذشته ثابت شده است که اشعار موسیقی به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا بهتر یاد بگیرند؛ زیرا بسیاری از جمله‌ها و عبارات در آهنگ‌ها تکرار می‌شوند و به خاطر سپردن آن‌ها آسان‌تر خواهد بود. “Glee”  علاوه بر تقویت لیسنینگ، به تلفظ شما نیز کمک می‌کند؛ زیرا معلم موسیقی، دانش آموزان را در درس‌های مختلف تلفظ شرکت می‌دهد تا به آنها در آواز خواندن کمک کند. آهنگ‌های این نمایش پرطرفدار به شما کمک می‌کند تا زبان انگلیسی را بهتر به خاطر بسپارید و حتی در لحن و گفتار نیز تاثیر خود را خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید:

 

سریال The Walking Dead

ریک گرایمز از کما بیدار می‌شود و متوجه می‌شود که بیشتر انسان‌ها به نوعی بیماری مبتلا هستند که آنها را به زامبی تبدیل می‌کند. زامبی‌ها در این سریال «واکر» نامیده می‌شوند و هر موجود زنده‌ای از جمله انسان را که پیدا کنند، می‌خورند. ریک به گروهی از بازماندگان می‌پیوندد و رهبر آنها می‌شود. این نمایش پر از خون و خشونت است و طرفداران زیادی در دنیای انگلیسی زبان به دست آورده است.چیزی که باعث می‌شود The walking dead را در این لیست جای دهیم، لهجه جنوبی انگلیسی آمریکایی قوی است. دیالوگ‌ها ساده هستند و مکالمات در بیشتر قسمت‌های سریال به راحتی قابل دنبال کردن است.

 

the walking dead

 

برنامه MasterChef

البته که MasterChef سریال نیست؛ بلکه یک برنامه آشپزی است. اما به دلیل اینکه شرکت کنندگان در مسابقه از سراسر ایالات متحده آمریکا هستند و مکالمات طبیعی‌تر و ساده‌تر است، این برنامه را نیز در لیست تقویت لیسنینگ خود آورده‌ایم. شما می توانید تنوع زبان انگلیسی آمریکایی را در این برنامه ببینید. گوردون رمزی(Gordon Ramsay) سختگیر و بسیار با استعداد مجری برنامه است و شرکت‌کنندگان را تا مرز گریه پیش می‌برد؛ با این حال، چالش های آشپزی همیشه جالب است و استعداد شرکت کنندگان باور نکردنی است.

 

master chef

 

سریال Grey’s Anatomy

این سریال یک درام پزشکی است. داستان آن در مورد دکتر مردیث گری و آموزش داخلی او برای تبدیل شدن به یک پزشک است. این سریال بینندگان را تا زمانی پیش می‌برد که او در نهایت فارغ التحصیل و تبدیل به یک جراح واجد شرایط می‌شود. آنها همراه با جراحان دیگر در بیمارستان سیاتل گریس، در هر قسمت با مسائل مختلف پزشکی سروکار دارند. همچنین ماجراهای مختلفی وجود دارد که بینندگان را علاقه‌مند نگه می دارد، مانند مرگ، روابط عاشقانه، مشکلات شخصی و مسائل کاری.

 

دلیل اینکه “Grey’s Anatomy” را به عنوان یک سریال مناسب برای تقویت لیسنینگ انتخاب کرده‌ایم این است که در آن روابط مختلفی وجود دارد و دیالوگ‌های تک به تک زیادی بین شخصیت‌های مختلف اتفاق می‌افتد که دنبال کردن آن را آسان‌تر می کند. این سریال از دیالوگ‌های طبیعی زیادی استفاده می‌کند و یک نمایش عالی برای یادگیری اصطلاحات رایج انگلیسی است. همچنین اگر به سلامت و پزشکی علاقه مندید یا در حال آموزش برای تبدیل شدن به یک پزشک هستید، این سریال، عالی است؛ زیرا از واژگان تخصصی زیادی استفاده می‌کند.

 

سریال The Crown

اگر قصد دارید لهجه بریتانیایی خود را تقویت کنید چه راهی بهتر از آموختن از ملکه انگلیس وجود دارد؟ The Crown زندگی ملکه الیزابت را از تاجگذاری تا دوران مدرن دنبال می‌کند؛ زیرا او با فشارهای زندگی در خانواده سلطنتی سر و کار دارد. با این سریال نه تنها لهجه بریتانیایی فوق العاده شیک را انتخاب خواهید کرد، بلکه مطالب زیادی در مورد تاریخ سلطنت بریتانیا خواهید آموخت. یکی از واژگانی که باید در این سریال به آن توجه “Sovereign” به معنی حاکم عالی است.

 

سریال Call the Midwife

سریال Call the Midwife زندگی ماماهای بریتانیایی در دهه ۱۹۵۰ را به تصویر می‌کشد و به بسیاری از مسائلی می‌پردازد که زنان بریتانیایی در قرن بیستم با آن مواجه بودند. بازیگران واضح و آهسته صحبت می‌کنند و به شما کمک می‌کنند داستان را به خوبی درک کنید. همچنین چیزهای زیادی در مورد تاریخ بریتانیا خواهید آموخت! اصطلاحات زیادی برای یاد گرفتن در این سریال وجود دارد. برای مثال اصطلاح «An old hand» به معنی فردی با تجربه و تخصص زیاد است.

 

call the midwife

 

سریال Downton Abbey

این سریال نیز برای یاد گرفتن انگلیسی بریتانیایی بسیار مفید است. علیرغم اینکه ماجرای سریال در یورکشایر جریان دارد، همه کاراکترها با لهجه‌های زیبای بریتانیایی صحبت می‌کنند که باعث می‌شود به راحتی بتوان داستان سریال را دنبال کرد. در  Downton Abbey از کلمات و اصطلاحات قدیمی بسیار استفاده می‌شود. برای مثال کلمه  “Squiffy” یک روشی قدیمی برای گفتن کمی مست است.

 

downtown abbey

 

سریال The Simpsons

اگر قصد دارید همزمان با تقویت لیسنینگ، یک سریال معمولی و سرگرم‌کننده تماشا کنید، هیچ چیز واقعاً بهتر از سیمپسون‌ها نیست. زبان انگلیسی در این سریال بدون پیچیدگی و کاملا قابل درک است، حتی اگر برخی از شوخی‌ها را درک نکردید نگران نباشید. 

 

سریال Lie to Me

سریال Lie to me یک درام جنایی آمریکایی است که به مدت سه فصل به طول انجامید. شخصیت اصلی یک  روانپزشک با استعداد به نام کال لایتمن (Cal Lightman) است که تخصصش گرفتن دروغگوها است. او با روانشناس شریک خود، گیلیان فاستر(Gillian Foster) کار می‌کند. آنها با هم به سازمان‌های مختلف کمک می‌کنند تا مجرمان را دستگیر کنند. البته کار کردن با لایتمن خسته کننده است، زیرا دروغ گفتن به او غیرممکن است. این سریال برخلاف دیگر نمایش‌های جنایی از یک ساختار داستان معمولی پیروی نمی‌کند. یک قسمت می‌تواند در مورد پیشگیری از وقوع جنایت و قسمت بعدی در مورد کشف جرم باشد. در واقع شما هرگز نمی‌دانید قسمت بعدی از کجا و چگونه شروع می‌شود. سریال “Lie to Me” طیف وسیعی از واژگان را ارائه می‌دهد. این نمایش همچنین به یادگیری لهجه‌های مختلف انگلیسی کمک می‌کند. شخصیت اصلی، کال لایتمن، بریتانیایی و سایر شخصیت‌ها آمریکایی هستند.

 

سریال Animals

هر قسمت از سریال Animals داستان متفاوتی دارد و بر روی حیوانات مختلف تمرکز می‌کند. این سریال برداشتی طنز از انسان و سبک زندگی آمریکایی از طریق حیوانات را ارائه می‌دهد. جالب‌ترین قسمت‌ها در پس‌زمینه زمانی اتفاق می‌افتد که حیوانات، انسان‌ها را مشاهده می‌کنند و در مورد رفتار فاسد یا احمقانه آنها اظهار نظر می‌کنند. این سریال یک سریال بسیار معمولی است و قسمت‌های نسبتا کوتاهی دارد. اگر می‌خواهید در حین سرگرم شدن، انگلیسی غیر رسمی که در آمریکا صحبت می‌شود را یاد بگیرید، Animals  یکی از بهترین سریال‌ها است.

 

سریال Mr. Robot

این داستان در مورد هکری به نام الیوت اندرسون است که به گروهی می‌پیوندد که قصد دارند بزرگترین و ثروتمندترین شرکت جهان را نابود کنند. سریال مستر ربات جنبه‌های اجتماعی، روانی و سیاسی دنیای کنونی ما را بررسی می‌کند. این مجموعه برای افرادی که عاشق فناوری هستند و قصد دارند از آن برای ایجاد تغییر استفاده کنند بسیار جذاب خواهد بود. اما برای زبان آموزان چه سودی دارد؟ این مجموعه برای زبان آموزان پیشرفته است؛ زیرا زبان فنی و اصطلاحات روانشناسی زیادی وجود دارد. این سریال بر اساس فرهنگ هکری است که ممکن است برای برخی از یادگیرندگان جالب باشد. تعداد زیادی مونولوگ (سخنرانی که توسط یک شخصیت به مخاطب ارائه می‌شود) توسط شخصیت اصلی وجود دارد که باعث می‌شود دنبال کردن داستان و یادگیری کلمات و عبارات جدید راحت‌تر شود.

mr. robot

 

چند نکته در تقویت لیسنینگ با سریال‌ها

زبان انگلیسی لهجه‌های منطقه‌ای زیادی دارد و شما با دیدن سریال‌ها در معرض لهجه‌های متفاوت قرار خواهید گرفت. می‌توانید با کمک سریال‌ها، گفتار عامیانه را یاد بگیرید. برای مثال، بسیاری از کلمات استفاده شده در رسانه‌های اجتماعی به سرعت به سریال های تلویزیونی راه پیدا می‌کنند.  

 

  • سعی کنید برنامه‌های مورد علاقه خود را در Reddit یا Twitter جستجو کنید تا فرصت‌هایی برای چت کردن در مورد آنها به زبان انگلیسی داشته باشید!
  • نمایش‌هایی را انتخاب کنید که قسمت‌های کوتاه‌تر داشته باشد تا بیش از حد در واژگان جدید غرق نشوید.
  • برنامه‌های تلویزیونی را با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید نه زیرنویس به فارسی. خواندن و گوش دادن به زبان انگلیسی به طور همزمان بهترین راه برای جذب واژگان جدید به مغز شما است.
  • سعی کنید پشت سر هم سریال را برای سرچ کردن کلمات جدید متوقف نکنید؛ زیرا این کار شما را از لذت بردن از طرح باز می دارد و ممکن است به زودی از این کار خسته شوید.  در عوض، سعی کنید معنی کلمات را از متن نمایش پیدا کنید.

سوالات متداول

آیا سریال Friends برای تقویت لیسنینگ مناسب است؟
سریال Friends برای تقویت زبان انگلیسی مناسب است؛ زیرا دارای دیالوگ‌های روزمره و ساده‌ای است که به آموزش واژگان و عبارات مفید می‌تواند کمک کند.
آیا تماشای سریال‌های زبان اصلی با زیرنویس انگلیسی مفید است؟
بله، تماشای سریال های زبان اصلی با زیرنویس فارسی می‌تواند به فهمیدن واژگان و دیالوگ‌ها کمک کند.
چگونه می‌توان با تماشای سریال‌های زبان اصلی مهارت شنیداری خود را بهبود داد؟
برای بهبود مهارت شنیداری با تماشای سریال‌های زبان اصلی، بهتر است ابتدا با زیرنویس فارسی شروع کنید و سپس با زیرنویس انگلیسی و در نهایت بدون زیرنویس تماشا کنید.

 

اگر قصد دارید علاوه بر تقویت لیسنینگ، سایر مهارت‌های زبان انگلیسی خود را بهبود بخشید و نیازبه یک برنامه منظم وهدفمند دارید، دوره جامع لینگانو همراه شماست. این دوره از صفر تا صد روی تمامی مهارت‌های زبانی شما مانند اسپیکینگ، راتینگ، ریدینگ و لیسنینگ تمرکز می‌کند. علاوه بر آن، با پشتیبانی ۲۴ ساعته این دوره می‌توانید پاسخ تمرین‌های هر درس و اشکالات خود را با اساتید در میان بگذارید. 

دوره جامع زبان لینگانو

 

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید