آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت

همه چیز در مورد آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت

فهرست مطالب

در دنیای امروز، مهاجرت به کشورهای دیگر برای به دست آوردن فرصت های شغلی و زندگی بهتر، بسیار رایج شده است. با این حال، یکی از موانع اصلی در مهاجرت به کشورهای خارجی، نداشتن مهارت های زبانی لازم برای ارتباط با جامعه محلی است. زبان انگلیسی به عنوان زبان جهانی، یکی از مهمترین زبان هایی است که باید برای مهاجرت به کشورهای خارجی، به آن مسلط شد. در این مقاله، به بررسی روش هایی برای آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت در سریع ترین زمان ممکن، پرداخته خواهد شد. با لینگانو همراه باشید.

چرا آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت ضروری است؟

زبان انگلیسی یکی از پرکاربردترین و پرانتشارترین زبان‌های دنیا است. این زبان زبان رسمی یا زبان دوم بیش از ۵۰ کشور جهان است و تقریبا ۲ میلیارد نفر از انسان‌ها از آن به عنوان زبان اصلی یا ثانویه استفاده می‌کنند. زبان انگلیسی زبان علم، فناوری، تجارت، هنر، ورزش، سیاست و فرهنگ است. بنابراین، برای مهاجرت به کشورهایی که زبان انگلیسی زبان رسمی یا زبان مهمی در آن‌ها است، مانند آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزیلند، انگلستان و بسیاری از کشورهای اروپایی، تسلط به این زبان ضروری است. برخی از دلایل این ضرورت عبارتند از:

  • برای اخذ ویزا و اقامت در کشور مقصد، معمولا نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی است. این مدرک می‌تواند از آزمون‌های بین‌المللی معتبری مانند آیلتس، تافل، پی‌تی‌ای و یا سلپ باشد. هر کشور و هر نوع ویزا ممکن است حداقل نمره مورد نیاز خود را برای این آزمون‌ها مشخص کند.
  • برای ادامه تحصیل در کشور مقصد، باید قادر باشید درس‌های خود را به زبان انگلیسی دنبال کنید، تکالیف و پروژه‌های خود را به زبان انگلیسی انجام دهید، با اساتید و هم‌دانش‌آموزان خود به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید و از منابع علمی و پژوهشی به زبان انگلیسی استفاده کنید. برای این منظور، باید سطح بالایی از مهارت‌های شنیداری، خواندن، نوشتن و گفتاری به زبان انگلیسی داشته باشید.
  • برای ورود به بازار کار کشور مقصد، باید قادر باشید رزومه و نامه انگیزه خود را به زبان انگلیسی بنویسید، در مصاحبه‌های کاری به زبان انگلیسی شرکت کنید، با همکاران و مشتریان خود به زبان انگلیسی مکالمه کنید و از ابزارها و نرم‌افزارهایی که زبان انگلیسی دارند استفاده کنید. برای این منظور، باید مهارت‌های زبانی عمومی و تخصصی خود را در زبان انگلیسی تقویت کنید.
  • برای زندگی راحت و امن در کشور مقصد، باید قادر باشید با مردم و فرهنگ آن کشور آشنا شوید، از خدمات و امکانات عمومی آن کشور بهره ببرید، در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی آن کشور شرکت کنید و از دوستان و همسایگان خود به زبان انگلیسی حمایت بگیرید. برای این منظور، باید مهارت‌های ارتباطی و فرهنگی خود را در زبان انگلیسی افزایش دهید.

انواع مهاجرت: هدف خود را مشخص کنید

تعیین هدف برای مهاجرت یکی از مهمترین مراحل در این فرآیند است. قبل از شروع به برنامه ریزی برای مهاجرت، باید هدف خود را مشخص کنید. هدف مهاجرت می تواند شامل بهبود شرایط زندگی، کسب دانش و تجربه جدید، فرصت های شغلی بهتر، تحصیلات بالاتر، پیشرفت حرفه‌ای و یا دسترسی به خدمات بهداشتی و پزشکی بیشتر باشد. به هر حال اولین قدم برای شما یادگیری زبان است.

بیشتر بخوانید

مهاجرت گردشگری

بسیاری از افراد دوست دارند برای مسافرت به خارج از کشور بروند. اگر قصد شما از مهاجرت، گردشگری باشد نیز باید زبان انگلیسی خود را قوی کنید تا بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید.

مهاجرت تحصیلی

 این نوع مهاجرت به معنای حرکت افراد به دلیل تحصیل در یک دانشگاه یا موسسه آموزشی در کشور دیگر است. این نوع مهاجرت به دلایل مختلفی از جمله بهبود شرایط تحصیلی، افزایش امکانات آموزشی و … انجام می‌شود. یکی از مهم‌ترین موارد در مهاجرت تحصیلی، مدرک زبان است.

مهاجرت کاری

مهاجرت کاری زمانی اتفاق می‌افتد که یک فرد برای رسیدن به خواسته‌های شغلی متناسب با مهارت و حقوق بهتر، اقدام به رفتن به یک کشور دیگر می‌کند. بنابراین آموزش سریع زبان انگلیسی برای مهاجرت در این مورد بسیار مهم است.

شرکت در کدام آزمون‌ها برای مهاجرت نیاز است؟

همان‌طور که گفتیم، برای مهاجرت و خصوصا مهاجرت تحصیلی، باید مدرک زبان را به دانشگاه مورد نظر ارائه کنید. برای این کار باید در آزمون‌های آیلتس و تافل شرکت کنید. میزان نمره‌ای که باید کسب کنید، بسته به کشور و دانشگاه مورد نظر متفاوت است. برای مثال در کشور آمریکا، برای اینکه بتوانید در مقطع لیسانس درس بخوانید، باید بتوانید نمره ۸۰ در تافل و ۶ در آیلتس را کسب کنید. حداقل نمره تافل برای مقطع فوق لیسانس، ۸۱ تا ۸۷ و برای مقطع دکتری، ۹۰ به بالا است. در مقطع فوق لیسانس برای آزمون آیلتس به حداقل نمره ۶.۵ و برای دکتری به ۷ نیاز دارید.

شرکت در آزمون‌های آیلتس و تافل

نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که معیار این حداقل نمرات، سفارت است؛ یعنی ممکن است دانشگاه مورد نظر از شما نمره کمتری بخواهد، اما همیشه باید نمره مورد نظر سفارت برای گرفتن ویزا را ملاک قرار دهید. در آزمون آیلتس چهار مهارت اصلی شما یعنی لیسنینگ، رایتینگ، ریدینگ و اسپیکینگ مورد سنجش قرار می‌گیرد. مدت زمان این آزمون ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه است و بخش اسپیکینگ آن ممکن است در یک روز دیگه گرفته شود. آزمون تافل نیز به همین شکل است و روی مهارت‌های اصلی تمرکز می‌کند، اما اسپیکینگ آن به روز دیگری موکول نمی‌شود.

بیشتر بخوانید

چند روش کاربردی برای آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت

راه رسیدن به تسلط به زبان انگلیسی آن‌قدرها هم سخت نیست. تسلط به شما این امکان را می‌دهد که دنیای جدیدی از فرصت‌های اقتصادی و اجتماعی را باز کنید و اولین قدم برای مهاجرت است. علاوه بر اینکه می‌توانید دوستان جدیدی پیدا کنید و به فرصت‌های شغلی بیشتری دسترسی پیدا کنید، کیفیت کلی زندگی شما نیز بهبود خواهد یافت. اما چه روش‌هایی برای آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت مناسب است؟ در این قسمت سعی کردیم تکنیک‌ها و روش‌هایی را عنوان کنیم که می‌توانند به شما در تقویت زبان انگلیسی کمک کنند.

فیلم‌های انگلیسی مورد علاقه خود را تماشا کنید

شاید فیلم دیدن برای تقویت زبان کمی شوخی به نظر بیاید؛ اما این یک واقعیت است. یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم واقعا کارساز است. البته که کتاب‌های درسی و کلاس‌های ESL بسیار مفید هستند، اما مهم است که به یاد داشته باشید که همه این‌ها آکادمیک هستند. به عبارت دیگر، این‌ها رویکرد رسمی‌تری برای درک نحوه صحبت مردم به انگلیسی دارند.

فیلم های انگلیسی برای تقویت زبان

اما فیلم‌ها روی نحوه استفاده مردم از زبان انگلیسی در زندگی روزمره تمرکز دارند و به شما کمک می‌کنند تا کلمات جدید را به صورت کاربردی یاد بگیرید. وقتی بازیگران یک فیلم را تماشا می‌کنید، با نحوه تلفظ کلمات و زبان بدن آشنا می‌شوید. همانطور که در نتفلیکس می‌چرخید، سعی کنید فیلمی را انتخاب کنید که با تسلط فعلی شما به زبان انگلیسی مطابقت داشته باشد. به هر حال، دنبال کردن فیلم‌هایی که دایره لغات گسترده‌تری دارند، معمولاً چالش‌برانگیزتر خواهند بود.

پیدا کردن فیلم‌های ایده‌آل ممکن است نیازمند کمی آزمون و خطا باشد.در اولین مشاهده، فیلم را با زیرنویس تماشا کنید. سپس، اگر فرصتی برای تماشای آن برای بار دوم دارید، سعی کنید بدون زیرنویس آن را تماشا کنید.

از آهنگ‌های انگلیسی لذت ببرید

در دهه ۱۹۹۰، رفتار‌درمانگران ادعا کردند که گوش دادن به موتزارت باعث بهبود استدلال محیطی و افزایش هوش می‌شود. آن‌ها این را «اثر موتزارت» نامیدند و همانطور که مشخص شد، موسیقی به طور کلی به مغز ما کمک می‌کند تا اطلاعات جدید را راحت‌تر جذب کند.

مطالعات ثابت کرده‌اند که موسیقی به آرامش ذهن ما کمک می‌کند؛ بنابراین برای آموزش زبان آموزان انگلیسی برای مهاجرت، موسیقی می‌تواند ابزار فوق العاده‌ای باشد. اگر به جدیدترین آهنگ‌های پاپ گوش می‌دهید، می‌توانید به‌روزترین کلمات و زبان عامیانه را یاد بگیرید. از نقطه نظر علمی، مغز ما به گونه‌ای سیم‌کشی شده است که آهنگ‌ها را درون خود گیر بیندازد.

بیشتر بخوانید
 ۷ آهنگ انگلیسی برای تقویت زبان + متن و ترجمه فارسی

به گفته دکتر پت کانلوان(Pat Kanluan)، زمانی که یک آهنگ یکسان را بارها و بارها گوش می‌دهید، یک “حلقه آوایی” ایجاد می‌کنید که باعث می‌شود بخشی یا تمام یک آهنگ تا مدت‌ها پس از توقف موسیقی در حالت تکرار در مغز شما پخش شود. این برای زبان آموزان انگلیسی عالی است. اگر بتوانید مغز خود را برای به خاطر سپردن چند آهنگ انتخابی آموزش دهید، به حفظ کلمات و عبارات خاصی در ذهن خود کمک خواهید کرد.

بازی های ویدیویی جدید انجام دهید

مغز انسان عاشق حل مشکلات است. چه در محاسبه یک معادله ریاضی، چه ساختن یک قطعه مبلمان یا مذاکره برای افزایش حقوق، مغز ما همیشه برای یافتن راه حل مناسب کار می‌کند. برای زبان آموزان انگلیسی، بازی های ویدیویی ممکن است موثرترین و سرگرم‌‍کننده‌ترین راه برای تسلط بر زبان باشد. چه یک بازی استراتژیک، چه یک بازی نقش آفرینی (RPG) یا تیراندازی را انتخاب کنید، می توانید با زبان انگلیسی در یک دنیای کاملا دیجیتال تعامل داشته باشید.

بازی های ویدیویی انگلیسی

و از آنجایی که دائماً در حال تکمیل چالش‌ها هستید، مجبور می‌شوید که واژگان خود را به طور فعال درگیر کنید. اگر صاحب یک کنسول بازی ویدیویی (مانند ایکس باکس یا پلی استیشن) نیستید، نگران نباشید! می‌توانید تعداد زیادی بازی عالی را به صورت رایگان بر روی تلفن هوشمند، تبلت یا رایانه خود دانلود کنید.

بیشتر بخوانید
معرفی ۲۳ بازی یادگیری زبان؛ همراه با بازی بیاموزید!

شرکت در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت

برخی دوره‌ها و کلاس‌های مختلف وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. در واقع شرکت در کلاس‌های آنلاین، یکی از مناسب‌ترین روش‌ها برای آموزش زبان برای مهاجرت است. 

بیشتر بخوانید
بهترین دوره های آنلاین زبان انگلیسی کدام هستند؟

دوره جامع زبان لینگانو

دوره جامع لینگانو، زبان انگلیسی را از صفر تا صد به شما آموزش می‌دهد. اگر در تقویت سایر مهارت‌های زبان خود مثل خواندن، نوشتن و گوش کردن نیاز به کمک دارید، در دوره جامع آکادمی زبان لینگانو تمام این مهارت‌ها از صفر تا صد به شما آموزش داده می‌شود. اساتید مجرب لینگانو با به روزترین تکنیک‌ها به تقویت شما در زبان انگلیسی کمک می‌کنند. این دوره شامل ویدیو‌های آموزشی، جزوات و تمرین‌های مختلف هستند و اساتید دوره نیز در طول مسیر همراه شما خواهند بود.

دوره جامع زبان انگلیسی لینگانو

کلاس‌های آموزش زبان USA Learns

این کلاس‌ها برای زبان انگلیسی مبتدی و متوسط مناسب است. USA Learns یک وب سایت واقعاً محبوب و جامع برای بزرگسالان در آمریکا است و در آن می‌توانید نحوه استفاده از زبان انگلیسی را در مقطع ابتدایی یاد بگیرید. اگر هدف شما این است که شهروند ایالات متحده شوید، توصیه می‌شود در این کلاس شرکت کنید. همچنین می‌توانید یاد بگیرید که چگونه به زندگی در ایالات متحده عادت کنید و خواندن، نوشتن، گوش دادن، صحبت کردن، گرامر و واژگان انگلیسی را در این وب سایت تمرین کنید. 

کلاس‌های انگلیسی آلیسون

آلیسون از سال ۲۰۰۷ راه‌اندازی شد و وب‌سایتی است که به تقویت مهارت‌های حرفه‌ای افراد و کمک به عملکرد بهتر آنها در محل کار اختصاص یافته است. اکنون بیش از ۱۰۰۰ دوره به صورت رایگان در Alison دسترس است. دوره‌های انگلیسی زیادی نیز در آن یافت می‌شود! شما می‌توانید گرامر پایه انگلیسی یا انگلیسی مناسب برای گردشگری یا چیزهای دیگر را انتخاب کنید. متناسب با هر هدفی، یک دوره در آلیسون وجود دارد.

کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت

کتاب‌ها یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین منابع آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت هستند. کتاب‌ها معمولاً مطالب خود را به صورت ساختارمند و مرحله به مرحله ارائه می‌دهند و شامل توضیحات گرامری، لیست واژگان، مثال‌ها، تمرین‌ها و تست‌ها هستند. کتاب‌ها می‌توانند به شما در تقویت مهارت‌های شنیداری، خواندن، نوشتن و گفتاری به زبان انگلیسی کمک کنند. برخی از بهترین کتاب‌ها را در زیر آورده‌ایم.

  1. “English for Everyone: English Idioms” by DK
  2. “Cambridge English for Job-hunting” by Colm Downes
  3. “IELTS Life Skills Official Cambridge Test Practice” by Cambridge English Language Assessment
  4. “English for Everyone: English Grammar Guide” by DK
  5. “Oxford English for Careers: Nursing 1” by Tony Grice

بیشتر بخوانید
حداقل یکی از این ۶ کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت را بخوانید

حداقل نمره زبان انگلیسی برای مهاجرت

حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به کشورهای مختلف بسته به نوع ویزا، هدف مهاجرت، دانشگاه یا شغل مورد نظر متفاوت است. به طور کلی، برای مهاجرت تحصیلی، نیاز به آیلتس آکادمیک و برای مهاجرت کاری، نیاز به آیلتس جنرال دارید. برخی از کشورهای انگلیسی زبان که مقصد مهاجرت بسیاری از ایرانیان هستند و حداقل نمره آیلتس آن‌ها را به شرح زیر می‌توانید مشاهده کنید:

  • کانادا: برای مهاجرت کاری، بسته به شغل مورد نظر، حداقل نمره آیلتس جنرال بین 4.5 تا 7.5 است¹. برای مهاجرت تحصیلی، بسته به دانشگاه مورد نظر، حداقل نمره آیلتس آکادمیک بین 6 تا 7.5 است².
  • استرالیا: برای مهاجرت کاری، بسته به شغل مورد نظر، حداقل نمره آیلتس جنرال بین 5 تا 8 است³. برای مهاجرت تحصیلی، بسته به دانشگاه مورد نظر، حداقل نمره آیلتس آکادمیک بین 6 تا 7.5 است⁴.
  • انگلستان: برای مهاجرت کاری، بسته به شغل مورد نظر، حداقل نمره آیلتس جنرال بین 4 تا 7.5 است⁵. برای مهاجرت تحصیلی، بسته به دانشگاه مورد نظر، حداقل نمره آیلتس آکادمیک بین 5.5 تا 7.5 است.

این‌ها فقط برخی از مثال‌هایی از حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به کشورهای مختلف هستند. برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید

سوالات متداول

آیا باید قبل از مهاجرت به کشور مقصد، زبان انگلیسی را یاد بگیرم؟
بله، بهتر است قبل از مهاجرت به کشور مقصد، حداقل سطح پایه‌ای از زبان انگلیسی را یاد بگیرید تا بتوانید در موقعیت‌های روزمره و اجتماعی خود را بهتر برقرار کنید.
چه منابعی برای آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت پیشنهاد می‌کنید؟
برای آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت، منابعی مانند کتاب‌ها، دروس آنلاین، دوره‌های آموزشی و منابع موجود در اینترنت پیشنهاد می‌شود. همچنین، استفاده از برنامه‌های تمرین و یادگیری زبان نیز مفید است.
چقدر زمان لازم است تا به انگلیسی برای مهاجرت مسلط شوم؟
زمان لازم برای مسلط شدن به زبان انگلیسی بستگی به تلاش و تمرین فرد دارد. با تمرین منظم و استفاده از منابع مناسب، می‌توان در عرض چند ماه تا چند سال به انگلیسی مسلط شد.

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید