حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت

حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت در کشورهای مختلف

فهرست مطالب

آزمون آیلتس در درجه اول راهی برای ارزیابی مهارت زبانی شما برای کشورهای انگلیسی زبان است. چه بخواهید در خارج از کشور تحصیل کنید و چه کار کنید، انگلیسی زبان اصلی ارتباط در کشورهای برتر است و سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) برای این کار ضروری است. انگلستان، استرالیا، نیوزلند، ایالات متحده آمریکا و کانادا پرطرفدارترین کشورهایی هستند که در آن آزمون آیلتس برای پذیرش دانشگاه پذیرفته می‌شود. برای درک اینکه این آزمون دقیقا چیست و بدانید حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به کشورهای مختلف چقدر است، ادامه مقاله را بخوانید.

آزمون آیلتس برای مهاجرت

آیلتس مخفف عبارت International English Language Testing System است. این آزمون برای بررسی مهارت شما در زبان انگلیسی، دایره لغات، مهارت‌های نوشتن و خواندن شما است. آیلتس در سرتاسر جهان انجام می‌شود و توسط دانشگاه‌های برتر جهان به عنوان مقیاسی برای درک زبان انگلیسی توسط دانش‌آموزان شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

اکثر دانشگاه های دنیا قبل از درخواست پذیرش از شما می‌خواهند که در آزمون آیلتس شرکت کنید. این آزمون همچنین برای افرادی که به دنبال کار در یک کشور خارجی هستند نیز انجام می‌شود و در فرآیند گزینش در زمانی که فرد، متقاضی ویزا برای مهاجرت است، استفاده می‌شود. حداقل نمره آیلتس برای کشورهای مختلف متفاوت است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. دو نوع آزمون آیلتس وجود دارد که یک آزمون‌دهنده می‌تواند برای اهداف مختلف در آن شرکت کند.

  • آزمون آیلتس آکادمیک: این آزمون برای دانشجویانی برگزار می‌شود که قصد دارند برای تحصیلات عالی در دانشگاه‌های خارجی اقدام کنند. این آزمون برای پذیرش در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد الزامی است.
  • آزمون آیلتس جنرال: این آزمون برای افرادی برگزار می‌شود که به دنبال تحصیلات متوسطه، برنامه‌های آموزشی و یا برنامه‌ریزی برای کار در محیط زبان انگلیسی هستند. این آزمون بیشتر بر مهارت‌های عمومی فرد در ارتباط با محیط اجتماعی یا محل کار متمرکز است.

کدام کشورها آیلتس را می‌پذیرند؟

مهاجرت به سایر کشورهای مورد پذیرش آیلتس شاهد هجوم مداوم افرادی است که به دنبال فرصت‌هایی برای تجارت، حرفه، تحصیل یا انگیزه‌های شخصی هستند. در میان کشورهای بومی انگلیسی زبان، کشورهای زیر نمرات آیلتس را برای مهاجرت به رسمیت می‌شناسند. 

آیلتس در کشورهای مختلف

نمره آیلتس برای استرالیا

 متقاضیان مهاجرت برای دریافت ویزا باید مهارت انگلیسی خود را به وزارت امور داخله نشان دهند. حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به استرالیا ممکن است بسته به نوع ویزا متفاوت باشد.

نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا

 درخواست مهاجرت به IRCC (مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا) نیاز به مدرک زبان انگلیسی دارد و تمامی سازمان ها و موسسات آموزشی نمرات آیلتس را می پذیرند. کارفرماها یا دانشگاه‌ها حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا را مشخص می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

نمره آیلتس برای انگلستان

UKVI (ویزاها و مهاجرت انگلستان) تمامی آزمون‌های آیلتس (آکادمیک، آموزش عمومی یا مهارت‌های زندگی) را به عنوان مدرکی دال بر مهارت زبان انگلیسی برای افرادی که به دنبال اقامت دائم در بریتانیا هستند می‌پذیرد.

نمره آیلتس برای کشور نیوزلند

نمرات آیلتس نقش مهمی در فرآیند تایید ویزای مهاجرت نیوزلند برای ارزیابی مهارت انگلیسی دارد. حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به نیوزلند بر اساس دوره یا سازمانی که متقاضیان قصد عضویت دارند متفاوت است.

حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت در کشورهای مختلف

پنج کشور فهرست شده در زیر به دلیل فرهنگ متنوع، کیفیت، دستمزد رقابتی و چشم اندازهای پرسود برای افراد ماهر، پرطرفدارترین مقاصد برای اتباع خارجی در سراسر جهان از نظر تحصیلات هستند.

بیایید نگاهی به جدول نمره آیلتس برای مهاجرت به کشورهای مختلف بیندازیم.

کشورحداقل نمره آیلتس در مقطع لیسانسحداقل نمره آیلتس در مقطع کارشناسی ارشد
استرالیا 6.06.5
نیوزلند 6.0 تا 6.5 6.0 تا 6.5
کانادا 5.5 تا 6.0 6.0 تا 6.5
ایالت متحده آمریکا6.07.0
انگلستان6.57.0 تا 7.5

لیست بالا حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به کشورهای مختلف را نشان می‌دهد. اگر بخواهید به ترتیب معتبرترین مؤسسات را هدف قرار دهید، ممکن است در کشورهای مختلف این شرایط متفاوت باشد. 

به عنوان مثال، در حالی که میانگین نمره آیلتس برای کانادا ۶ است، همه دانشگاه‌های برتر از دانشجویان می‌خواهند که حداقل نمره ۶.۵ داشته باشند. در ایالات متحده، حداقل امتیاز مورد نیاز برای دانشگاه‌هایی مانند MIT، هاروارد و ییل ۷ است؛ در حالی که دانشگاه کارنگی ملون، دانشگاه نورث وسترن و دانشگاه نیویورک امتیازهای زیر ۷.۵ را نمی‌پذیرند.

بیشتر بخوانید:
حداقل یکی از این ۶ کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت را بخوانید

 اگرچه حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به استرالیا ۶.۵ یا بالاتر است، اما برای هر ماژول آیلتس، یعنی یادگیری، خواندن، نوشتن و صحبت کردن، حداقل نیاز به نمره ۶.۵ وجود دارد. دانشگاه‌های نیوزلند صرف‌نظر از رتبه‌بندی‌شان، به امتیاز ذکر شده در بالا می‌مانند و درس مهندسی تنها استثناست که دانشجو در آن تقریباً در همه کالج‌ها به حداقل نمره ۷ نیاز دارد.

نکته مهم برای داوطلبان انگلستان

آزمون آیلتس برای انگلستان نیز به دو قسمت (آکادمیک و عمومی) تقسیم می‌شود و به عنوان آیلتس UKVI شناخته می‌شود که توسط ویزا و مهاجرت انگلستان تایید شده است. بنابراین، اگر قصد تحصیل یا مهاجرت به هر نقطه از انگلستان را دارید، توصیه می‌شود که آزمون آیلتس UKVI را بدهید که می‌توانید هنگام رزرو تاریخ آزمون خود را انتخاب کنید. نگران نباشید، قالب تست و ماژول ها ثابت هستند. تنها تفاوت در نحوه امتیازدهی و تولید نتایج شماست. همراه با سیستم عددی علامت‌گذاری، به مهارت شما یک رتبه‌بندی استاندارد اروپایی مرجع مشترک برای زبان‌ها (CEFR) داده می‌شود که به صورت الفبایی از A0/A1، A2، B1، B2، C1 و C2 درجه‌بندی می‌شود. 

چگونه در آزمون آیلتس نمره خوب بگیریم؟

برای کسب نمره خوب در آزمون آیلت رو‌ش‌های مختلفی وجود دارد. حتما کارهای زیر را برای گرفتن نتیجه بهتر انجام دهید.

فرمت آزمون آیلتس را درک کنید

از قبل فرمت آزمون آیلتس را درک کنید. ۴ حوزه وجود خواهد داشت: خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن. زمان اختصاص داده شده برای هر بخش را بیاموزید و برای آن آماده شوید.

خوب تمرین کنید

آزمون آیلتس ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه طول می‌کشد تا به پایان برسد. شما باید ثابت قدم باشید و هر روز تمرین کنید تا تمام حوزه‌های امتحانی را کار کنید و تسلط زبان خود را افزایش دهید. تمرینات مکرر می‌تواند به بهبود مهارت خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن شما کمک کند. اغلب با دیگران انگلیسی صحبت کنید، بازخورد آنها را بپذیرید و روی ایرادات خود کار کنید.

حداقل نمره آیلتس

واژگان و گرامر را تقویت کنید

به عنوان یک آزمون زبان، واژگان و گرامر در اینجا بسیار مهم هستند. اگر دایره لغات ضعیفی دارید، ممکن است وقت خود را برای فکر کردن به سوال‌ها از دست بدهید. همچنین ضروری است که به سؤالات از نظر گرامری دقیق پاسخ دهید.

 از تکرار بپرهیزید

از تکرار کلمات، عبارات، جملات یا ایده‌ها در پاسخ خودداری کنید. مناسب بودن پاسخ‌ها بیشتر از طول آنها اهمیت دارد. برای این کار باید دایره لغات درستی داشته باشید.

پاسخ‌ها را حفظ نکنید

در امتحانات اسپیکینگ و رایتینگ پاسخ‌های شما باید طبیعی باشد. اگر سعی کنید جمله‌های حفظ شده ارائه دهید، ممتحن آیلتس به راحتی متوجه خواهد شد.

معلم زبان بگیرید

برای کسانی که احساس می کنند برای برتری یا به ارمغان آوردن بهترین های شما نیاز به راهنمایی متخصص دارند، مربی آیلتس یک گزینه عالی است. بزرگترین مزیت آن این است که می‌توانید طبق برنامه خود در جلسات شرکت کنید. می‌توانید به صورت آنلاین یا حضوری با مربی خود ارتباط برقرار کنید.

در دوره‌های زبان انگلیسی شرکت کنید

یکی دیگر از راه‌های آماده شدن برای آزمون آیلتس، شرکت در دوره‌های زبان انگلیسی است. این دوره‌ها را می‌توانید ه صورت حضوری و یا آنلاین شرکت کنید. اگر به دنبال یک دوره جامع زبان انگلیسی هستید، ما دوره لینگانو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. دوره جامع لینگانو، زبان انگلیسی را از صفر تا صد به شما آموزش می‌دهد. . اساتید مجرب لینگانو با به روزترین تکنیک‌ها به تقویت شما در زبان انگلیسی کمک می‌کنند. این دوره شامل ویدیو‌های آموزشی، جزوات و تمرین‌های مختلف هستند و اساتید دوره نیز در طول مسیر همراه شما خواهند بود.

دوره جامع زبان انگلیسی لینگانو

سوالات متداول

چه کشورهایی حداقل نمره زبان انگلیسی برای مهاجرت دارند؟
   کانادا، استرالیا، نیوزیلند، انگلستان و آمریکا از جمله کشورهایی هستند که حداقل نمره زبان انگلیسی را برای مهاجرت مشخص کرده‌اند.
چه نمراتی برای مهاجرت به کانادا و استرالیا لازم است؟
برای مهاجرت به کانادا و استرالیا، حداقل نمره 6  IELTS General Training یا حداقل نمره 7 در هر چهار بخش از آزمون .
چه نمراتی برای مهاجرت به آمریکا لازم است؟
برای مهاجرت به آمریکا، حداقل نمره 6 در هر چهار بخش از آزمون لازم است.

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • سلام وقتتون بخیر
    ممنون از شما
    فقط یک سوال داشتم
    فرق آیلتس آکادمیک و جنرال رو هم میشه بهمون بگید؟ من همیشه گیج میشم…

  • نمره آیلتس خیلی بستگی به برنامه ریزی و هدفتون داره خیلیا میرن آیلتس جنرال میگیرن ولی با توجه به سخت گیری های که برای مهاجرت هست بعد مجبور میشن آکادمی شرکت کنن.

دیدگاهتان را بنویسید