عبارت انگلیسی مبتدی

از این ۵ عبارت انگلیسی مبتدی استفاده نکنید

فهرست مطالب

برخی از عبارات انگلیسی به شما آموزش داده شده است اما هرگز نباید از آنها استفاده کنید. امروز در لینگانو در مورد عبارات انگلیسی مبتدی صحبت می‌کنیم که همه آن را یاد می‌گیرند، اما معمولاً هرگز در مکالمات واقعی استفاده نمی‌شوند. این عبارات، پایه‌ای برای به مبتدیان برای درک دستور زبان و الگوهای جملات فراهم می‌کند. اما مشکل زمانی است که دانش آموزان به جای استفاده از کلمات معتبر، از این عبارات ساده استفاده می‌کنند. با این حال نگران نباشید، ما دقیقاً به شما می‌گوییم که چرا باید استفاده از این پنج عبارت را متوقف کنید و چندین گزینه را به شما ارائه می‌دهیم که می توانید به جای آن‌ها استفاده کنید.

چرا باید عبارات انگلیسی مبتدی را بدانیم؟

زبان انگلیسی به عنوان یک زبان جهانی، در ارتباط با بسیاری از کشورها و فرهنگ‌ها به کار می‌رود. بنابراین، بلد بودن عبارات انگلیسی مبتدی برای ارتباط با دیگران بسیار مهم است. همچنین، در دنیای کار، زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها به کار می‌رود و بلد بودن عبارات انگلیسی مبتدی می‌تواند در فرصت‌های شغلی و پیشرفت حرفه‌ای مفید باشد.

بیشتر بخوانید:
کدام سایت ها برای چک کردن گرامر انگلیسی مناسب‌اند؟

علاوه بر این، دانستن عبارات انگلیسی مبتدی می‌تواند به عنوان یک پل برای آموزش زبان انگلیسی به صورت کامل و پیشرفته عمل کند. با دانستن این عبارات، فرد می‌تواند به راحتی با دیگران صحبت کند و از این طریق، با تمرین و تلاش بیشتر، می‌تواند به یادگیری عبارات پیشرفته‌تر نیز بپردازد. به علاوه، یادگیری عبارات مبتدی انگلیسی می‌تواند به فرد کمک کند تا به راحتی فیلم‌ها و موسیقی‌های انگلیسی را درک کند. 

از کدام عبارات انگلیسی مبتدی نباید استفاده کنیم؟

همان‌طور که گفتیم، دانستن برخی عبارات انگلیسی مبتدی، برای شروع یادگیری زبان و مکالمه زبان انگلیسی ضروری است، اما استفاده از آن‌ها در مکالمات روزمره چندان جالب نیست. بیایید نگاهی به این عبارات بیندازیم.

Hello. How are you

این یک سوال معمولی به نظر می‌رسد، سوالی که دانش آموزان هر روز در ابتدای کلاس از معلمان خود می‌پرسند. هر معلم زبان انگلیسی صدها هزار بار این سوال را شنیده است. اما مشکل این عبارت انگلیسی مبتدی کجاست؟

این عبارت، یک سؤال رایج و بیش از حد مورد استفاده است. در بهترین حالت، صدای کسی که این عبارت را می‌گوید شبیه یک ربات و در بدترین حالت، خسته به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:
آشنایی با ۲۰ اصطلاح انگلیسی خرید پرکاربرد

ساده‌ترین راه حل این است که سؤال را طولانی‌تر کنید. هر چه سوال طولانی تر باشد، بهتر است و البت به نظر می‌رسد که واقعاً به پاسخ طرف مقابل اهمیت می‌دهید. می‌توانید از این جایگزین‌ها استفاده کنید.

?How are you doing today 

?How are you doing this morning 

?How are you doing this afternoon 

?How are you doing this evening 

عبارات انگلیسی

شروع با کلمه “Hello” بخشی است که این عبارت را غیرطبیعی و روباتیک می‎‌کند. در عوض، با دوستان خود از عبارات «hey»، «hi» یا «hey there» استفاده کنید. چند نمونه در زیر آورده شده است.

?Hey, how’s it going 

?Hi, how are you doing 

?Hi, how are you doing lately 

بیشتر بخوانید:
کلمات پرکننده یا فیلر چیست؟ توضیح کلمات پرکننده با مثال

گزینه‌های زیادی برای احوالپرسی وجود دارد. اما لطفا از به کار بردن عبارت “Hi how are you” خودداری کنید. این عبارت انگلیسی مبتدی، اولین چیزی است که زبان‌آموزان انگلیسی یاد می‌گیرند و باید اولین چیزی باشد که با یک عبارت جدید جایگزین می‌شود.

I’m fine

اگر «Hello. How are you» بدترین سوالی بود که کسی می‌تواند بپرسد، پس «I’m fine» بدترین پاسخی است که هر کسی می‌تواند بدهد. آنقدر بد است که بیشتر مربیان آن را “قاتل مکالمه” می‌نامند. در عوض، در مورد هر چیز دیگری صحبت کنید. هیچ محدودیتی در پاسخ به “حالت چطور است؟” وجود ندارد. مثال‌های زیر همگی در جواب احوال پرسی می‌توانند باشند.

Not great, I just broke up with my girlfriend. 

I just got a new car. It’s awesome. 

I’m doing pretty good. In fact, I’m going to watch a soccer game tonight. 

I’ve been better. I think I’m getting sick. 

وقتی مردم می‌پرسند “How are you”، از مطرح کردن اخبار خوب اخیر نترسید. در مورد اینکه چگونه تولد دخترتان را جشن گرفتید یا اینکه چگونه در Super Mario امتیاز بالایی کسب کردید، صحبت کنید. از جواب لذت ببرید. یادتان باشد همیشه بعد از آن “How about you” را بپرسید. این کار مؤدبانه است.

How old are you

سن چیز بسیار قدرتمندی است. در برخی از نقاط جهان، این موضوع مهمی است، در حالی که در بخش‌های دیگر اصلاً مهم نیست. اما در برخی فرهنگ‌ها، بی ادبی است که از شخصی بپرسید چند سال دارد، بنابراین باید مراقب باشید.

بیشتر بخوانید:
جملات انگلیسی در سفر؛ ۴۵ جمله و عبارت پرکاربرد

اگر واقعاً نیاز به دانستن سن شخصی دارید، گزینه های بهتری وجود دارد. به عنوان مثال، می توانید چیزی مانند این را بپرسید:

?Where did you go to college 

کجا دانشگاه رفتی؟

سپس، می توانید بپرسید:

When did you graduate

یا می‌توانید سؤال دیگری بپرسید:

?How long has it been since you graduated

چقدر از فارغ التحصیلی می گذرد؟

جمله انگلیسی مبتدی

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید کم و بیش متوجه شوید که یک فرد چند سال دارد. اگر بچه دارند بپرسید بچه ها چند سال دارند. 

?How old were you when you started teaching 

?How old were you when you moved to Vermont 

?How old were you when you took your first flight 

Are you from ____?

این عبارت انگلیسی مبتدی اغلب از شما پرسیده می‌شود. از نظر دستوری، این سوال هیچ اشکالی ندارد. اما معنای واقعی آن این است:

I think you’re from _____. Are you?من فکر می کنم شما اهل _____ هستید. درست است؟

این سوال جالبی نیست و دلیلی برای بیان این سوال وجود ندارد. بسیاری از مردم این سوال را از افرادی که برای اولین بار ملاقات می‌کنند، می‌پرسند. و بیشتر اوقات، مردم کمی احساس توهین می‌کنند. حتی اگر حق با شما باشد، فرد ممکن است احساس توهین کند. بنابراین این هرگز راه درستی برای پرسیدن نیست.

در عوض، یکی از این سوالات را امتحان کنید:

?Where are you from 

?Where did you grow up 

?Where were you born 

where did you grow up

پرسیدن ملیت یک فرد می تواند موضوع حساسی باشد. اما اگر با دقت انجام شود، معمولاً مشکل بزرگی نیست. 

Did you eat dinner?

قبل از اینکه به توضیح بپردازیم، باید بدانید که این سوال فقط برای شام نیست. کلمه “dinner” را می‌توان برای هر چیز دیگری مانند ناهار، صبحانه یا قهوه تغییر داد.

یادگیری نحوه پرسیدن در مورد شام از کسی ساده به نظر می‌رسد، اما اینطور نیست. حتی یادگیری درخواست شام به زبان انگلیسی همیشه آسان نیست؛ زیرا انگلیسی زبانان تمایل این کار را غیر مستقیم انجام دهند. این عبارت انگلیسی مبتدی به نظر یک سوال ساده و بی ضرر است، اما مشکل این است که این سوال بخشی از یک مجموعه است:

Did you eat dinner? شام خوردی؟
No, I haven’t yet. نه، هنوز نخوردم.
Well, would you like to eat dinner together? خوب، دوست داری با هم شام بخوریم؟

عبارت انگلی مبتدی

اگر کسی به سوال اول “بله” پاسخ دهد، دلیلی ندارد که بخواهیم با هم غذا بخوریم. اما اگر کسی با “نه” پاسخ دهد، گوینده باید سوال دوم را بپرسد. اینکه از کسی بپرسید که آیا شام خورده است بدون اینکه از او بخواهید با شما غذا بخورد، بی‌ادبی محسوب می‌شود.

بنابراین اگر نمی خواهید آن شخص را دعوت کنید تا با شما شام بخورد، گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد:

?Did you get a chance to eat yet آیا هنوز فرصتی برای غذا خوردن پیدا کردید؟
?Did you get some breakfast / lunch / dinner آیا صبحانه / ناهار / شام خوردید؟
?What did you grab for breakfast / lunch / dinnerبرای صبحانه / ناهار / شام چه چیزی خوردید؟

کلام پایانی

حالا شما با پنج عبارت انگلیسی مبتدی آشنا شدید که نباید از آن استفاده کنید. برای جلوگیری از استفاده از عباراتی که توسط افراد بومی استفاده نمی‌شود، خوب است از محتوای معتبر انگلیسی مانند مجلات، فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و غیره استفاده کنید. این محتواها برای افراد بومی ساخته شده‌اند و دارای گفتار طبیعی انگلیسی هستند. از طریق آنها، می‌توانید یاد بگیرید که افراد بومی دقیقا چگونه صحبت می‌کنند و آنها را کپی کنید.

سوالات متداول

از کدام عبارت انگلیسی مبتدی نباید استفاده کنیم؟
بعضی از عبارات انگلیسی هستند که معلمان به ما آموزش می‌دهند، اما در مکالمات واقعی استفاده از آن‌ها کار درستی نیست. عبارات زیر جزو این دسته هستند:

Hello, how are you?
I’m fine
How old are you
Are you from ….?
Did you eat dinner?

چرا باید عبارات انگلیسی مبتدی را یاد بگیریم؟
عبارات انگلیسی مبتدی برای شروع صحبت کردن به زبان انگلیسی و درک مفاهیم پایه بسیار مفید هستند. همچنین، با یادگیری این عبارات، می توانید از سطح مبتدی به سطح پیشرفته تر و قابل فهم تر بروید.
چه عبارات انگلیسی مبتدی باید یاد بگیریم؟
عبارات انگلیسی مبتدی شامل عبارات رایج در موقعیت های مختلف مانند خرید، سفر کردن، رستوران و … هستند. برخی از این عبارات عبارتند از: “Hello”, “How are you?”, “What’s your name?”, “I’m sorry”, “Thank you” و …

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • عالیییی، یکسری ویدئو هم داخل یوتیوب دارین که خیلی به من کمک کرد حرفه ای تر صحبت کنم

  • من ویدئوهای یوتیوبتونم دیدم و خیلی در مورد معرفی کردن خودمون و شروع کردن یک مکالمه به خوبی توضیح داده بودید ممنونم ازتون.

  • خیلی کاربردی بود، دیدن فیلم خیلی کمک می‌کنه که بتونی سطح مکالمات خودت رو ببری بالا .
    پلی لیست فیلم و سریالتون هم عالیه

دیدگاهتان را بنویسید