بهترین شبکه های اجتماعی برای تقویت زبان

معرفی بهترین شبکه های اجتماعی برای تقویت زبان انگلیسی

فهرست مطالب

این روزها زندگی همه ما به شبکه های اجتماعی گره خورده است. هر کس مطابق سلیقه و کاربرد شبکه‌های اجتماعی، در یک یا چند شبکه حساب کاربری دارد و مطالب آنها را دنبال می‌کند. شبکه های اجتماعی جایی است که ما بیشترین ساعات تفریح خود در هنگام استفاده از موبایل را در آن می‌گذرانیم. پس چه بهتر که هنگام استفاده از این صفحات همگانی پرطرفدار، زمانی نیز برای آموزش و تقویت زبان بگذاریم.  بنابراین اگر با بهترین شبکه های اجتماعی برای تقویت زبان آشنا شویم، می‌توانیم همزمان که ساعاتی را در شبکه‌ های اجتماعی پرسه می‌زنیم، به صورت هدفمند به آموزش زبان و بالا بردن و تقویت مهارت‌هایمان در این زمینه بپردازیم تا استفاده‌ای مفید و بهینه از شبکه‌های اجتماعی داشته باشیم.

چرا باید از شبکه های اجتماعی برای تقویت زبان استفاده کنیم؟

بسیاری از مردم آموزش‌های کاربردی برای زندگی خود را از شبکه های اجتماعی گرفته و بسیاری نیز کسب و کار خود را در این صفحات به اشتراک می‌گذارند. این امر باعث می‌شود که شبکه های اجتماعی از همه نظر مانند یک کلاس درس عمل کنند. این رابطه تعاملی و دوگانه باعث می‌شود که هر نوع آموزشی مطابق نیاز مردم در شبکه های اجتماعی وجود داشته باشد. در نتیجه بسیاری از بهترین شبکه‌های اجتماعی مانند دوره‌های دانشگاهی عمل کرده و آموزش‌های مفیدی را برای تقویت زبان در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

کاربران از شبکه‌های اجتماعی چه استفاده‌ای می‌کنند؟

در واقع می‌توان از اینترنت و شبکه های اجتماعی به دو گونه استفاده کرد: وقت گذرانی و آموزش. وقت گذرانی و پرسه زدن در شبکه های اجتماعی باعث می‌شود که عمر ما بیهوده بگذرد و پس از مدتی برایمان به اعتیادی تکراری و بی‌هدف تبدیل شود؛ اما آموزش و یادگیری درست و مفید در شبکه های اجتماعی می‌تواند همزمان با تفریح و سرگرم شدن در این شبکه‌ها، دستاورد مفیدی را نیز برایمان به همراه داشته باشد. به همین دلایل خوب است که بدانیم به چه شیوه‌هایی می‌توان از بهترین شبکه های اجتماعی برای تقویت زبان استفاده کرد و این روش‌ها را هنگام گشت و گذار در دنیای مجازی به کار گیریم تا بهترین بهره را از وقت و انرژی خود ببریم. 

شبکه های اجتماعی برای تقویت زبان

روش استفاده از شبکه های اجتماعی برای تقویت زبان

در شبکه های اجتماعی با روش‌های مختلفی می‌توان به تقویت زبان انگلیسی پرداخت. 

روش اول؛ پیدا کردن دوست و مکالمه با افراد انگلیسی زبان

این کار مزایای زیادی دارد. یکی از آنها آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم در کشورهای انگلیسی زبان است که در حین مکالمه با این افراد اتفاق می‌افتد. در این صورت ما می‌توانیم موضوعات مختلفی از فرهنگ خودمان را با این افراد به اشتراک بگذاریم و برای رساندن منظورمان ناگزیر هستیم از جملات مناسب و عبارات و اصطلاحات متناسب استفاده نماییم. این کار علاوه بر بالا بردن مهارت مکالمه‌مان، به ما فرصتی می‌دهد که اطلاعات واقعی و دقیقی از کشورهای مختلف به دست آوریم.

 علاوه بر تقویت زبان از شبکه‌های اجتماعی چه استفاده‌ای می‌شود؟

با استفاده از شبکه‌های اجتماعی هم زبان خود را تقویت می‌کنیم و هم مردم جهان را بهتر می‌شناسیم. به عنوان مثال در صورتی که قصد مسافرت یا مهاجرت به آن کشورها را داشته باشیم، بدانیم در کدام محله خانه ارزان‌تر است، چگونه خانه اجاره کنیم، چه کارهایی را در رابطه با مردم و بر اساس حساسیت‌های آنها انجام بدهیم یا ندهیم و موضوعات بسیاری که هنگام مکالمه با افراد می‌توانیم یاد بگیریم.   

استفاده از شبکه های اجتماعی برای تقویت زبان

روش دوم؛ استفاده از پیج‌های آموزشی

روش دوم استفاده از شبکه های اجتماعی برای آموزش یا تقویت زبان انگلیسی استفاده از پیج‌های خاصی است که در شبکه‌ های مختلف برای تقویت زبان وجود دارد. در واقع شبکه های اجتماعی تخصصی بسیاری برای آموزش زبان شکل گرفته است که می‎توان از طریق آنها به آموزش زبان انگلیسی پرداخت.

علاوه بر این، بعضی از افراد با درست کردن پیج‌هایی مخصوص آموزش زبان در شبکه های مختلف اجتماعی و جاهایی که مردم به عنوان صفحات عمومی به آنها سر می‌زنند، به شما کمک می‌کنند که زبان خود را تقویت نمایید و مهارت زبانی خود را بالا ببرید. در ادامه بهترین شبکه های اجتماعی برای تقویت زبان را به شما معرفی می‌کنیم. 

بهترین شبکه های اجتماعی برای تقویت زبان

خوب است بدانیم که در شبکه های اجتماعی مختلف برای تقویت زبان انگلیسی کانال‌ها و صفحاتی مخصوص دارد. علاوه بر این سایت ها و پلتفرم‌های تخصصی برای آموزش و تقویت زبان انگلیسی وجود دارد که زبان‌آموزان به راحتی می‌توانند در جستجوی درون آن، به مطالب مورد نیاز خود دست بیابند. در ادامه با بهترین شبکه های اجتماعی برای تقویت زبان و همچنین سایت‌های مختلف آشنا می‌شویم.

آی تاکی

آی تاکی (italki) یک پلتفرم تخصصی برای آموزش زبان انگلیسی است. این شبکه اجتماعی امکان اتصال زبان‌آموزان و استادان از طریق تماس تصویری و چت‌های ویدیویی را ایجاد می‌کند. به این ترتیب سایت آی تاکی این امکان را برای زبان‌آموزان را فراهم می‌کند تا مدرسان آنلاین را پیدا کنند و از این طریق کلاس‌های خصوصی برگزار شود. 

اسپیکی

اسپیکی (Speaky) یک پلتفرم تخصصی زبان است که به صورت رایگان امکان تبادل زبانی را به کاربرانش می‌دهد و شرایطی را فراهم می‌کند که کاربران آن با هم ارتباط برقرار کرده و از طریق گفتگو با افرادی که زبان مادری‌شان انگلیسی است، به یادگیری و تقویت زبان‌ انگلیسی و سایر زبان‌ها بپردازند. با استفاده از سایت اسپیکی کاربران می‌توانند دوستان جدیدی در سراسر جهان پیدا کرده و سفر یادگیری زبان خود را آغاز نمایند.

های نیتیو

های نیتیو (HiNative) یک پلتفرم جهانی پرسش و پاسخ است که یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای تقویت زبان به شمار می‌آید و در آن می‌توانید از مردم سراسر جهان در مورد زبان و فرهنگشان سوال بپرسید. در این سایت می‌توانید با مردمانی از 110 زبان گفتگو کنید و اطلاعات جالبی در زمینه فرهنگ و کشورشان به دست آورید. بدون تردید این پلتفرم امکان تقویت زبان انگلیسی را برای شما فراهم می‌کند. 

های نیتیو

لینگوالیا

لینگوالیا یا Lingualia یک دوره آموزش زبان به صورت آنلاین و یک روش خلاقانه جدید برای یادگیری زبان است. این دوره آموزشی با گرفتن اطلاعات از شما، دوره را با نیازهای شخصی شما تطبیق می‌دهد. در این سایت توضیح داده شده که در حال حاضر تقریباً دو میلیارد نفر در جهان زبان انگلیسی را یاد می‌گیرند: برخی برای تجارت، برخی برای سفر، برخی می‌خواهند درها را به روی فرصت‌های شغلی جدید باز کنند و برخی دیگر فقط می‌خواهند موسیقی، کتاب و فیلم‌های خارجی را درک کنند. این سایت به نیازهای همه این افراد پاسخ می‌دهد. 

یونیلنگ

یونیلنگ (UniLang) یک پلتفرم تخصصی زبان با انجمن‌ها یا فروم‌هایی است که محل ملاقات و گفتگوی زبان‌آموزان و سخنرانان یک زبان خاص است. موضوعات می‌توانند شامل هر گونه پرسش یا مشکلی باشد که در مطالعه یک زبان ایجاد می‌شود. بنابراین زبان‌آموزان می‌توانند از یونیلنگ به عنوان یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای تقویت زبان استفاده کنند. در انجمن‌های یونیلنگ می‌توانید از بخش‌های ترجمه یا گرامر درخواست کمک کنید. 

اینستاگرام

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی معروف است که در آن به همه چیز پرداخته می‌شود. از میان صفحات آموزشی مختلفی که در اینستاگرام وجود دارد، بخش زیادی نیز به آموزش زبان انگلیسی پرداخته‌اند و امکان تقویت زبان انگلیسی از مقدماتی تا سطح پیشرفته و برای آمادگی در آزمون‌های آیلتس و تافل را ایجاد می‌کنند. از میان صفحات مفید برای تقویت آموزش زبان در اینستاگرام می‌توان به این موارد اشاره کرد: 

  • وان کلیک کلاس (One Click Class): در این صفحه تخصصی زبان، کاربران می‌توانند اصطلاحات و واژگان مهم و کاربردی انگلیسی را با لهجه بریتیش بیاموزند. آدرس این صفحه در اینستاگرام  @oneclickcalss است.
  • آموزش اصولی و کاربردی زبان انگلیسی لینگانو (lingano): یک صفحه تخصصی زبان انگلیسی است که توسط مدرسان ایرانی با توجه به نیازهای زبان‌آموزان فارسی زبان طراحی شده است و همه مهارت‌های مختلف زبانی را به آنها آموزش می‌دهد. آدرس این صفحه در اینستاگرام  lingano_official@ است.
  • آموزش انگلیسی بی بی سی (BBC Learning English): این صفحه با ویدیوها و آزمون‌های خلاقانه و متنوع امکان تقویت زبان انگلیسی را برای زبان‌آموزان فراهم می‌کند. آدرس این صفحه در اینستاگرام   @bbclearningenglish است. 
  • انگلیسی کمبریج (Cambridge Assessment English): در این پیج آموزش زبان از طریق سرگرمی و تصاویر مهیج انجام شده و اصطلاحات زبان انگلیسی به همراه معما و پرسش آموزش داده می‌شود. آدرس این پیج در اینستاگرام  @cambridgeenglish است. 

توییتر 

توییتر (twitter) دارای اکانت‌های زیادی است که روزانه مطالب آموزشی متنوعی در زمینه زبان انگلیسی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از جمله این اکانت‌ها می‌توان به EspressoEnglish، WoodwardEnglish، PhraseMix و  LearnEnglish اشاره کرد.   

تیک تاک

تیک تاک (TikTok) شبکه‌ای اجتماعی است که ابتدا برای جوانان طراحی شد و امروزه می‌توان ویدیوهای فراوان آموزشی در زمینه زبان را در آن مشاهده نمود. کافی است به کانال‌های مختلف این اپلیکیشن موبایلی سر بزنید و در آنها برای تقویت زبان خود اقدام نمایید. 

تیک تاک

یوتیوب

سایت یوتیوب (Youtube) امروزه به یکی از شبکه های اجتماعی مهم در زمینه آموزش تبدیل شده و از بهترین شبکه های اجتماعی برای تقویت زبان است که در رقابتی تنگاتنگ با تیک تاک و اینستاگرام کانال‌های آموزشی زبان فراوانی را در خود جای داده است. از میان این کانال‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • BBC Learning English
  • Easy English، Jennifer ESL
  • Speak English with Mr. Duncan
  • EnglishClass101.com 
  • On the GO with EF
  • Business English Pod
  • Rachel’s English 
  • IELTS Essentials
  • IELTS Official
  • IELTS Simon
  • IELTS Advantage 

سؤالات متداول

چرا باید از شبکه های اجتماعی زبان بیاموزیم؟
شبکه های اجتماعی ساعات زیادی از روز ما را به خود اختصاص می‌دهند، پس بهتر است با استفاده بهینه از وقت خود، آنها را برای آموزش و تقویت زبان انگلیسی خود به کار ببریم.
در سایت‌ها و پلتفرم های تخصصی زبان انگلیسی چه می‌آموزیم؟
هر سایت بر اساس طراحی خود به شیوه‌ای خاص به آموزش زبان می‌پردازد. امکان گفتگو با افراد نیتیو، یافتن معلم خصوصی و… در سایت‌ها وجود  دارد. 
شبکه های اجتماعی مهم برای تقویت زبان انگلیسی کدامند؟
می‌توان در اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و تیک تاک پیج‌ها و کانال‌های مفیدی برای آموزش زبان انگلیسی پیدا کرد. 

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید