یادگیری زبان انگلیسی به صورت خودآموز

چگونه انگلیسی را خودآموز یاد بگیریم؟

فهرست مطالب

زبان انگلیسی کلیدی است برای دسترسی به فرصت‌های شغلی بهتر، لذت بردن از فیلم‌ها، منابع آموزشی، سفرهای خارجی، مهاجرت، بازی‌های آنلاین و هزاران چیز دیگر در دنیای امروز. شما می‌توانید با رفتن به کلاس زبان سرعت یادگیری خود را بالا ببرید، اما اگر شرایطش را ندارید و می‌خواهید خودتان زبان را یاد بگیرید، ویدیوی بالا برای شما طراحی شده است. در ادامه برخی از روش های آموزش زبان انگلیسی به صورت خودآموز را بررسی می‌کنیم.

سطح زبان خود را تعیین کنید

ابتدا باید سطح زبان خود را تعیین کنید تا بتوانید منابع مناسب را برای خود انتخاب کنید. ما برای شما یک تست تعیین سطح رایگان در وب‌سایت لینگانو آماده کرده‌ایم. با کلیک روی این  لینک می‌توانید این تست را انجام دهید و سطح خود را بشناسید.

حالا که سطح خود را می‌دانید، بیایید به مهارت‌هایی که باید در زبان انگلیسی داشته باشید بپردازیم:

– لغات یا Vocab

– گرامر یا Grammar

– شنیداری یا Listening

– خواندن یا Reading

– مکالمه یا Speaking

– نوشتاری یا Writing

بیشتر بخوانید:
تلفظ کلمات انگلیسی؛ ۹ منبع رایگان برای یادگیری تلفظ

آشنایی با منابع خودآموز برای مهارت‌های مختلف

برای یادگیری این مهارت‌ها، منابع مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. ما برای شما برخی از بهترین منابع را معرفی می‌کنیم:

  • لغات: کتاب‌های English vocabulary in use و Oxford word skills کتاب‌های عالی هستند که برای هر سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته وجود دارند. این کتاب‌ها به شما کمک می‌کنند که لغات را در قالب موضوعات مختلف و با مثال‌های کاربردی یاد بگیرید. 
  • گرامر: سری کتاب‌های Grammar in use از انتشارات دانشگاه کمبریج کتاب‌های فوق‌العاده‌ای هستند که به شما گرامر را به زبان ساده و با تمرین‌های متنوع آموزش می‌دهند. شما می‌توانید از فایل‌های PDF این کتاب‌ها که در کانال تلگرام ما قرار داده‌ایم استفاده کنید. 
  • شنیداری: برای تقویت این مهارت، باید به زبان انگلیسی گوش کنید. می‌توانید از موزیک‌ها، پادکست‌ها، TedTalk‌ها و فیلم‌های زبان اصلی استفاده کنید. همچنین، کتاب‌های Tactics For Listening از کتاب‌های محبوب برای تمرین شنیداری هستند. این کتاب‌ها موضوعات کاربردی روزانه را با صداهای مختلف و تمرین‌های مناسب آموزش می‌دهند. می‌توانید از فایل‌های صوتی این کتاب‌ها که در CD همراه آن‌ها یا در سایت‌های معتبر قابل دانلود هستند استفاده کنید.
  • مکالمه: این مهارت به شما اجازه می‌دهد که با اعتماد به نفس با دیگران به زبان انگلیسی صحبت کنید. برای تقویت این مهارت، باید تمرین کنید. اگر پارتنر زبان تمرین مکالمه ندارید، نگران نباشید. می‌توانید از برنامه‌های هوش مصنوعی که به شما پاسخ می‌دهند و خطای شما را اصلاح می‌کنند استفاده کنید. 
  • خواندن: این مهارت به شما کمک می‌کند که متون انگلیسی را با درک و تفهیم بالا بخوانید و از آن‌ها استفاده کنید. برای تقویت این مهارت، باید زیاد بخوانید. کتاب‌های Active Skills for Reading و کتاب‌های Penguin Active Reading کتاب‌هایی هستند که برای سطوح مختلف زبان آموزی طراحی شده‌اند. این کتاب‌ها متون جذاب و متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهند و با فعالیت‌های مربوط به خواندن، درک مطلب، لغات و گرامر شما را آموزش می‌دهند. این کتاب‌ها همچنین فایل‌های صوتی دارند که می‌توانید همزمان با خواندن متن از آن‌ها استفاده کنید.
  • نوشتاری: این مهارت به شما اجازه می‌دهد تا با دقت و صحت بالا، ایده‌های خود را به صورت کتبی ارائه دهید و با دیگران ارتباط برقرار کنید. برای تقویت این مهارت، باید زیاد بنویسید. کتاب Improve your ielts writing skills یکی از بهترین کتاب‌ها برای آمادگی برای آزمون‌های تافل و آیلتس است. این کتاب به شما نحوه نوشتن انواع متون انگلیسی را آموزش می‌دهد و با نمونه‌ها و تمرین‌های متعدد شما را راهنمایی می‌کند.

بیشتر بخوانید:
مکالمات انگلیسی رایگان را از کجا پیدا کنیم؟

سوالات متداول

چه روش‌هایی برای یادگیری زبان انگلیسی به صورت خودآموز وجود دارد؟
پاسخ: برخی از روش‌های موثر شامل استفاده از منابع آموزشی آنلاین، گوش دادن به موسیقی و پادکست‌های انگلیسی، تماشای فیلم‌ها و سریال‌های انگلیسی با زیرنویس، و استفاده از برنامه‌های آموزشی موبایل هستند.
چطور می‌توان بهترین برنامه‌ها و منابع آموزشی برای یادگیری زبان انگلیسی به صورت خودآموز را پیدا کرد؟
پاسخ: برای پیدا کردن بهترین برنامه‌ها و منابع آموزشی می‌توانید از نظرات و تجربیات دیگران در این زمینه استفاده کنید، و همچنین به دقت نقدها و امتیازات کاربران در فروم‌ها و وبسایت‌های مختلف مراجعه کنید.
چگونه می‌توان تعهد به یادگیری زبان انگلیسی به صورت خودآموز را حفظ کرد؟
پاسخ: برای حفظ تعهد به یادگیری زبان انگلیسی به صورت خودآموز می‌توانید برنامه‌های ثابت و منظم برای مطالعه تعیین کنید، با دوستان یا هم‌آموزان خود در ارتباط باشید و با آن‌ها تمرین کنید، و همچنین خود را به چالش‌های جدید در یادگیری زبان مواجه کنید تا انگیزه خود را حفظ کنید.

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید