بهترین وب سایت آموزش زبان انگلیسی

معرفی بهترین وب سایت های آموزش زبان با ویدیو      

فهرست مطالب

یاد گرفتن زبان از طریق ویدیو، یکی از روش‌های مورد علاقه اکثر زبان‌آموزان است. با دیدن ویدیو‌های مختلف به زبان انگلیسی می‌توانید روی مهارت‌های مختلف از جمله لیسنینگ و اسپیکینگ خود تمرکز کنید. در این مقاله از وبلاگ لینگانو ۱۳ وب سایت آموزش زبان همراه با ویدیو را معرفی کرده‌ایم. با توجه به میزان دانش و علایق خود، از این سایت‌ها برای تقویت زبان انگلیسی خود استفاده کنید.

 

وب سایت آموزش زبان مناسب بزرگسالان

 

این وب سایت ویدیوهای سرگرم کننده‌ای درباره مهارت‌های خواندن، نوشتن و واژگان ارائه می‌دهد. فقط کایاست یک موضوع را انتخاب کنید و تماشا کنید. این وب سایت آموزش زبان، به ساخت فیلم های آموزشی انگلیسی برای بزرگسالان اختصاص دارد. مهارت‌ها و دانش‌هایی را می‌آموزد که بزرگسالان برای موفقیت در زندگی و حرفه‌شان باید بدانند. هر ویدیو دارای فهرستی از مهارت‌هایی است که می‌توانید در مورد آن‌ها بیاموزید.

 

وب سایت معروف Coursera

 

اگر دانشجو هستید به احتمال زیاد نام این وب سایت را شنیده‌اید. کورسرا وب سایت دوره آنلاین با مجموعه عظیمی از کلاس‌های اینترنتی رایگان و مقرون به صرفه است. بیشتر دوره‌ها با استفاده از فیلم‌ آموزش داده می‌شوند و این می‌تواند یک منبع عالی برای زبان‌آموزان انگلیسی باشد. شما می‌توانید دوره‌ای مخصوص یادگیری زبان انگلیسی را بگذرانید، یا می‌توانید دوره‌ای را در مورد هر چیزی که به آن علاقه دارید مانند تاریخ، علوم، ریاضیات را انتخاب کنید. . در واقع با یک تیر دو نشان می‌زنید، یاد می گیرید و در عین حال انگلیسی خود را تقویت می‌کنید. ویدئوها با تکالیف، آزمون‌ها و گاهی اوقات حتی پروژه‌ها برای یک تجربه کامل مانند دانشگاه ترکیب می‌شوند.

 

وب سایت آموزش زبان British Council

 

اگر در حال یادگیری انگلیسی بریتانیایی هستید، سایت شورای بریتانیا منبعی فوق العاده است. ویدیوهای موجود در این وب سایت فقط زبان را آموزش نمی‌دهند، بلکه در مورد مردم و فرهنگ بریتانیا آموزش نیز صحبت می‌کنند. ویدیوهای مربوط به فرهنگ و مکان‌های بریتانیا را تماشا کنید و افراد واقعی را ببینید که در مورد زندگی خود در سراسر انگلستان صحبت می کنند. با این سایت درباره زبان و کشور بریتانیا بیشتر بیاموزید. پس از اینکه ویدیوهای یادگیری انگلیسی را مرور کردید، بقیه وب سایت را برای بازی‌ها، درس‌های دستور زبان و واژگان، انگلیسی مربوط به تجارت و کار و سایر اطلاعات مفید بررسی کنید.

 

بیشتر بخوانید:
آموزش زبان با داستان کوتاه انگلیسی  

 

وب سایت CNN Video News

 

این وب سایت یک منبع خبری بین المللی محبوب است. این روزها منابع زیادی برای دریافت اخبار وجود دارد، اما CNN همچنان یک انتخاب قدیمی اما خوب است! صفحه اصلی وب‌سایت ویدیوهای برجسته‌ای از اخبار برتر روز را نمایش می‌دهد، بنابراین در حین یادگیری زبان انگلیسی، اطلاعاتی در مورد رویدادهای جاری دریافت می‌کنید. ویدیوهای اصلی CNN را در مورد موضوعات مختلفی از ورزش گرفته تا زندگی خانوادگی وجود دارد و می‌توانید ویدیوهای بسیاری از اخبار گذشته را تماشا کنید. با این وب سایت نیز علاوه بر دریافت اخبار، زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. از اخبار قدیمی‌تر استفاده کنید تا تمرکز خود را به طور کامل بر تقویت مهارت‌های زبان بگذارید.

 

Funny or die؛ وب سایت آموزشی همراه با سرگرمی

 

بخند یا بمیر. این وب سایت با کسی شوخی ندارد؛ بنابراین می‌توانید مطمئن باشید تا با ویدیو‌های این سایت، علاوه بر تقویت زبان، سرگرم شوید. ویدیوهای Funny Or Die دارای طنزهای مختلفی هستند. برخی از کلیپ‌های خنده دار تقلید نسخه های خنده دار رویدادهای واقعی هستند. برخی برای اظهار نظر در مورد رویدادهای جاری از طنز استفاده می‌کنند. این سایت ویدیوها و مقالات اختصاصی زیادی دارد و برخی از خنده‌دارترین ویدیوهای وب را جمع آوری می‌کند. برای دریافت برخی از جوک‌ها، باید با فرهنگ و اصطلاحات انگلیسی آشنا باشید و اگر آن‌ها را به راحتی متوجه می‌شوید، بدانید که یادگیری شما عالی پیش می‌رود!

 

بیشتر بخوانید:
روش یادگیری کلمات انگلیسی + لیست کلمات پرکاربرد

 

وب سایت CollegeHumor

 

این وب سایت آموزش زبان نیز مانند Funny Or Die، ویدیوهای خنده دار زیادی دارد. برخلاف Funny Or Die، این وب‌سایت بر روی نوع طنزی تمرکز دارد که بینندگان جوان بیشتر آن را خنده‌دار می‌دانند. بازیگران CollegeHumor نمایش‌های کوتاهی را بازی می‌کنند و موقعیت‌های روزمره را به موقعیت‌های خنده دار تبدیل می‌کنند. این ویدیوها نشان می‌دهد که جوانان چگونه صحبت می‌کنند و فرهنگ آمریکایی را به شیوه‌ای سرگرم‌کننده جدا می‌کنند.

 

سایت PBS بهترین برای یادگیری از نمایش‌ها

 

کانال PBS برای برنامه‌های آموزشی و ویژه طبیعت شناخته شده است. در این سایت می‌توانید بسیاری از برنامه‌های آنها و کلیپ هایی از آنها را تماشا کنید. می‌توانید ویدیو‌هایی درباره غذا، هنر، طبیعت، تاریخ، درام و موارد دیگر در سایت PBS وجود دارد. اگر به دنبال مکانی برای یادگیری زبان انگلیسی به شیوه‌ای سرگرم کننده هستید، این سایت، وب سایتی است که می تواند مناسب شما باشد.

بیشتر بخوانید:
معرفی ۱۱ کتاب لغات انگلیسی برای تمام سطوح

 

یادگیری زبان انگلیسی علمی با Big Think

 

چه چیزی یک نفر را نابغه می‌کند؟ معده ما چگونه شبیه مغز دوم است؟ ویدیوهای Big Think به این سؤالات و بسیاری دیگر پاسخ می‌دهند. این وب سایت ویدیوهایی در مورد علم، زیست شناسی و زندگی پست می‌کند که شما را به فکر فرو می‌برد. ایده‌های موجود در ویدیوها بسیار پیچیده هستند، اما به گونه‌ای توضیح داده شده اند که بسیاری از مردم می‌توانند آن را درک کنند. این مورد برای زبان آموزان متوسط و پیشرفته انگلیسی توصیه می‌شود، و یک راه عالی برای یافتن چیزهای جالب برای یادگیری است. 

 

تقویت مهارت مکالمه با سایت TED

 

مانند وب سایت آموزش زبان قبلی، TED دارای ویدیوهایی است که شما را به فکر وادار می‌کند. TED مجموعه‌ای از سخنرانی‌های ذهن‌های درخشان از بسیاری از صنایع مختلف، از فناوری و علم، تا ادبیات و علوم انسانی است که بر گسترش ایده‌های جدید تمرکز دارد. ویدیوهای TED همگی یک شخص یا افرادی را نشان می‌دهند که روی صحنه صحبت می‌کنند. طول ویدیو‌ها از ۳ دقیقه تا یک ساعت متغیر است. اگر می‌خواهید مهارت‌های سخنرانی عمومی یا حتی مهارت‌های مکالمه خود را بهبود ببخشید، می‌توانید از تماشای مجریان در TED چیزهای زیادی بیاموزید.

 

چه چیزی یک سخنرانی را برای مخاطب جذاب می‌کند؟ شما همچنین می توانید بسیاری از ایده‌های جدید را یاد بگیرید و راه‌های جدیدی برای تفکر در مورد چیزها پیدا کنید. پس از تماشای یک ویدیو، کمی در مورد مجری تحقیق کنید؛ از این طریق با افراد جدید و مهم آشنا خواهید شد.

 

یادگیری واژگان انگلیسی با Wonder How To

 

این وب سایت آموزش زبان، ویدیوهای مفیدی را از سراسر اینترنت گردآوری می‌کند که نحوه انجام تقریباً هر کاری را نشان می‌دهند. خواه به آشپزی، هنر، فناوری یا هر چیز دیگری که نیاز به راهنمایی دارد، علاقه مند هستید، احتمالاً می توانید مقاله و ویدیویی در مورد آن در این سایت بیابید. با ویدیوها همراه باشید تا مهارت جدیدی را بیاموزید و درک خود را از دستورالعمل‌های انگلیسی آزمایش کنید.

 

بهترین برای یادگیری از فیلم؛ Sony Crackle

 

اگر می‌خواهید به یک سرویس پخش ویدیو مانند Netflix یا Hulu بپیوندید اما نمی‌خواهید هر ماه برای آن پول خرج کنید، Sony Crackle یک وب سایت عالی است. مانند سایر وب‌سایت‌های پخش، Sony Crackle مجموعه خوبی از فیلم‌های کامل، برنامه‌های تلویزیونی، بسیاری از آثار کلاسیک (فیلم‌ها و نمایش‌های قدیمی) و غیره دارد. این برنامه در بسیاری از دستگاه‌ها در دسترس است، بنابراین می‌توانید در هر جایی آن‌ها را تماشا کنید. 

بیشتر بخوانید:

 

وب سایت  Adam Savage’s Tested

آدام ساویج بخشی از تیم سازنده نمایش تلویزیونی “Mythbusters” است. این وب‌سایت مجموعه‌ای از ویدیوهایی است که آدام در حال آزمایش چیزها، ساختن چیزها و موارد دیگر است. صدای واضح او به راحتی قابل درک است، و اگر از تماشای ساخت چیزها لذت می‌برید، تماشای نمایش‌ها او سرگرم کننده خواهد بود. 

 

وب سایتی برای زبان‌آموزان پیشرفته؛ Engvid

 

EngVid یک منبع عالی برای ویدیوهای یادگیری زبان انگلیسی است. دارای طیف گسترده‌ای از درس‌های ویدیویی است که موضوعات مختلفی از جمله گرامر، واژگان، تلفظ، نوشتن و گوش دادن را پوشش می‌دهد. هر درس توسط یک معلم واجد شرایط ارائه می‌شود که توضیحات واضح و مثال‌های عملی را برای کمک به زبان آموزان برای درک و استفاده موثر از زبان انگلیسی ارائه می‌دهد.

استراتژی‌های یادگیری زبان انگلیسی با فیلم‌ها

 

تا به الان در مورد مزایای یادگیری زبان انگلیسی با فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و آموزش‌های ویدیویی انگلیسی، زیاد صحبت کرده‌ایم. حقیقت این است که شما می‌توانید انگلیسی را با هر نوع رسانه انگلیسی یاد بگیرید! قبل از شروع، داشتن یک هدف مفید است. دقیقا قصد دارید با دیدن ویدیو‌ها چه چیزی را یاد بگیرید؟ یک دفترچه یادداشت برای نوشتن کلمات جدید، عبارات و سایر اطلاعات مفید در نزدیکی خود نگه دارید. بعد از هر ویدیو، آن را با صدای بلند یا روی کاغذ به زبان خودتان توصیف کنید.

 

بیشتر بخوانید:

 

اگر ویدیویی که تماشا کرده‌اید کوتاه است، ممکن است دو بار تماشای آن کمک کند، یک بار برای درک (با تماشای آن بدون مکث) و یک بار برای یادگیری (با یادداشت‌برداری یا پخش مجدد قسمت‌های خاص). اینکه روی چه مهارتی کار می‌کنید، بستگی به آنچه تماشا می‌کنید دارد. در ادامه ایده‌هایی برای شروع یادگیری وجود دارد:

 

  • مراقب زبان باشید به نحوه استفاده از واژگان، دستور زبان و عبارات گوش دهید. 
  • به لهجه‌ها و اصطلاحات عامیانه گوش دهید. مراقب تفاوت بین نحوه صحبت افراد و آنچه در مورد جایگاه آنها در جامعه به شما می‌گوید، باشید. به عبارت دیگر چه کسانی از انگلیسی حرفه‌ای استفاده می‌کنند؟ چه کسی از زبان عامیانه استفاده می‌کند؟ این می‌تواند چیزهای زیادی در مورد مردم و فرهنگ آنها به شما بگوید. 
  • مراقب فرهنگ باشید؛ افراد بسته به اینکه اهل کجا هستند متفاوت صحبت می‌کنند. مراقب تفاوت‌های مکان در انگلیسی افراد باشید. انگلیسی بریتانیایی و آمریکایی مثال واضحی هستند، اما حتی در داخل دو کشور نیز می‌توانید لهجه‌ها، عبارات و روش‌های مختلف صحبت را پیدا کنید.
  • مراقب دانش باشید در نهایت، لذت بردن از محتوای ویدیوها را فراموش نکنید. یادگیری اطلاعات جدید به زبان انگلیسی یک روش فوق العاده است. 

 

سخن پایانی

 

اگر بتوانید موضوع جدیدی را هنگامی که به زبان انگلیسی تدریس می‌شود درک کنید، کارتان عالی است! به این ترتیب موضوع مکالمه جدیدی را به دانش خود اضافه خواهید کرد که می‌توانید با دیگران به زبان انگلیسی در مورد آن صحبت کنید.از سایت‌هایی که در این مقاله معرفی کردیم، برای یادگیری زبان انگلیسی با فیلم‌ها به روشی سرگرم کننده و موثر استفاده کنید! اگر قصد دارید سایر مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنید، دوره جامع زبان لینگانو را به شما پیشنهاد می‌کنیم.  این دوره طوری طراحی شده است که زبان انگلیسی را از صفر تا صد و با به روزترین متد‌ها به شما آموزش می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

دوره جامع زبان لینگانو

 

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید