بهترین سایت ها برای تلفظ کلمات انگلیسی

معرفی بهترین سایت ها برای تلفظ کلمات انگلیسی

فهرست مطالب

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در آموزش زبان انگلیسی، یادگیری نحوه درست تلفظ کلمات است که متاسفانه به آن کم‌توجهی می‌شود. معمولاً زبان‌آموزان برای یادگیری speaking و مکالمه یا تمرین بخش‌هایی مثل listening و writing زمان زیادی می‌گذارند؛ اما به تلفظ که می‎رسد، در چک کردن کلمات در دیکشنری و تمرین نحوه درست بیان واژه‌های مختلف کمی تنبل می‌شوند. به همین خاطر هم تصمیم گرفتیم در ادامه این مقاله برای زبان‌آموزانی که قصد مهاجرت یا شرکت در آزمون‌های زبان را دارند، بهترین سایت ها برای تلفظ کلمات انگلیسی را معرفی کنیم. تلفظ درست کلمات باعث می‌شود نمره بهتری در آزمون زبان بگیرید و همچنین روی نحوه مکالمه‌تان در جامعه جدید تأثیر دارد.

بهترین منابع برای تقویت تلفظ انگلیسی

پیش از معرفی سایت تلفظ انگلیسی بیایید نگاهی به بهترین منابع برای تقویت این مهارت داشته باشیم. در این قسمت منابع شما به بخش listening گره خورده؛ زیرا باید تلفظ درست کلمه را شنیده و بعد آن را تکرار کنید. برای تقویت این مهارت می‌توانید روی منابع زیر حساب ویژه باز کنید:

  •         تلفظ کلمات در دیکشنری آنلاین oxford و longman
  •         انواع پادکست‌های آموزش زبان
  •         انواع تدتاک‌ها برای تمرین مهارت listening و آشنایی با ساختار جمله‌ها در انگلیسی
  •         انواع ویدئوهای آموزش زبان در یوتیوب و دیگر سایت‌های آموزش زبان
  •         تماشای فیلم‌ها و سریال‌هایی که مکالمات روان و ساده‌ای دارند مانند friends یا modern family و…
  •         شرکت در کلاس‌های free discussion برای تمرین مهارت مکالمه و آشنایی گوش با لهجه‌های مختلف

البته علاوه بر این موارد، با عضویت در کامیونتی‌های مختلف آموزشی می‌توانید با زبان‌آموزانی از سراسر دنیا هم آشنا شده و گوشتان را به شنیدن لهجه‌های مختلف عادت دهید. با این مقدمه بیایید نگاهی به لیست سایت تلفظ انگلیسی داشته باشیم.

بهترین سایت ها برای تلفظ کلمات انگلیسی کدام هستند؟

در ادامه قرار است چند سایت تلفظ کلمات انگلیسی را معرفی کنیم که می‌توانید بر مبنای لهجه موردنظرتان مثلاً آمریکن یا بریتیش، این سایت‌ها را رفرنس قرار داده و نحوه تلفظ درست کلمات را تمرین کنید.

بیشتر بخوانید:

سایت howtopronounce.com

یکی از بهترین سایت ها برای تلفظ کلمات انگلیسی howpronounce.com است که بر اساس تلفظ هزاران کلمه به‌صورت آنلاین طراحی شده است. هنگامی که در حال تمرین مکالمه یا یادگیری کلمات جدید هستید و در تلفظ این کلمات مردد شدید اما نخواستید از دیکشنری استفاده می‌توانید سراغ این سایت بروید. در نوار جستجوی صفحه اصلی کلمه موردنظرتان را تایپ کنید تا صفحه جدید برایتان باز شود. در این صفحه روی Pronounce it  کلیک کنید تا فایل صوتی تلفظ آن واژه برایتان پخش شود و سپس کلمه را چند بار تکرار کنید تا مطمئن شوید تلفظ درست آن در ذهنتان نشسته است.

سایت howtopronounce.com

دومین پیشنهاد Forvo.com

دومین سایت پیشنهادی از لیست بهترین سایت ها برای تلفظ کلمات انگلیسی Forvo است که برای تمرین مهارت مکالمه و تلفظ درست کلمات پیشنهاد می‌شود. البته این سایت فقط مختص یادگیری واژگان انگلیسی نیست و برای یادگیری تلفظ کلمات دیگر زبان‌ها هم استفاده می‌شود.

Forvo.com

برای استفاده از این سایت ابتدا زبان موردنظرتان یعنی انگلیسی را انتخاب کرده و سپس هر واژه‌ای که تلفظش را نمی‌دانید در نوار جستجوی سایت سرچ کنید. تلفظ درست کلمات در این سایت توسط صدای افراد مختلف پخش می‌شود و برای تمرین مکرر حق انتخاب دارید.

سایت Fonetiks با امکان استفاده رایگان

یکی دیگر از بهترین سایت ها برای تلفظ کلمات انگلیسی سایت fonetiks است که برای یادگیری درست کلمات در زبان انگلیسی و 90 زبان زنده دیگر در جهان پیشنهاد می‌شود و نیازی به پرداخت هزینه ندارد.

بیشتر بخوانید:

بر خلاف دیگر منابع این سایت نوار جستجو نداشته و راهنمای تلفظ درست کلمات را در اختیارتان می‌گذارد. مسیر کار fonetiks به نحوی است که 9 راهنمای تلفظ کلمات به زبان انگلیسی را دارد و لیست متنوعی از روش‌های تمرینی را در اختیار زبان‌آموز می‌گذارد. به همین خاطر هم یکی از بهترین پیشنهادها برای یادگیری تلفظ درست واژگان است.

فرهنگ لغات Howjsay بدون نیاز به پرداخت هزینه

پیشنهاد بعدی از بهترین سایت ها برای تلفظ کلمات انگلیسی Howjsay است که این منبع آموزشی هم نیاز به پرداخت هزینه نداشته و کاملاً رایگان است. جستجوی واژه در این منبع آموزشی مانند دو پیشنهاد اول از طریق نوار جستجو است تا در صفحه جدید کلمه نمایش داده شده و بتوانید روی دکمه تلفظ کلیک کنید.

فرهنگ لغات Howjsay

آخرین پیشنهاد، یادگیری تلفظ درست کلمات انگلیسی با سایت Cambridge Online Dictionary

آخرین پیشنهاد در لیست بهترین سایت ها برای تلفظ کلمات انگلیسی سایت Cambridge Online Dictionary است.

در این سایت دو نوع تلفظ بریتیش و آمریکایی وجود دارد. این سایت رایگان است و کار کردن با آن بسیار ساده است. کافیست وارد سایت شوید، در قسمت بالای سایت منوی سرچ را می‌بینید که می‌توانید کلمه موردنظرتان را نوشته و سپس سرچ کنید. در صفحه‌ایی که باز می‌شود ابتدا نوع کلمه؛ فعل، اسم یا حرف بودن را مشخص کرده است و سپس تلفظ کلمه را به ۲ نوع همراه با فونتیک هر کدام نوشته است.

Cambridge Online Dictionary

در سایت Cambridge Online Dictionary امکانات دیگری هم وجود دارد، از جمله معنی به انگلیسی و ترجمه کلمه به زبان‌های دیگر مانند: چینی، پرتغالی و … که اگر علاقه‌مند باشید می‌توانید استفاده کنید.

چگونه تلفظ انگلیسی خود را بهبود بخشیم؟

بعد از معرفی بهترین سایت ها برای تلفظ کلمات انگلیسی احتمالاً یک سؤال در ذهنتان به وجود آمده باشد. چگونه کلمات انگلیسی را بهتر تلفظ کنم؟

اول از همه یادتان باشد که این مسئله فقط و فقط با تمرین درست می‌شود، یعنی وقتی یک واژه جدید را برای اولین‌بار در متن دیده یا در سریالی می‌شنوید، باید معنا و مدل تلفظش را سرچ کرده و با تکنیک سایه یا shadow یا همان تکرار مداوم، تمرین کنید. علاوه بر این با تماشای سریال انگلیسی، شنیدن پادکست انگلیسی یا تدتاک هم می‌توانید با ساختار جمله در انگلیسی آشنا شده و بیشتر با نحوه ادای جملات و تأکید روی برخی کلمات آشنا شوید.

مسئله مهم این است که شما باید گوشتان به فضای انگلیسی عادت کرده و دقیقاً از آن تقلید کنید. برای همین هم تأکید کردیم که آموخته‌های جدید را با تکنیک سایه تمرین کنید تا بتوانید به بهترین نحو از آن استفاده کنید.

بعد از این موارد با شرکت در کلاس یا کورس free discussion، تمرین مکالمه با کسی که هم‌سطح خودتان است یا عضویت در انواع کلاب‌های آموزش انگلیسی روی تقویت مهارت مکالمه و تلفظ درست کلمات کار کنید.

سؤالات متداول

بهترین راه تمرینی برای یادگیری تلفظ درست کلمات چیست؟
بهترین راه listen and repeat است؛ یعنی بارها کلمه را شنیده و تلفظ درستش را تکرار کنید تا در ذهنتان بنشیند، برای تمرین بعدی هم می‌توانید کلمات جدید را در ساختار جمله استفاده کنید تا اصطلاحاً ملکه ذهن شود.
برای یادگیری تلفظ درست کلمات چه کتاب‌هایی پیشنهاد می‌دهید؟
برای آموزش از طریق کتاب می‌توانید از منابع کمک‌آموزشی مثل American Accent Training و Pronouncing American English،  استفاده کنید.
بهترین اپلیکیشن کاربردی برای یادگیری تلفظ کدام است؟
علاوه بر پادکست‌های آموزش انگلیسی BBC که از طریق سایت، اپ و کانال تلگرام در اختیار زبا‌ن‌آموزان قرار دارید، می‌توانید از اپ Elsa Speak هم استفاده کنید.

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید