۱۰ روش تقویت مکالمه در خانه

۱۰ روش برای تقویت مکالمه در خانه

فهرست مطالب

اگر نمی‌توانید با دیگران به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید، نگران نباشید. بسیاری از زبان‌آموزان این مشکل را دارند. اما چند تمرین ساده و جالب وجود دارد که در خانه می‌توانید انجام دهید. امروز در لینگانو قصد داریم این روش‌ها را معرفی کنیم تا در انتهای مقاله در تقویت مکالمه در خانه استاد شوید! با ما همراه باشید.

 

تقویت مکالمه در خانه چه مزایایی دارد؟

یکی از راه‌های شروع یادگیری سرگرم‌کننده این است که آن را درست در خانه خود انجام دهید. خانه شما مکانی آرام است که می‌توانید آنطور که می‌خواهید، یاد بگیرید. علاوه بر این، شش دلیل دیگر وجود دارد که نشان می‌دهد تقویت مکالمه در خانه را بسیار سرگرم‌کننده‌تر است:

 

خانه مکان راحت شماست

هیچ جای دیگری در دنیا وجود ندارد که بتوانید در آن استراحت کنید. یادگیری در جایی که کاملا در آن راحت هستید، موثرتر است. نیازی به ترک خانه و رفتن به مکان دیگری نیست. هر زمانی که بخواهید، می‌توانید مطالعه کنید.

 

تقویت مکالمه در خانه بسیار سازنده است

به جای اینکه در خانه بیکار باشید، می‌توانید از اوقات فراغت خود برای بهره‌وری استفاده کنید. وقتی نتیجه را ببینید، تعجب خواهید کرد که چطور اوقات فراغت شما بسیار سازنده عمل کرده است.

 

بدون استرس است

شما بدون هیچ فشاری در خانه مطالعه می کنید. می‌توان بدون نگرانی از سرعت یادگیری خود و استرس اینکه آیا با همکلاسی های خود همگام هستید یا خیر، مطالعه کنید. اگر فشاری وجود نداشته باشد، با یادگیری احساس راحتی بیشتری خواهید کرد.

 

لذت بخش است

خیلی جالب است که بدانید کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید از خانه انجام دهید تا به زبان انگلیسی صحبت کنید. ناگفته نماند، این واقعیت که مجبور نیستید یک ریال بابت آن بپردازید نیز جذاب است.

 

به اندازه گذراندن یک دوره زبان انگلیسی، مفید است

 

درست است که گذراندن دوره زبان انگلیسی یا مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان راهی عالی برای یادگیری زبان انگلیسی است، اما میزان تقویت مکالمه در خانه را دست کم نگیرید.

همانطور که می‌بینید، یادگیری سرگرم‌کننده دور از ذهن نیست. پس بیایید روش‌های یادگیری و تقویت مکالمه در خانه را با هم بررسی کنیم.

آیا با زبان انگلیسی آشنایی دارید اما نمی‌دانید چگونه از آن در مکالمات خود استفاده کنید؟ ما در دوره حرفه‌ای مکالمه لینگانو تمام تکنیک‌ها برای تبدیل شدن به یک انگلیسی زبان نیتیو را آموزش می‌دهیم. برای ثبت نام کلیک کنید.

دوره مکالمه حرفه‌ای

 

با کارائوکه تمرین کنید

Karaoke زمانی است که با آهنگ‌های بدون شعر می‌خوانید و فقط موسیقی پس‌زمینه دارد؛ یعنی در واقع شما خواننده هستید. این فعالیت بسیار سرگرم کننده است. در خانه، می توانید آهنگ های مورد علاقه خود را با صدای بلند بخوانید! فرقی نمی‌کند فرانک سیناترا، بیانسه یا هری استایلز را ترجیح می‌دهید، فقط کافی است به زبان انگلیسی بخوانید و به تقویت مکالمه در خانه بپردازید. به این ترتیب هم مهارت‌های گفتاری خود را بهبود می‌بخشید و هم اوقات خوشی را سپری می‌کنید

 

در مقاله زیر لیستی از بهترین آهنگ‌ها برای یادگیری زبان، به همراه متن و ترجمه آورده شده است:
۷ آهنگ انگلیسی برای تقویت زبان + متن و ترجمه فارسی

 

خوشبختانه، برای خواندن کارائوکه به یک دستگاه کارائوکه گران قیمت نیاز ندارید. به راحتی می‌توانید آهنگ‌های کارائوکه را در یوتیوب پیدا کنید. به سادگی نام آهنگ و هنرمند به اضافه کلمه “Karaoke” را در قسمت جستجو تایپ کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید آهنگ “Another Love” از Tome Odell  را بخوانید، کافی است “Another Love Tom Odell karaoke” را در نوار جستجوی YouTube تایپ کنید و این ویدیو را با پیدا کنید.

 

با صدای بلند بخوانید

 

مطالعه در سکوت می‌تواند به آموزش ذهن شما در زبان انگلیسی کمک کند. با این حال، خواندن با صدای بلند به زبان شما آموزش می‌دهد تا به درستی انگلیسی صحبت کند. می‌توانید هر کتاب، شعر یا داستان کوتاهی را که می‌خواهید، انتخاب کنید و شروع به خواندن کلمات با صدای بلند کنید. قبل از رفتن به سراغ این کتاب‌های انگلیسی عالی، با چیزهای خواندنی آسان انگلیسی شروع کنید.

 

در مقاله زیر تعدادی داستان انگلیسی برای شروع آمده است:

 

در فرآیند تمرین صحبت کردن به زبان انگلیسی، همچنین باید بدانید که آیا کلمات را درست بیان می‌کنید یا خیر. در خانه، می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن‌های تلفظ انگلیسی، صحت تلفظ خود را بررسی کنید.

 

این مقاله ۹ منبع رایگان برای تلفظ را به شما معرفی می‌کند:
تلفظ کلمات انگلیسی؛ ۹ منبع رایگان برای یادگیری تلفظ

 

می توانید تلفظ انگلیسی توسط KEPHAM را امتحان کنید. به سادگی کلمه ای را که می خواهید تلفظ آن را بشنوید، تایپ کنید.

 

با فیلم های تمرینی ورزش کنید

 

این روش چگونه می‌تواند به شما کمک کند؟ اگر با ویدیو ورزش می‌کنید، از ویدیوهای تمرین انگلیسی استفاده کنید. یکی از بهترین مکان‌ها برای یافتن ویدیوهای تمرینی رایگان، یوتیوب است و حتی می‌توانید زیرنویس‌های خودکار را روشن کنید و در حین تمرین آن‌ها را بخوانید.

از طرف دیگر، می‌توانید تمرین را تا جایی که می‌توانید با گوش دادن دنبال کنید، و سپس، در طول زمان ریکاوری، ویدیو را با زیرنویس دوباره تماشا کنید تا روی واژگان استفاده شده تمرکز کنید و هر اصطلاح جدیدی را که یاد گرفته‌اید، بنویسید.

کانال‌های تمرینی رایگان زیادی در YouTube وجود دارد، مانند Grow with Jo، یک مربی شخصی که تمرین‌های سرگرم‌کننده زیادی را ارائه می‌دهد، از جمله رقص، کاردیو، پیلاتس، تمرین‌های صندلی و تمرین‌هایی که نقاط خاصی از بدن را هدف قرار می‌دهند. همچنین می‌توانید کانال‌های محبوب دیگری مانند POPSUGAR Fitness یا The Body Coach TV توسط Joe Wicks را امتحان کنید.

پس از شروع ویدیو، سعی کنید حرکات و کلمات مربی را کپی کنید. نه تنها بدن شما تمرین خوبی خواهد داشت، بلکه زبان شما نیز ورزش انگلیسی عالی را تجربه خواهد کرد. گزینه‌های زیادی در YouTube وجود دارد؛ بنابراین گزینه‌های مختلف را امتحان کنید تا سبک مورد علاقه خود را پیدا کنید.

 

یک شام شبانه انگلیسی برگزار کنید

با میزبانی یک شام انگلیسی شبانه، دوستان خود را وادار کنید به سفر انگلیسی زبان شما بپیوندند. دوستان خود را به یک مهمانی دعوت کنید و از آن‌ها بخواهید در تمام مدت به انگلیسی حرف بزنند. حتماً علاوه بر وعده غذایی، چند بازی نیز  آماده کنید.

مثلا Continue the Story را بازی کنید. برای انجام این بازی، شخصی باید داستانی را با گفتن « Once upon a time» شروع کند. سپس نفر بعدی داستان را ادامه می‌دهد. برای هیجان‌انگیزتر کردن بازی، می‌توانید در هر پاسخ تعداد مشخصی کلمه اضافه کنید. اگر دوستی عدد پنج را انتخاب کند، فقط باید پنج کلمه بگوید. اگر او از شماره اشتباه استفاده کند، از بازی خارج می‌شود.

بازی دیگری که می توانید امتحان کنید پرسش و پاسخ است. از همه دوستانتان، از جمله خودتان، بخواهید در یک کارت فهرست سؤال بنویسند. بعد از اینکه تمام سوالات نوشته شد، آنها را در یک جعبه یا کاسه قرار دهید و مخلوط کنید. سپس به نوبت سوالی را انتخاب کرده و به آن پاسخ دهید.

در انتهای مقاله زیر چند بازی گروهی وجود دارد که می‌توانید با دوستان خود انجام دهید
معرفی ۲۳ بازی یادگیری زبان؛ همراه با بازی بیاموزید!

 

بازی Monopoly به زبان انگلیسی

 

برای تقویت مکالمه در خانه یکی دیگر از کارهای سرگرم کننده‌ای که می‌توانید انجام دهید این است که بازی‌هایی را انجام دهید که نیاز به خواندن یا صحبت کردن به زبان انگلیسی دارند. یک مثال خوب مونوپولی است. تخته و کارت‌ها همگی به زبان انگلیسی نوشته شده‌اند؛ بنابراین هنگام بازی آنها را با صدای بلند بخوانید.

 

این بازی رومیزی به شما امکان می‌دهد در اطراف صفحه حرکت کنید، خانه خرید و فروش و اجاره کنید. مفهوم بازی آسان است، اما برای غیر انگلیسی زبانان، خواندن متن روی کارت‌ها می تواند یک چالش باشد. بنابراین در بازی سعی کنید با صدای بلند متن را بخوانید. برای سرگرمی بیشتر، متن را با کمی احساس بخوانید. مثلا نقش بازی کنید و در شرایط مختلف صحبت کنید.

 

چت با دوستان آنلاین

چه راهی بهتر از یادگیری با دوستان برای تقویت مکالمه در خانه؟ به جای گپ زدن با آنها از طریق صفحه کلید خود، چرا یک تماس صوتی یا تصویری انجام ندهید؟ به این ترتیب می‌توانید مکالمه به زبان انگلیسی را تمرین کنید. این تمرین خوبی برای هر دوی شما خواهد بود.

یکی از کاربردی‌ترین اپلیکیشن های چت ویدیویی و صوتی اسکایپ است. پس از دانلود نرم افزار رایگان، برای یک حساب کاربری ثبت نام کنید و شروع به اضافه کردن دوستان خود به مخاطبین خود کنید.

اپلیکیشن دیگری که می توانید استفاده کنید واتس اپ است. برنامه را نصب کنید و سپس می‌توانید با دوستان خود در دفترچه تلفن خود صحبت کنید. هر دو برنامه را می توان در دسکتاپ و موبایل استفاده کرد.

 

با خط تلفن پشتیبانی مشتری تماس بگیرید

برای تماس با خدمات مشتری نیازی به سوال یا شکایت واقعی ندارید. اما به خاطر  تقویت مکالمه انگلیسی در خانه، وانمود کنید که مشکلی دارید. اکثر شرکت‌های بزرگ و بین‌المللی نمایندگانی به زبان انگلیسی خواهند داشت. به آن به عنوان یک درس رایگان انگلیسی فکر کنید. یکی از راه های انجام این کار این است که در مورد محصولات آنها سوال بپرسید.

 

صدای خودتان را ضبط کنید

ضبط کردن صدای خودتان به شما کمک می‌کند تا اشتباهات تلفظ خود را بدانید. برای این کار می‌توانید از گوشی هوشمند، تبلت یا حتی لپ تاپ خود استفاده کنید. چیزی برای خواندن پیدا کنید و سپس ضبط کننده صوتی دستگاه خود را باز کنید و شروع به ضبط کنید. ضبط صدای فقط اولین قدم است. مرحله مهمتر این است که بررسی کنید آیا کلمات را به درستی تلفظ کرده‌اید یا خیر. برای این کار از اپلیکیشن‌های تلفظ زبان استفاده کنید.

 

دیالوگ فیلم مورد علاقه خود را حفظ کنید

احتمالاً چند فیلم مورد علاقه دارید که دوست دارید آن‌ها را بارها و بارها تماشا کنید. این بار، می‌توانید خود را بخشی از فیلم کنید، از آن لذت بیشتری ببرید. در کنار بازیگران صحبت کنید و صحبت با احساسات را فراموش نکنید.

در این مقاله به طور کامل در مورد یاد گرفتن زبان با فیلم‌ها صحبت کردیم و بهترین فیلم‌ها را برای تمرین معرفی کردیم.

اگر تشخیص کلماتی که آنها می‌گویند برایتان سخت است، می‌توانید زیرنویس فیلم را در گوگل جستجو کنید.

 

Audioblog بسازید

یک وبلاگ صوتی به نوعی مانند پادکست است که در آن شما صدای خودتان را ضبط می‌کنید و با دیگران به اشتراک می‌گذارید. در مورد هر چیزی که دوست دارید، می‌توانید صحبت کنید. بررسی فیلم‌ها، نقد کتاب‌ها و داستان‌ها، ارائه نظر خود در مورد هر چیزی.

اگر دوستان بومی انگلیسی زبان دارید، از آنها بازخورد سازنده بخواهید. از آن‌ها بخواهید که به شما نکات تلفظ و راه‌هایی برای بهبود مکالمه‌تان ارائه دهند. می‌توانید با ساختن یک وبلاگ رایگان شروع کنید. سپس، از ریکوردر استفاده کنید و صحبت خود را ضبط کنید. آنها را در وبلاگ خود آپلود کنید و پست را منتشر کنید.

 

کلام پایانی

اگر قصد دارید انگلیسی را خوب صحبت کنید، عمل فیزیکی به تنهایی کافی نیست. شما باید به هدف نگاه کنید و هنگام یادگیری ذهنی مثبت داشته باشید. به خودتان ایمان داشته باشید و چیزهای تشویق کننده بگویید. علاوه بر مثبت بودن، باید پیگیر، فداکار و مهمتر از همه متعهد باشید. این ویژگی‌ها موفقیت‌های یادگیری زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورد. همانطور که می‌بینید، برای اینکه بتوانید انگلیسی صحبت کنید، به جنبه‌های فیزیکی، ذهنی و عاطفی نیاز دارید. و مهمتر از همه، باید از آن لذت ببرید. اگر بتوانید همه این کارها را انجام دهید، مطمئناً زودتر از آنچه فکرش را می‌کردید، انگلیسی زبانی عالی و مسلط خواهید شد!

اگر نیاز به کمک و راهنمایی دارید، ما در دوره جامع زبان لینگانو همراه شما هستیم. در این دوره می‌توانید روی هر چهار مهارت خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن و همینطور گرامر و واژگان خود کار کنید. استفاده از تکنیک‌های به روز آموزشی توسط استادان مجرب دوره و همچنین تعاملی بودن دوره باعث می‌شود پیشرفت چشمگیری در زمینه یادگیری زبان انگلیسی داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

دوره جامع زبان لینگانو

 

 

 

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید