ریدینگ انگلیسی

۱۹ توصیه مهم برای ریدینگ انگلیسی

فهرست مطالب

درک مطلب یا توانایی شما در درک آنچه می‌خوانید، یک مهارت کلیدی است که باید آن را داشته باشید. این مقاله از وبلاگ لینگانو به شما کمک می‌کند تا بفهمید که چگونه می‌توانید در این مهارت فراتر از خواندن کتاب‌های بیشتر، بهتر شوید. در ادامه با استراتژی‌های هوشمندانه به شما کمک خواهیم کرد که خواندن انگلیسی را یاد بگیرید. در پایان این مقاله دقیقاً متوجه خواهید شد که چگونه کتاب‌های انگلیسی را به گونه‌ای بخوانید که مهارت‌های شما را بهبود بخشد. با ما همراه باشید.

 

برای مطالعه برنامه‌ریزی مشخص داشته باشید

همیشه زمان خاصی را برای مطالعه در نظر بگیرید. باید سعی کنید هر روز حداقل ۳۰ دقیقه را صرف مطالعه متمرکز و فعال کنید. روند مطالعه خود را به یک آیین تبدیل کنید: مکانی آرام و راحت با نور روشن برای نشستن پیدا کنید. قبل از نشستن همه چیزهایی را که ممکن است نیاز داشته باشید، آماده کنید. چیزهایی مانند خودکار، دفترچه یادداشت و غیره. مدت زمان مطالعه خود را مشخص کنید. مثلا بگویید برای امروز قصد دارم یک ساعت مطالعه مفید داشته باشم. همه وسایل الکترونیکی خود را در حالت بی صدا قرار دهید یا آنها را خاموش کنید. اگر چنین روتین منظمی را در نظر بگیرید، مغز شما آگاه می‌شود که چه زمانی می‌خواهید مطالعه کنید و حتی قبل از شروع، تمرکز بیشتری پیدا خواهید کرد.

 

از یک فرهنگ لغت خوب استفاده کنید

اگر یک زبان آموز مبتدی هستید، یک فرهنگ لغت انگلیسی به فارسی را انتخاب و تهیه کنید. همچنین دیکشنری‌های زبان آموزی وجود دارد که کلمات را با استفاده از اصطلاحات ساده توضیح می‌دهند. برای زبان‌آموزان پیشرفته‌تر، توصیه می‌کنیم از دیکشنری‌های انگلیسی به انگلیسی استفاده کنند. دیکشنری‌های یک زبانه شما را مجبور می کنند به جای تکیه بر زبان مادری خود، به انگلیسی فکر کنید. برای مثال فرهنگ لغتی مانند، WordReference را بررسی کنید. این دیکشنری ده‌ها زبان مانند فرانسوی، آلمانی، روسی، ژاپنی و هلندی را پوشش می‌دهد. علاوه بر این، WordReference یک فرهنگ لغت انگلیسی تک زبانه نیز دارد. برای محتوای آنلاین، می‌توانید از ویژگی‌های ترجمه داخلی LingQ نیز استفاده کنید. LingQ به شما امکان می دهد کلمات ناشناخته را در هر متنی انتخاب کنید، ترجمه خودکار دریافت کنید و سپس آن کلمات را به فلش کارت تبدیل کنید.

 

خواندن انگلیسی را با کتاب‌های مناسب آغاز کنید

هنگامی که کتاب و یا محتوایی را برای خواندن انتخاب می‌کنید، دو چیز را در نظر داشته باشید: اولین مورد سطح خواندن شما و دومین مورد موضوع مورد علاقه شما برای مطالعه است. برای ایجاد انگیزه، باید مطالبی را بخوانید که از آنها لذت می‌برید. همچنین باید کتاب‌هایی را انتخاب کنید که در سطح انگلیسی شما هستند، یعنی در واقع کمی بالاتر از کتاب‌هایی که برای شما آسان هستند. باید کتاب‌هایی را انتخاب کنید که با خواندن آن‌ها آنقدر خودتان را به چالش بکشید تا چیزهای جدید یاد بگیرید، اما نه به اندازه ای که از خواندن خود ناامید شوید. می‌توانید از این آزمون از وب‌سایت آموزش انگلیسی شورای بریتانیا استفاده کنید تا یک ایده کلی از سطح خواندن خود به دست آورید. به ۳ نکته زیر توجه کنید:

ریدینگ انگلیسی

  • مبتدیان باید متن‌هایی را که به طور خاص برای زبان آموزان مبتدی ساخته شده‌اند، هدف قرار دهند. هر چیزی از جمله دیالوگ‌ها، مطالعه‌های کوتاه درباره موضوعات رایج یا کتاب‌های کودکان، باید مناسب سطح مبتدی باشد.
  • زبان آموزان متوسط ​​می‌توانند متون طولانی‌تر، مقالات خبری و رمان‌های محبوب را با زبان ساده‌تر بخوانند.
  • زبان آموزان پیشرفته تقریباً می‌توانند هر چیزی را بخوانند، اما باید با احتیاط به برخی از ادبیات کلاسیک مانند نمایشنامه‌های شکسپیر نزدیک شوند.

 

 

علاوه بر این منابع آنلاین زیادی وجود دارد که می‌توانید کتاب‌هایی برای یادگیری خواندن انگلیسی پیدا کنید:

  • سایت لیستوپیا پر از لیست‌هایی است که توسط افرادی درست مثل شما ایجاد شده است. شاید محتوای مناسب خود را در آن‌جا بیابید.
  • سایت What Should I Read Next نیز بر اساس کتابی که دوست دارید یا حتی فهرستی از موارد دلخواهتان، به شما توصیه‌های کتاب می‌دهد.
  • Jellybooks به شما کمک می‌کند کتاب‌های جدید را کشف کنید و ۱۰% از کتاب را مطالعه کنید، به این معنی که می‌توانید کتاب را امتحان کنید و ببینید که آیا برای شما مناسب است یا خیر. در واقع این سایت به شما در پیدا کردن کتاب مناسبتان کمک می‌کند.
  • Whatbook نوعی سایت است که به شما در پیدا کردن انواع ژانرهای کتاب کمک می‌کند. موضوعاتی که به آن علاقمند هستید را در دسته‌بندی انتخاب کنید و وب‌سایت بر اساس آن به شما پیشنهاد می‌دهد.

 

سطح دشواری را بررسی کنید

هنگامی که کتابی را انتخاب کردید، با اطمینان از اینکه بیش از ۱۰٪ کلمات ناشناخته ندارد، سطح دشواری آن را دوباره بررسی کنید. تعداد کلمات یک صفحه یا پاراگراف را بشمارید و شروع به خواندن کنید. تعداد کلمات ناشناخته را بر تعداد کل کلمات تقسیم کنید، در ۱۰۰ ضرب کنید. با این فرمول می‌توانید ببینید که چند درصد از کلمات را نمی‌دانید. اگر به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، نکات زیر را به خاطر داشته باشید.:

  • ۰ تا ۲ درصد کلمات جدید: متن برای شما بسیار آسان است.
  • ۴ تا ۶ درصد کلمات جدید: متن درست است.
  • ۸ درصد کلمات جدید: این متن ممکن است برای شما سخت باشد. اما اگر واقعاً قصد دارید خود را به چالش بکشید، می‌توانید آن را امتحان کنید.
  • بالای ۱۰ درصد کلمات جدید: چنین متنی در حال حاضر برای شما خیلی سخت است. وقتی لغات انگلیسی بیشتری یاد گرفتید، دوباره به سراغ آن بروید.

 

خواندن فشرده و گسترده را انجام دهید

دو نوع ریدینگ انگلیسی وجود دارد که باید تمرین کنید: ریدینگ فشرده و ریدینگ گسترده. ریدینگ فشرده زمانی است که شما سعی می‌کنید همه کلمات صفحه را بفهمید. این نوع خواندن برای هنگامی است که زمانی برای تمرکز دارید. هنگامی که مطالعه فشرده را تمرین می‌کنید، متن نسبتاً کوتاهی را انتخاب کنید که برای شما جالب باشد. اگر یک متن خیلی طولانی داشته باشید و یا به موضوع آن علاقمند نباشید، ممکن است قبل از اتمام کار، خسته شده و آن را رها کنید.

 

بیشتر بخوانید:
روش یادگیری کلمات انگلیسی + لیست کلمات پرکاربرد

 

جدای از مطالعه فشرده، شما همچنین نیاز به خواندن گسترده دارید، که به سادگی به معنای خواندن غیرمستقیم هر چیزی است که به زبان انگلیسی می‌بینید. نگران معنای هر کلمه نباشید. برای مثال دستور پخت پشت جعبه کیک، یک ایمیل به زبان انگلیسی، بیلبوردهای بزرگراه و غیره را بخوانید. مهم نیست چه می خوانید، فقط به زبان انگلیسی بخوانید. هرچه مطالعه گسترده‌تری داشته باشید، با خواندن انگلیسی راحت‌تر خواهید بود.

 

  با قوانین املای انگلیسی آشنا شوید

 املای انگلیسی اغلب صداهای واقعی یک کلمه را منعکس نمی‌کند. وقتی به زبان انگلیسی می‌خوانید، صدایی که در ذهن شما وجود دارد، می‌تواند روی کلمات جدیدی که نمی‌دانید چگونه تلفظ کنید، گیر کند. با این حال، ناامید نشوید! با یادگیری روش‌های املایی رایج، آن صدای خواندن جریان انگلیسی را حفظ می‌کند و توانایی کلی خواندن خود را بهبود می‌بخشد برای مثال kn در ابتدای یک کلمه به سادگی n تلفظ می‌شود، مانند کلمات «know» و “Knife.” wh: -h. و یاh در wh در کلماتی مانند «what» یا «when» بی‌صدا است و تلفظ نمی‌شود. حرف C معمولاً مانند S قبل از حروف صدادار e، i یا y، مانند کلمه «City» به نظر می‌رسد. در غیر این صورت معمولاً مانند کلمه «Cat» با صدای k خوانده می‌شود. قوانین املایی بسیاری وجود دارد، بنابراین از بهبود املای انگلیسی خود نترسید. کمی تلاش برای درک مطلب انگلیسی شما بسیار مفید خواهد بود!

 

بیشتر بخوانید:

 

 روی کلمات تکراری تمرکز کنید

این مهم است که در هنگام خواندن به دنبال کلماتی باشید که می‌بینید. توصیه می‌کنیم کلماتی را که بیش از سه بار در یک قطعه تکرار می‌شوند، یا کلماتی که برای معنای یک جمله حیاتی به نظر می‌رسند، جستجو کنید. به عبارت دیگر، در حین خواندن، تک تک کلمات ناشناخته را جستجو نکنید. وقتی برای اولین بار متنی را می‌خوانید، زیر کلمات ناشناخته خط بکشید یا برجسته کنید. هنگامی که خواندن را تمام کردید، به عقب برگردید و کلمات تکراری را که برای درک شما مهم هستند، شناسایی کنید. اکنون می‌توانید آن ها را جستجو کنید و ترجمه‌ها یا تعاریف را یادداشت کنید. در نهایت، متن را با فهرست کلمات خود دوباره بخوانید و با درک کامل‌تر متن نگاه کنید.

 

واژگان را با فلش کارت به خاطر بسپارید

یک راه عالی برای تقویت دایره لغات و روان خواندن، ایجاد فلش کارت از کلمات مهم است. اما فقط درست کردن فلش کارت، کمکی به شما نخواهد کرد تا زمانی که آن‌ها را مرور کنید. در حین مطالعه، لیست کلمات یا فلش کارت‌های خود را در دسترس داشته باشید. همانطور که در حین خواندن مطالب جدید به این کلمات برخورد می‌کنید، آنها را به پشت دسته فلش کارت خود منتقل کنید. این به عنوان مرور به حساب می‌آید، و اگر احساس می‌کنید قبلاً کلمات را یاد گرفته‌اید، نیازی به مرور کلمات ندارید! Anki یک برنامه عالی برای ایجاد فلش کارت‌های دیجیتالی است.

 

یک ژورنال زبان بسازید

به غیر از ساختن فلش کارت، می توانید از یک ژورنال زبان برای تمرین استفاده کنید. در صفحات ژورنال خود سعی کنید جملاتی را با واژگان جدید انگلیسی خود بنویسید. برای هر کلمه انگلیسی که یاد گرفته‌اید تعریف خود را بسازید. از مداد رنگی برای ترسیم تصاویری از معنای کلمات استفاده کنید. هر چند وقت یک‌بار، به صفحات قدیمی‌تر دفتر زبان خود نگاه کنید. کلمات را مرور کنید تا بیشتر در ذهنتان باقی بماند. به این ترتیب می‌توانید از اینکه چقدر آموخته‌اید، احساس غرور کنید!

 

به دنبال سرنخ‌هایی برای “دریافت اصل مطلب” باشید

اصل، معنای کلی است. استفاده از سرنخ‌ها را تمرین کنید تا به سرعت و به طور موثر به اصل متن برسید. مثلا از ماژیک‌های هایلایت برای شناسایی اطلاعات یا ایده‌های مهم در متن استفاده کنید. به زمان افعال دقت کنید تا خط زمانی داستان را متوجه شوید. به طور مثال آیا رویدادها در گذشته توصیف می‌شوند یا در حال و آینده؟ 

 

 

خواندن را به قطعات تقسیم کنید

خواندن می تواند خسته کننده باشد، بنابراین آن را به قسمت‌های قابل کنترل تقسیم کنید. برای شروع می‌توانید بین یک تا سه پاراگراف هدف گذاری کنید. همانطور که مهارت‌های خود را تقویت می‌کنید، می‌توانید خواندن را با قسمت‌های متن طولانی‌تر شروع کنید. شما همچنین می‌توانید به سادگی خواندن خود را با زمان تقسیم کنید. به ویژه، توصیه می‌کنم روش پومودورو را امتحان کنید. در این روش به ازای هر ۲۵ دقیقه مطالعه، ۵ دقیقه استراحت کنید تا مغزتان استراحت کند.

 

خلاصه نویسی را امتحان کنید

پس از خواندن یک متن، می‌توانید خلاصه‌ای کوتاه از آنچه خوانده‌اید، بنویسید. این فقط می تواند چند جمله باشد که ایده‌های اصلی را ارائه می‌دهد. خلاصه نویسی راهی عالی برای تقویت مهارت ریدینگ انگلیسی شما و استفاده از واژگان جدید در متن است.  نوشتن خلاصه همچنین به شما کمک می‌کند تا به قسمت‌هایی از متن که کاملاً متوجه نشده‌اید، توجه کنید؛ بنابراین می‌توانید به عقب برگردید و دوباره آن‌ها را مرور کنید.

 

در مورد متن بحث کنید

می‌توانید  از یک دوست و یا شخصی که به همراه شما در حال مطالعه زبان انگلیسی است بخواهید به شما در درک آنچه می‌خوانید کمک کند. می‌توانید متن را برای آنها توضیح دهید. پس از آن از دوست خود بخواهید از شما سؤالاتی در مورد آنچه خوانده‌اید، بپرسد. اگر بتوانید به زبان انگلیسی در مورد آن‌چه خوانده‌اید، صحبت کنید، یعنی متن را به طور کامل درک کرده‌اید. این تمرین همچنین موجب تقویت مهارت اسپیکینگ شما نیز می‌شود.

 

مقالات کوتاه را دوباره بخوانید

گاهی اوقات خواندن یک متن برای درک آن کافی نیست. بازخوانی برای یافتن چیزهایی که ممکن است دفعه اول از دست داده باشید، و مرور کلمات جدید عالی است. چیزی را انتخاب کنید که خواندن آن کمتر از پنج دقیقه طول بکشد. به طور مثال یک داستان یا یک مقاله خبری می‌تواند گزینه مناسبی باشد. متن را با سرعت خود بخوانید، سپس هر جزییات کوچک، حتی قسمت‌هایی از جملات اگر آنها را به خاطر می‌آورید را یادداشت کنید. متن را دوباره بخوانید و آنچه را که به یاد دارید بنویسید. به طرز شگفت‌انگیزی خواهید دید که دفعه دوم چقدر بیشتر جملات را به یاد می‌آورید؟ هر بار که چیزی را می‌خوانید، بیشتر آن را می‌فهمید. وقتی می‌خواهید از مطالعه خود بیشترین بهره را ببرید، سه بار یا بیشتر بخوانید:

 

بیشتر بخوانید:

 

بار اول، روی درک کلمات تمرکز کنید.

بار دوم، روی معنی تمرکز کنید.

بار سوم، می‌توانید سؤالات عمیق‌تری بپرسید، مانند «نویسنده واقعاً می‌خواهد چه بگوید؟» یا “این اخبار چگونه بر بقیه جهان تأثیر می گذارد؟”

 

تمرینات درک مطلب را انجام دهید

برای تمرین ساختارمندتر، می‌توانید تمرین‌های درک مطلب را انجام دهید که برای آزمایش میزان درک شما و بهبود توانایی ریدینگ انگلیسی شما طراحی شده‌اند. به طور کلی این تمرین‌ها با یک متن کوتاه شروع می‌شوند. سپس باید به سؤالات چند گزینه‌ای یا پر کردن جای خالی یا حتی پاسخ‌های نوشتاری طولانی‌تر در مورد متن پاسخ دهید. در هر سطحی که هستید، در زیر چند سایت مفید برای یافتن تمرین‌های درک مطلب آنلاین را معرفی کرده‌ایم:

  • AgendaWeb متن‌هایی را برای تمام سطوح انگلیسی و همچنین داستان‌های کوتاه و افسانه‌هایی همراه با صوت ارائه می‌دهد.
  • My English Pages صدها تمرین برای موضوعات مختلف از جمله علم، تاریخ و زندگی نامه دارد.

 

انواع متون را بخوانید

در دنیای دیجیتالی امروز ما فقط کتاب و روزنامه نمی‌خوانیم. وبلاگ‌ها، ایمیل‌ها، توییت‌ها و چیزهای فراوانی در اینترنت وجود دارند که روزانه آن‌ها را مطالعه می‌کنیم. هرچه بیشتر مطالبی را به زبان انگلیسی بخوانید، در زبان بهتر خواهید شد.

 

بیشتر بخوانید:

 

همراه با زیرنویس بخوانید و گوش دهید

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما یک راه عالی دیگر برای تمرین خواندن، تماشای ویدیوهای انگلیسی با زیرنویس یا متن است. به این ترتیب، هنگام شنیدن نحوه بیان فردی که انگلیسی زبان مادری او است، کلمات را یاد خواهید گرفت. از آنجایی که انگلیسی یک زبان آوایی نیست، زیرنویس‌ها به شما یادآوری می‌کنند که چگونه یک کلمه خاص را بدون توجه به صدا تلفظ کنید. تماشای فیلم و ویدیو احتمالا سرگرم کننده‌ترین و تعاملی‌ترین راه یادگیری زبان انگلیسی است. برای مثال یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین سریال‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی، سریال Friends است.

 

انجمن‌ها و وبلاگ‌های محبوب را بررسی کنید

انجمن‌هایی مانند Reddit، Quora و Yahoo Answers حاوی زبان انگلیسی در طبیعی‌ترین شکل‌های آن هستند؛ زیرا همگی توسط افراد بومی به صورت معمولی نوشته می‌شوند. حتی اگر اشتباهات املایی و دستوری وجود داشته باشد، مکالمات عمدتاً روشنگر، طبیعی و پر از کلمات روزمره هستند.

 

به طور مداوم مطالعه کنید

شاید مهم ترین نکته برای یادگیری ریدینگ انگلیسی این باشد که مطمئن شوید به طور مداوم مطالعه می‌کنید. به یاد داشته باشید، کمی مطالعه در هر روز بهتر از مطالعه زیاد یک بار در ماه است. هدف خود را ایجاد عادت مطالعه کنید! اگر ناامید یا بی‌حوصله شدید، پیشنهاد می‌کنم مطالب مطالعه خود را تغییر دهید. خواندن مطالبی که به آنها علاقه دارید مهارت‌های ریدینگ انگلیسی شما را به شدت بهبود می‌بخشد و بهترین راه برای بهتر شدن در خواندن انگلیسی خواندن مطالبی است که از آن لذت می‌برید.

اگر در تقویت سایر مهارت‌های زبان خود مثل خواندن، نوشتن و صحبت کردن نیاز به کمک دارید، ما در دوره جامع آکادمی زبان لینگانو تمام این مهارت‌ها را از صفر تا صد به شما آموزش می‌دهیم. اساتید مجرب لینگانو با به روزترین تکنیک‌ها به تقویت شما در زبان انگلیسی کمک می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

دوره جامع زبان لینگانو

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید