آموزش لغات انگلیسی

بهترین روش آموزش لغات انگلیسی

فهرست مطالب
آموزش لغات انگلیسی با شیوه‌های متعددی انجام می‌شود که ممکن است مسیر یادگیری را برای برخی از افراد دشوار کند. به همین دلیل در این مقاله و ویدیو سعی داریم نکات و شیوه هایی را که از برترین منابع دنیا جمع آوری کردیم همراه هم بررسی کنیم.


چگونه لغات انگلیسی را یاد بگیریم؟

مطمئنا گام اول آموزش هر زبانی لغات است.همانطور که کودکان در ابتدا کلمات را یاد می گیرند و سپس جمله سازی می کنند، زبان آموزان نیز باید ابتدا لغات انگلیسی را فرا بگیرند تا بعدا وارد مراحل دیگری از آموزش زبان شوند.

در این ویدیو ما به شما روش هایی آموزش می دهیم تا آموزش لغات انگلیسی شما آسان و اصولی شود.

6+2 نکته طلایی در آموزش لغات انگلیسی

نکات طلایی براساس تحقیقات روز دنیا برای شما آماده شده تا با دانستن این نکات به راحتی لغات انگلیسی را یاد گرفته و تثبیت کنید.

نکته ۱) انتخاب درست منابع براساس اهداف و نیازها ‍‍‍‍‍

برای انتخاب منبع آموزش لغات انگلیسی باید دقت کنید تا مطابق با اهداف شما باشد. برای مثال منابع لغت کنکور کارشناسی ارشد با منابع لغت آزمون IELTS یکسان نیست و شما با خواندن منابع اشتباه فقط وقت خود را از دست خواهید داد.

بیشتر بخوانید:

نکته ۲) بخش بندی لغت

لیست کلمات را بر اساس موضوع و مفهوم طبقه بندی کنید. برای مثال لغات مروبوط به خوراکی ها، سبزیجات و میوه ها را در یک دسته قرار بدید و با هم مرور کنید. اینکار به شما کمک خواهد کرد تا راحت تر و طبق برنامه جلو برید.

 

نکته ۳) یادگیری تک لغت ممنوع

در پروسه آموزش لغات انگلیسی لغات باید در جمله استفاده شوند تا معنای واقعی خود را حفظ کنند.
بسیاری از لغات دارای چند معنی و مفهوم هستند و اگر فقط معنای این لغات را حفظ کنید شاید در ترجمه جملات مرتکب اشتباه شوید. پس سعی کنید لغات را در جملات یاد بگیرید.

 

نکته ۴) تکرار، تکرار، تکرار

مرور و تکرار خیلی مهم است. بدون مرور با همان سرعتی که لغات انگلیسی را یاد می گیرید، با همان سرعت نیز فراموش خواهید کرد. می توانید از ابزارهایی مثل جعبه لایتنرواپلیکیشن anki برای مرور منظم لغات استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:
بهترین روش یادگیری لغات انگلیسی، روش لایتنر

نکته ۵) استفاده در زندگی شخصی

بعد از آموزش لغات انگلیسی، بهتر است یک مثال واقعی از زندگی شخصی خود بزنید.
به طور مثال بعد از آموزش لغات مربوط به لباس و مدلینگ، می توانید با مراجعه به کمد لباس خود مثال های واقعی از لباس هایی که دارید بزنید.

 

نکته ۶) بنویسید

مثال بزنید و مثال ها را حتما بنویسید.
پژوهشگران فرانسوی و نروژی طی تحقیقی دریافتند که نوشتن تاثیر بسیار عمیقی دریادگیری دارد، این پژوهشگران تاکید دارند که احساس گرفتن قلم دردست وکشیدن آن روی کاغذ قسمتی از مغز را بنام موتور حافظه (SENSORY MOTOR) را فعال می کند. با استفاده از قلم و نوشتن، شناخت بصری فرد از حروف و کلمات تقویت می شود و باعث می شود فرد به کلماتی که می نویسد فکر کند.

 

+نکته ۱) کلمات را نقاشی کنید

از قدرت یادگیری بصری برای آموزش لغات انگلیسی استفاده کنید.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه روانشناسی واترلو :”ذهن انسان، نقاشی هر کلمه را دو برابر هر کلمه‌ی نوشته شده به خاطر میسپارد و نقاشی کشیدن به دلیل نیازمند بودن به ذکر مشخصات فیزیکی، ایجاد تصویر ذهنی و مشاهده‌ی تصاویر دیگر، باعث میشود یک تصویر در ذهنمان بهتر ثبت شود”.

 

+نکته ۲) کلمات سخت جلوی چشمتان باشد

لغات انگلیسی سخت را روی کاغذ بنویسید و به دیوار بچسبانید تا جلوی چشمتان باشد. با اینکار می توانید هر روز این لغات را مرور و از حافظه کوتاه مدت به حاظه بلند منتقل کنید.

 

آموزش لغات انگلیسی: ۱۰۰ لغت پر تکرار زبان انگلیسی

سال ۲۰۰۶ موسسه Oxford World ، پژوهشی بر روی دو میلیارد کلمه انگلیسی انجام داد تا مشخص کند پرکاربردترین لغات انگلیسی کدام ها هستند. خروجی کار 100 کلمه پرتکرار زبان انگلیسی شد که این 100 کلمه ۵۰ درصد از محتوای زبان انگلیسی را شامل می شود.
آکادمی لینگانو لیست کامل 100 لغت پر تکرار زبان انگلیسی را به صورت رایگان در اختیار زبان آموزان قرار داده است.

برای دریافت pdf لیست 100 لغت پر تکرار زبان انگلیسی روی دکمه زیر کلیک کنید.

 

دانلود ۱۰۰ لغت پرتکرار زبان انگلیسی (Oxford)

 

سوالات متداول

چگونه می‌توان بهترین روش برای یادگیری لغات انگلیسی را پیدا کرد؟
بهترین روش برای یادگیری لغات انگلیسی به شخصیت و نیاز هر فرد بستگی دارد. برخی از روش‌های موثر شامل خواندن، نوشتن، گوش دادن، تمرین کردن، تکرار و استفاده از کلمات در جملات و مکالمات هستند. همچنین، استفاده از روش‌های تعاملی مانند بازی‌های کامپیوتری، برنامه‌های آموزشی و گروه‌های مطالعه نیز می‌توانند مفید باشند.
آیا یادگیری لغات به صورت تکراری مفید است؟
با تکرار لغات، مغز شما این لغات را به خاطر می‌سپارد و شما قادر خواهید بود آن‌ها را در موقعیت‌های مختلف به کار ببرید.
آیا استفاده از کارت‌های لغت مفید است؟
با نوشتن لغات جدید روی کارت‌ها و تکرار آن‌ها، مغز شما به خاطر می‌سپارد و شما قادر خواهید بود آن‌ها را در موقعیت‌های مختلف به کار ببرید.

 

دوره جامع لینگانو

در دوره جامع لینگانو همه این تکنیک ها و روش ها به صورت اصولی و کاربردی آموزش داده شده و شما بعد از یک دوره پنج ماهه می توانید از سطح مبتدی به سطح پیشرفته برسید.

دوره جامع زبان انگلیسی لینگانو

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید