تقویت مکالمه انگلیسی برای ارتقای شغلی

تقویت مهارت مکالمه زبان؛ راهی برای ارتقای شغلی

فهرست مطالب

ممکن است فکر کنید فقط برای مهاجرت یا تحصیل خارج از کشور زبان انگلیسی، عربی یا چینی نیاز است و اگر داخل کشور کسب‌وکار خودتان را داشته و قصد مهاجرت هم ندارید، با زبان فارسی هم کارتان راه می‌افتد؛ در صورتی که کاملاً در اشتباه هستید. سال‌هاست که تسلط به زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم و تسلط به کار با کامپیوتر به‌عنوان معیارهای سواد عمومی از سوی سازمان ملل انتخاب شده و در بسیاری از کشورهای جهان مردم علاوه بر انگلیسی و زبان مادری خودشان، چینی، عربی یا فرانسه را به‌عنوان زبان سوم می‌آموزند. در بسیاری از کشورهای پیشرفته مانند کانادا پرستار غیرانگلیسی‌زبان به بخشی از سبک زندگی مردم تبدیل شده تا کودک به راحتی با تسلط به سه زبان بزرگ شده و به مرور آن را فراگیرد. در چنین دنیای رو به پیشرفتی نه‌تنها به تقویت مکالمه انگلیسی برای ارتقای شغلی نیاز دارید؛ بلکه این سطح از تسلط می‌تواند پلی برای پیشرفت و کسب درآمد بیشتر باشد، در ادامه درباره این موضوع مهم بیشتر صحبت کردیم.

اهمیت مکالمه انگلیسی در ارتقای شغلی

اولین مسئله که باید به آن بپردازیم، تقویت مکالمه زبان انگلیسی برای ارتقای شغلی است. فرض کنید از دانشگاه فارغ‌التحصیل شدید و دنبال کار هستید، در شرایطی که سابقه شغلی خاصی ندارید و نهایتاً چند ماه کارآموزی رفتید، فقط دو معیار مهم تسلط به زبان انگلیسی و مهارت‌های کاری به شما برای یافتن شغل مناسب کمک می‌کند.

اهمیت مکالمه انگلیسی در ارتقای شغلی

حالا اگر تخصص کاری‌تان در حوزه‌هایی مانند تجارت، بیزینس، کامپیوتر و IT، فروش و… باشد، تسلط به زبان به مراتب مهم‌تر بوده و پوینت مهمی در استخدام محسوب می‌شود. چند سال بعد شما به‌عنوان نیروی کار Junior اگر بخواهید ارتقای شغلی، ارتقای حقوق یا موقعیت کاری بهتری داشته باشید، مثلاً در شرکت‌های بزرگ‌تر، هلدینگ‌های بین‌المللی و… مشغول به کار شوید، باید تسلط قابل‌قبولی به انگلیسی داشته باشید؛ زیرا در مصاحبه از شما پرسیده می‌شود.

بیشتر بخوانید

از طرف دیگر در ورود به این فضاهای کاری شما مجبور به رقابت با دیگر متقاضیانی هستید که یا دو زبان بلد هستند یا تسلط بسیار بالایی به انگلیسی در سطح پیشرفته دارند، پس تقویت مکالمه انگلیسی برای ارتقای شغلی و داشتن حقوق بالاتر را باید جدی بگیرید تا بعد از چند سال از یک کارمند ساده در شرکت کوچک به مدیر یا کارمند ارشد در شرکتی بزرگ و بین‌المللی تبدیل شوید.

تسلط به زبان انگلیسی در معنای این است که شما می‌توانید مسئولیت‌هایی بیشتری از حوزه کاری‌تان را بر عهده بگیرید و حقوق بیشتری داشته باشید، در برخی از جلسات شرکت به زبان انگلیسی شرکت کرده و حتی مأموریت بروید، در امضای قراردادهای خارجی نقش پررنگ داشته و پورسانت بگیرید، به این ترتیب چنین تسلطی مستقیماً روی افزایش حقوق شما تأثیر دارد.

تأثیر زبان انگلیسی بر داشتن درآمد دلاری

شاید این روزها از دوستان یا همکلاسی‌هایتان شنیده باشید که می‌شود برای شرکت‌ها و کارفرماهای خارجی کار کرد و درآمد دلاری داشت. معمولاً این فرصت بیشتر برای بچه‌های دیجیتال مارکتینگ، برنامه‌نویسی و IT، سوشال مدیا و بیزینس کوچینگ است و مثلاً در حوزه درمان یا زیبایی نمی‌توان چنین شانسی داشت. حالا به نظر شما این افراد چگونه برای شرکت‌های خارج از کشور کار کرده و درآمد دارند؟

تأثیر زبان انگلیسی بر داشتن درآمد دلاری

خیلی ساده، از طریق اینترنت و ساخت پروفایل در شبکه‌های اجتماعی مهم و مرتبط با کار مانند لینکدین شما می‌توانید یک شبکه ارتباطی با کارمندان، مدیران و افراد متخصص حوزه شغلی خودتان داشته و از این طریق در داخل یا خارج از کشور کار پیدا کنید.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا برای کنترل هزینه‌های جاری شرکت، ترجیح می‌دهند از فریلنسرها استفاده کرده و بخشی از کارهای پرهزینه را برون‌سپاری کنند. حالا اگر شما علاوه بر رزومه خوب و تخصص کافی، تسلط بالایی هم به زبان انگلیسی داشته و بتوانید با این شرکت‌ها مذاکره کنید، یک پروژه خوب کاری با درآمد دلاری به دست آوردید. تقویت مکالمه انگلیسی برای ارتقای شغلی در این حوزه باعث می‌شود تا در مصاحبه کاری موفق عمل کرده، درباره مهارت‌هایتان به خوبی صحبت کرده و بتوانید درباره چشم‌انداز پروژه ایده‌هایی داشته باشید تا آن شغل را به دست آورید.

روش‌های بهبود مکالمه زبان در محیط کار

حالا که با اهمیت تقویت مکالمه انگلیسی برای ارتقای شغلی آشنا شدید، در ادامه سه روش پیشنهادی برای یادگیری زبان برایتان آوردیم.

تقویت مکالمه از طریق تمرین

اولین پیشنهاد تقویت مهارت مکالمه با تمرین است. اگر تسلط نسبتاً خوبی به انگلیسی دارید؛ یعنی تقریباً گرامر را بلد هستید و در حد متوسط هم کلمه می‌دانید باید از طریق تمرین مداوم و همیشگی خوب حرف زدن و مکالمه را تمرین کنید.

بیشتر بخوانید
کدام کشور ها برای مهاجرت رشته IT بهتر است؟

این تمرین با جمله‌سازی‌های ساده شروع می‎شود، مثلاً می‌توانید درباره کار، وظایف شغلی، عملکرد شرکت و… شروع به صحبت با جملات ساده کنید، به مرور دایره لغاتتان را بیشتر کرده و جملات طولانی‌تر و پیچیده‌تری بگویید. برای یادگیری اصطلاحات جدید، پادکست‌ها یا تدتاک‌های مرتبط با حوزه کاری‌تان را گوش

تقویت مکالمه از طریق تمرین

داده و حتی بعضی از جملاتشان را تقلید کنید. در نهایت هم به‌صورت فرضی در مصاحبه یا جلسه کاری شرکت کرده و درباره ایده‌هایتان به انگلیسی صحبت کنید. در این مرحله با رکورد کردن صدایتان می‌توانید اشتباهات گرامری را پیدا کرده و به نقاط ضعفتان پی ببرید. خرید کتاب‌های انگلیسی یا دیکشنری تخصصی رشته خودتان هم کمک زیادی به یادگیری‌ می‌کند.

شرکت در کلاس زبان

اگر تسلط بالایی به زبان ندارید، پیش از تقویت مکالمه انگلیسی برای ارتقای شغلی باید زبان را یاد بگیرید، یعنی شروع به آموختن کلمات و قواعد دستور زبان پایه و ابتدایی کنید. این مرحله را فقط باید با کلاس زبان عمومی یا معلم خصوصی پیش گرفته و بعد از طی مراحل ابتدایی آموزش، به‌صورت تخصصی با کلمات  اصطلاحات رشته خودتان آشنا شوید.

استفاده از دوره جامع لینگانو

سومین پیشنهاد تقویت مکالمه انگلیسی برای ارتقای شغلی استفاده از دوره‌های جامع و آنلاین است. این دوره‌ برای افرادی که فرصت کافی کلاس رفتن ندارند و مشغله‌شان زیاد است، پیشنهاد می‌شود.

در مورد دوره‌ آموزشی آنلاین پیشنهاد ما دوره جامع لینگانو است که روی تقویت هر 4 مهارت اصلی:

  •         Speaking
  •         Writing
  •         Reading
  •         Listening

تمرکز داشته و دوره‌ای جامع و کامل است.

دوره جامع آموزش زبان لینگانو

دوره لینگانو از بهترین منابع آموزش زبان و تقویت مکالمه انگلیسی برای ارتقای شغلی است که شامل 92 ویدئوی آموزشی در سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته می‌شود. در این دوره با کمک تمرین‌ها و فایل‌های آموزشی هر درس، نکات آموزشی مختلف را آموخته و می‌توانید در تمرین‌های روزانه، مثلاً جمله‌سازی یا مکالمه، از این آموخته‌ها استفاده کنید. در ضمن، تمامی مطالب آموزشی لینگانو بر اساس کتاب‌ها و منابع ‌روز دنیا تدوین شده تا با صرفه‌جویی در زمان و هزینه به  تعداد زیادی تمرین‌ تکمیلی دسترسی داشته و بدون حضور فیزیکی در کلاس بتوانید با روش و متد شخصی خودتان زبان بخوانید.

نکاتی برای مصاحبه شغلی به زبان انگلیسی

بعد از پیشنهاد روش‌های کاربردی تقویت مکالمه انگلیسی برای ارتقای شغلی بهتر است که نکات زیر را هم برای شرکت در مصاحبه بخاطر بسپارید. اول یادتان باشد که برای شرکت در مصاحبه حتماً سروقت حاضر شده و لباس رسمی بپوشید. 

رزومه را به‌صورت آنلاین ارسال کرده و در صورت تمایل همراه داشته باشید، در ضمن برای مصاحبه انگلیسی باید رزومه انگلیسی هم بفرستید. اگر مصاحبه آنلاین است، لباس مرتب پوشیده و حتماً اینترنت را از قبل چک کنید تا اختلال نداشته باشد. با توجه به وضعیت اینترنت ایران هم بهتر است از گوگل میت برای مصاحبه استفاده کنید و توضیح دهید که بقیه نرم‌افزارها ممکن است اختلال داشته باشد.

نکاتی برای مصاحبه شغلی به زبان انگلیسی

در مورد مهارت‌هایتان غلو و زیاده‌گویی نکنید، با جملات ساده و گرامر خیلی معمولی درباره مهارت‌ها و دانشتان صحبت کرده و درباره چشم‌انداز پروژه پیشنهاد شده، ایده‌هایی را مطرح کنید. اگر در مورد سابقه کاری‌تان از شما سؤال شد، اصلاً از کارفرما یا پروژه‌های قبلی بدگویی نکرده و کارتان را از چیزی که هست، بهتر نشان دهید. در ادامه هم با برخی از اصطلاحات آشنا شوید که برای مصاحبه لازم است:

من وقت‌شناس هستمI’m a punctual person     
من در کار گروهی خوب عمل می‌کنمI consider myself to be a team-player
من هدف و بلندپروازی کاری دارم I’m ambitious
من همیشه هدف و انگیزه کار دارمI have always set myself goals and it motivates me to work hard 
من همیشه ابتکار عمل دارمI always take initiative 
متمرکز بودنTo concentrate well 
اداره جلسه و قدرت مذاکرهTo be able to get a better deal that is favorable to you
اخلاق کاری داشتن و انجام تسک‌های کاریTo work hard, follow the rules and respect your duties of the job 
یادگیری بیشتر و پیگیری چالش‌های کاری  I’m looking for new challenges 
دنبال موقعیت کاری گشتن برای رشد و پیشرفتI’m looking for a job where I can grow with the company 

کدام منابع برای تقویت مکالمه زبان با هدف ارتقای شغلی مناسب‌تر هستند؟

بهترین پیشنهاد برای تقویت مکالمه زبان با هدف ارتقای شغلی همانطوری که گفتیم شرکت در کلاس زبان، داشتن معلم خصوصی یا بهترین پیشنهاد، استفاده از دوره جامع لینگانو است. علاوه بر این برای منابع تکمیلی می‌توانید از پیشنهادهای زیر هم استفاده کنید:

  • تدتاک‌های انگلیسی تخصصی مرتبط با شغل و حوزه کاری‌تان
  • پادکست‌های تخصصی رشته خودتان به زبان انگلیسی
  • مجموعه کتاب‌های  Speak Out
  • کتاب  Speaking Extra
  • کتاب  Speak English Like An American
  • کتاب Maximiser Speaking معمارزاده 

سؤالات متداول

در کشورهای اروپایی و غیرانگلیسی‌زبان هم تسلط به انگلیسی لازم است؟
بله زیرا تقریباً روابط کاری و بین‌المللی در تمام کشورها به انگلیسی است؛ اما در کشورهایی مانند فرانسه، اتریش یا آلمان نیازی نیست در سطح عالی به انگلیسی مسلط باشید و با دانش متوسط هم می‌توانید وظایف کاری‌تان را انجام دهید.
برای یافتن کار فریلنسری با درآمد دلاری باید چه کنیم؟
برای کارهای فریلنسری با درآمد دلاری بهتر است در لینکدین پروفایل ساخته و حتماً با افراد حوزه کاری‌ خودتان شبکه ارتباطی قوی داشته باشید تا با رزومه قوی و تسلط بالا به زبان و مهارت‌هایتان بتوانید پروژه پیدا کنید. در ضمن پروفایل لینکدین را هم به open to work تغییر دهید.
برای داشتن درآمد دلاری بدون حساب بانکی در خارج از کشور چه کنیم؟
برای کسب درآمد دلاری هم می‌توانید از حساب بانکی دوست و آشنا که خارج از کشور هستند، کمک بگیرید یا با کمک کارگزار‌هایی مانند صرافی و… حساب بانکی واسطه را معرفی کرده و حقوقتان را دریافت کنید.

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید