نحوه ساختن پروفایل لینکدین

چگونه پروفایل لینکدین خود را برای موقعیت کاری بین المللی ویرایش کنیم؟

فهرست مطالب

لینکدین با بیش از ۸۵۷ میلیون کاربر در سراسر جهان، به راحتی بزرگترین شبکه حرفه‌ای روی کره زمین است. اگر در مورد پیشرفت شغلی و حرفه‌ای خود جدی هستید، باید با نحوه ساخت پروفایل لینکدین خوب و بهینه آشنا شوید. پروفایل لینکدین شما فرصتی است که نام و چهره خود را در مقابل صدها (یا حتی هزاران) متخصص در صنعت خود به نمایش بگذارید. به خصوص اگر به دنبال شغل‌های بین‌المللی یا پیدا کردن کار در خارج از ایران هستید، این ضروری است. شما به یک پروفایل لینکدین خوب نیاز دارید که توجه را جلب کند، چیزهای درست را بیان کند و به شما کمک کند تا واقعاً با افرادی که می‌توانند به شما در توسعه حرفه شما کمک کنند ارتباط برقرار کنید. در  ادامه چند نکته ساده برای نحوه ساخت پروفایل لینکدین وجود دارد که به شما کمک می کند بهتر دیده شوید.

اضافه کردن عکس، اولین مرحله در ساخت پروفایل لینکدین

ساده ترین کار در ساخت پروفایل لینکدین خوب که می‌توانید انجام دهید این است که یک چهره روی نام خود قرار دهید و یک عکس پروفایل لینکدین اضافه کنید. به یاد داشته باشید که این اولین برداشتی است که مردم از صفحه شما می‌گیرند. اگر در حال حاضر یک هد شات حرفه ای برای استفاده ندارید، ارزش سرمایه گذاری را دارد. با وجود تعداد زیادی از افراد در لینکدین، کسانی که عکس ندارند به راحتی کنار گذاشته می‌شوند.

یک عنوان جذاب ایجاد کنید

عنوان شما درست زیر نام شما در پروفایل لینکدین شما قرار دارد و اولین چیزی است که بازدیدکنندگان نمایه آن را می‌خوانند. تنظیمات پیش‌فرض، این را با موقعیت فعلی شما پر می‌کنند و برای شروع مشکلی نیست، اما می‌توانید آن را تغییر دهید. شما حداکثر تا ۱۲۰ کاراکتر دارید، پس چرا چیزی ننویسید که جذاب‌تر ظاهر شود؟ به آن به عنوان یک بیلبورد تبلیغاتی کوچک برای خود و کاری که انجام می‌دهید، فکر کنید. به جای اینکه فقط عنوان شغلی خود را ذکر کنید، به تخصص خود و نحوه سودمندی شرکت یا مشتریان خود اشاره کنید. فراموش نکنید که مخاطب هدف خود را در ذهن داشته باشید. مثلا:

  • نماینده فروش تبلیغاتی به مشتریان کمک می کند تا استراتژی های برندسازی برنده ایجاد کنند. بیش از 300 مشتری موفق
  • درست مثل این که کارتان را به آنها گفته اید، آنچه را که روی میز می آورید، و کمی اعتبار را به راحتی و به طور موثر ارائه کرده اید.

یک خلاصه جالب بسازید

بخش بزرگی از یادگیری نحوه ساخت پروفایل لینکدین خواب این است که بدانید Summery لینکدین شما فرصت عالی برای گفتن داستان خود را به شما می‌دهد. سامری شما می‌تواند شکل طولانی‌تری از عنوان شما باشد. در این قسمت شما ۲۰۰۰ کاراکتر دارید، بنابراین می‌توانید کمی عمیق‌تر بنویسید. فقط بر تجربیات گذشته خود تمرکز نکنید، بلکه روی کارهایی که به خوبی انجام می‌دهید و آنچه می‌توانید برای یک کارفرمای احتمالی بیاورید تمرکز کنید.

نحوه ساختن پروفایل لینکدین

این روزها دامنه توجه کوتاه است، بنابراین از تمام آن ۲۰۰۰ کاراکتر استفاده نکنید. خلاق باشید و یک تصویر حرفه‌ای از خود نشان دهید.

در اینجا یک مثال از سامری لینکدین آورده‌ایم:

As an Information Security Analyst at Acme Hospital in Sacramento, I manage the day-to-day flow of information into and out of five hospitals and two emergency centers. With a focus on database management, my job ensures critical computer systems, medical files, and patient history remain active and never fail. My team and I stay updated on the latest trends in information security, to not only keep Acme Hospital safe but also on the cutting edge.

به عنوان یک تحلیلگر امنیت اطلاعات در بیمارستان Acme در ساکرامنتو، من جریان روزانه اطلاعات را به داخل و خارج از پنج بیمارستان و دو مرکز اورژانس مدیریت می کنم. با تمرکز بر مدیریت پایگاه داده، کار من تضمین می‌کند که سیستم‌های رایانه‌ای حیاتی، پرونده‌های پزشکی و سابقه بیمار فعال می‌مانند و هرگز از کار نمی‌افتند. تیم من و من در مورد آخرین روندها در امنیت اطلاعات به روز می مانیم تا نه تنها بیمارستان Acme را ایمن نگه داریم، بلکه در لبه پیشرفت نیز باشیم.

از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید

همانطور که سامری خود و سایر بخش‌های پروفایل لینکدین خود را می‌سازید، فراموش نکنید که کلمات کلیدی مرتبط را نیز درج کنید. استفاده صحیح از کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین و چیزها در نحوه ساخت پروفایل لینکدین است. برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای نمایه خود، باید شرح شغل پیوست شده به موقعیت‌های کاری در رشته خود را جستجو کنید. برخی از متداول ترین مهارت‌ها و وظایف ذکر شده را انتخاب کنید و مطمئن شوید که آن کلمات و عبارات خاص را در متن نمایه خود قرار دهید.

نحوه ساختن پروفایل لینکدین

چرا کلمات کلیدی اینقدر مهم هستند؟ هرکسی که کارمندانی را با عنوان شغلی و مسئولیت‌های مشابه شما جستجو می‌کند، احتمالاً از برخی از آن کلمات و عبارات رایج در پارامترهای جستجوی خود استفاده می‌کند. با ایجاد یک پروفایل لینکدین قوی که از این اصطلاحات استفاده می‌کند، می‌توانید خود را برای استخدام‌کنندگان و دیگرانی که علاقه‌مند به یافتن افراد در حوزه شما هستند، بیشتر در معرض دید قرار دهید.

تجربه خود را برجسته کنید

شما می‌توانید بهتر از کپی پیست کردن رزومه خود در پروفایل لینکدین عمل کنید. همچنین، از کلمات عملی جذاب استفاده کنید تا کارهایی را که انجام داده‌اید را نشان دهید. نکته کلیدی این است که تاثیری که گذاشته‌اید، تغییری که اعمال کرده‌اید، ابتکاراتی که رهبری کرده‌اید و نتایجی که به دست آورده‌اید را نشان دهید.

بیشتر بخوانید:

مهارت های خود را نادیده نگیرید

همانطور نحوه ساخت پروفایل لینکدین خوب را یاد می‌گیرید، اطلاعات اساسی مهم مانند مهارت‌های خود را فراموش نکنید. هر استخدام‌کننده‌ای که با نمایه شما برخورد می‌کند، می‌خواهد مطمئن شود که مجموعه مهارت‌های مناسبی برای موقعیت‌های شغلی در دسترس آن‌ها را دارید. بخش مهارت‌های خود را به طور منظم مرور کنید و اطلاعات مربوط به مرتبط‌ترین و قابل فروش ترین مهارت‌های خود را اضافه یا به روز کنید.

URL خود را سفارشی کنید

URL LinkedIn شما آدرس وب نمایه شما است. هنگام تنظیم نمایه لینکدین، URL پیش فرض نام شما و تعدادی اعداد نامفهوم روی آن خواهد بود. چرا آن را چیزی مرتبط‌تر نمی‌کنید؟ در سمت راست نمایه خود، گزینه  edit your public LinkedIn URL را خواهید دید. از این گزینه برای مختصرتر کردن URL خود استفاده کنید. این کار فقط چند دقیقه طول می‌کشد و می تواند URL شما را بسیار به یاد ماندنی‌تر کند.

پروفایل لینکدین

شروع به ایجاد ارتباطات کنید

بدیهی به نظر می‌رسد، اما به راحتی می‌توان فراموش کرد که تمرکز بر شبکه ارتباطات چقدر اهمیت دارد. به دلیل سیستم اتصالات درجه اول، دوم و سوم لینکدین، باید به رشد ارتباطات خود در هنگام ملاقات با افراد ادامه دهید. داشتن ارتباطات زیاد کمک می‌کند تا شما را برای دیگران قابل مشاهده نگه دارید.

بیشتر بخوانید:

همانطور که گفته شد، در حالی که می‌توانید با افرادی که نمی‌شناسید ارتباط برقرار کنید، ترجیحاً با افرادی که شخصاً می‌شناسید، با آنها کار کرده‌اید یا در مقام حرفه‌ای ملاقات کرده‌اید، ارتباط برقرار کنید. اگر تصمیم دارید با افرادی که ملاقات نکرده‌اید کانکشن برقرار کنید، یادداشتی با درخواست خود ارسال کنید و توضیح دهید که چه کسی هستید و چرا می‌خواهید با آنها ارتباط برقرار کنید.

صفحه خود را فعال نگه دارید

لینکدین چیزی بیش از یک رزومه آنلاین است. یعنی برای استفاده حداکثری از آن، باید فعال بمانید. بررسی کنید که افراد دیگر چه پست می‌کنند، آنها را با نظرات متفکرانه درگیر کنید، و پست‌هایی را که برای شما مفید است لایک کنید و به اشتراک بگذارید.

همچنین می‌توانید به گروه‌هایی که در لینکدین هستند، بپیوندید. یک راه عالی دیگر برای فعال بودن در لینکدین این است که به طور منظم محتوای آموزنده و مرتبط را پست کنید. هدف شما باید این باشد که از پروفایل لینکدین خود برای بازاریابی خود به عنوان یک متخصص در زمینه خود استفاده کنید و محتوایی که ارسال می‌کنید موثرترین راه برای ایجاد این تخصص خواهد بود. سعی کنید در جریان پیشرفت‌های جدید در صنعت خود باشید و این اطلاعات را در صفحه نمایه خود به همراه هشتگ‌های مرتبط به اشتراک بگذارید. استخدام کنندگان و سایر افرادی که ممکن است علاقه‌مند به یافتن شما باشند، اغلب از هشتگ‌های به موقع برای انجام جستجوهای خود استفاده می کنند.

قدرت پروفایل لینکدین خود را بررسی کنید

اگر به نمایه فعلی خود نگاه کنید، یک گزینه در سمت راست وجود دارد که به شما “Profile Strength” را نشان می‌دهد. در اصل، این اطلاعات به شما می‌گوید که نمایه خود را تا چه حد کامل پر کرده‌اید. 

 برای ایجاد یک پروفایل جذاب در لینکدین، از عکس حرفه‌ای و قابل اعتماد، عنوان شغلی مناسب، خلاصه‌ای مختصر و مفید درباره تجربیات و مهارت‌های خود و همچنین اضافه کردن نمونه کارها و توصیه‌نامه‌ها استفاده کنید.

سوالات متداول

چگونه می‌توانم پروفایل لینکدین خود را بهینه کنم تا در جستجوی کارفرمایان جذاب تر باشم؟
برای بهبود پروفایل خود در لینکدین، مهارت‌ها و تجربیات خود را به‌روز کنید، از کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خود استفاده کنید و نشان دهید که چگونه می‌توانید به یک شغل مورد نظر ارزش افزوده داشته باشید.
آیا باید هر تجربه کاری یا آموزشی را در پروفایل لینکدین قرار دهم؟
بله، اما تجربیات و آموزش‌هایی که واقعاً با حوزه کاری شما مرتبط هستند و به شغل مورد نظر شما ارتباط دارند را در پروفایل خود قرار دهید. بهتر است تجربیات فعلی و آموزش‌های جدیدتر را نسبت به تجربیات قدیمی‌تر برجسته کنید.

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • خیلیییی عالی بود یه چند وقتی بود دنبال یه راهنمایی برای ادیت کردن لینکدینم میگشتمممم
    ممنون ازتون

دیدگاهتان را بنویسید