آموزش زبان با سریال فرندز

تقویت مهارت شنیداری با سریال فرندز

فهرست مطالب

کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که با سریال فرندز friends آشنا نباشد، این مجموعه نه‌تنها یک سریال طنز فاخر و کمدی متفاوت و درجه یک است، بلکه در سال‌های اخیر به‌عنوان منبع آموزشی انگلیسی هم معرفی شده است.

بسیاری از زبان‌آموزان، آموزش انگلیسی را با کمک این سریال پیش برده و علاوه بر یادگیری لغات و اصطلاحات متفاوت با لهجه آمریکن، از امکان تقویت لیسنینگ با سریال فرندز هم استفاده کردند. اگر این سریال را با زیرنویس انگلیسی مشاهده کنید، هم می‌توانید کلمات خوب و متنوعی را یاد بگیرید و هم روی مهارت شنیداری‌ خود کار کنید، پس در ادامه با ما همراه باشید؛ چون یک‌سری نکات کلی برای آموزش زبان با سریال فرندز برایتان آوردیم.

چرا سریال فرندز برای تقویت زبان انگلیسی مناسب است؟

اول می‌خواهیم به سؤال بسیاری از زبان‌آموزان پاسخ دهیم که چرا آموزش زبان با سریال فرندز را پیشنهاد می‌کنید.

سریال فرندز اپیزودها و قسمت‌های کوتاهی دارد که نهایتاً 20 دقیقه است، محتوای سریال هم طنز و مفرح است و قرار نیست خط داستانی عجیب یا دلهره‌آوری را دنبال کرده یا معمایی را حل کنید، پس همه حواستان به دیالوگ‌ها است. بازیگران سریال لهجه استاندارد آمریکایی دارند و خیلی تند و سریع صحبت نمی‌کنند، پس با زیرنویس انگلیسی متوجه همه حرف‌هایشان شده و کلمه یا جمله‌ای را از دست نمی‌دهید.

سریال فرندز برای تقویت زبان انگلیسی

بازیگران با زبان استاندارد و رایج جامعه صحبت کرده و از طیف متنوع دستور زبان استفاده می‌کنند که برای زبان‌آموز مثل مرجع یادگیری گرامر است. از آن طرف اصطلاحات خوب و رایجی را هم به کار می‌برند که شاید در کلاس زبان یاد نگیرید؛ اما برای مکالمه روزمره لازم است، با این حساب سریال فرندز می‌تواند یک مرجع عالی برای آموزش زبان باشد.

بیشتر بخوانید:
چگونه لهجه های مختلف در زبان انگلیسی را تشخیص دهیم؟

علاوه بر تقویت مکالمه با سریال فرندز همان‌طوری که گفتیم می‌توانید با دیدن چندباره هر اپیزود با زیرنویس و بدون زیرنویس انگلیسی، روی مهارت لیسنینگ هم کار کرده و به راحتی متوجه دیالوگ‌هایی شوید که کاملاً با لهجه استاندارد آمریکایی گفته می‌شود. درباره این موضوع مفصل‌تر در ویدئو آموزش زبان با سریال فرندز صحبت کردیم که تماشای آن به بسیاری از سؤال‌هایتان پاسخ می‌دهد.

نحوه آموزش زبان با سریال فرندز

درباره آموزش زبان، تقویت مکالمه و حتی تقویت لیسنینگ با سریال فرندز بیایید به‌صورت جزئی‌تر صحبت کنیم. در این سریال شما می‌توانید لغات، اصطلاحات و کلمات جدید، تنوع دستور زبانی و نحوه جمله‌سازی غیررسمی را آموخته و همان‌طوری که گفتیم، مهارت شنیداری‌تان را تقویت کنید که در ادامه بیشتر به آن‌ها پرداختیم.

یادگیری لغات و اصطلاحات جدید

سریال فرندز یکی از بهترین منابع برای یادگیری طیف وسیعی از کلمات و اصطلاحات است. برای اینکه از سریال به‌عنوان منبع آموزشی استفاده کنید، بهتر است که قسمت‌های موردعلاقه‌تان را جدا کرده و با زیرنویس انگلیسی مجدد تماشا کنید. کلمات، اصطلاحات، عبارت‌ها و تکه کلام‌هایی که برایتان جدید است را در دفتر مخصوص یادداشت کرده و همان جمله سریال را به‌عنوان مثال بنویسید. به این ترتیب هم روی تقویت مکالمه با سریال فرندز کار کردید و هم برای هر چیز جدید یک مثال کامل دارید.

نحوه آموزش زبان با سریال فرندز

در تمرین مکالمه، برای جمله‌سازی و صحبت با دیگران می‌توانید از این اصطلاحات استفاده کنید؛ اما یادتان باشد که در امتحان‌هایی مثل آیلتس یا PTE باید کاملاً رسمی صحبت کرده و اصطلاحات Informal را به کار نبرید.

تنوع دستور زبانی با کمک سریال فرندز

دیگر آموزش زبان با سریال فرندز در بخش دستور زبان و گرامر است. متأسفانه زبان‌آموزان حتی وقتی هم که برای شرکت در آزمون‌های مهم و رسمی زبان آماده می‌شوند از چند قانون گرامری رایج مثل حال ساده یا گذشته ساده استفاده می‌کنند؛ در حالی که با گرامرهایی مثل if conditional یا زمان‌های perfect می‌توانید شانستان را برای گرفتن نمرات بالاتر امتحان کنید.

بیشتر بخوانید:
آموزش گرامر زمان حال استمراری در انگلیسی با مثال

در سریال فرندز تنوع بالایی از استفاده این گرامرها وجود دارد، پس دوباره مثل قسمت قبلی هر اپیزودی که بیشتر دوست دارید را جدا کرده و با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید. حتماً یک دفتر مخصوص برای یادداشت نکات مهم و مثال‌ها داشته باشید و اگر درباره استفاده از یک قانون دستور زبان سؤالی برایتان وجود داشت، حتماً از معلم خودتان یا پشتیبان دوره جامع لنگانو بپرسید. برای یادگیری بیشتر و دقیق‌تر شاید لازم باشد که هر قسمت را تا چندمرتبه ببینید. در  قسمت دوم ویدئوی تقویت مکالمه به زبان انگلیسی با سریال فرندز درباره این تنوع بیشتر صحبت کردیم.

تمرین جمله‌سازی با سریال فرندز

سومین مزیت آموزش زبان با سریال فرندز تمرین جمله‌سازی است. یکی از مشکلات زبان‌آموزان در مکالمه انگلیسی این است که کلمات زیادی بلد هستند، قواعد دستور زبان را هم می‌دانند اما نمی‌توانند جمله‌های طولانی بسازند و معمولاً در ذهنشان از فارسی به انگلیسی ترجمه می‌کنند. این در حالی است که بسیاری از جملات در ترجمه از فارسی به انگلیسی معنایش را از دست داده و شما باید بتوانید به انگلیسی فکر کرده و جمله‌سازی کنید.

تمرین جمله‌سازی با سریال فرندز

تماشای سریال فرندز به شما کمک می‌کند برای جمله‌سازی ایده‌های بیشتری داشته باشید، بتوانید برای کلمات و جملاتی که یاد گرفتید، مثال نوشته و در مکالمه تمرین کنید. بهترین پیشنهاد هم این است که جملات مدنظرتان را یادداشت کرده، چند بار تکرار کنید و بعد یک مکالمه کوتاه با همان مضمون داشته باشید. مثلاً در اپیزودهای آخر فصل یک که راس و ریچل متوجه می‌شوند بهم علاقه دارند؛ ولی راس در حال سفر به چین است، می‌توانید جمله‌سازی درباره فرودگاه، سفر کاری، ابراز علاقه و هدیه گرفتن را یاد گرفته و یک مکالمه با همین موضوع‌ها تمرین کنید تا آموخته‌ها بیشتر در ذهنتان جا بیفتد.

کدام قسمت‌های سریال فرندز را برای شروع تقویت لیسنینگ انتخاب کنم؟

برای تقویت لیسنینگ با سریال فرندز فرقی ندارد کدام اپیزود یا فصل را انتخاب کنید؛ زیرا هر اپیزود یک داستان جذاب دارد و بار آموزشی همه فصل‌ها یکسان است، منتها اگر سریال را ندیده باشید ممکن است در شناخت کاراکترها، ارتباطشان با یکدیگر یا کاراکترهایی که فصل‌های اول و دوم بودند و بعد حذف شدند، دچار سردرگمی شوید. به همین خاطر بهتر است که سریال را از همان ابتدا دنبال کنید، لذت برده و حسابی بخندید.

در ادامه بر اساس نظرسنجی‌های کلی در سطح بین‌المللی، بهترین قسمت‌ها  (بر اساس ریتینگ) برای یادگیری زبان را برایتان آوردیم:

  • The One with the Blackout (episode 7, season 1)
  • The One With Ross’s New Girlfriend (episode 1, season 2)
  • The One With Every Day of Thanksgiving (episode 8, season 5)
  • The One with Unagi (episode 17, season 6)
  • The One Where Joey Dates Rachel (episode 12, season 8)
  • The One with the  cop (episode 16, season 5)
  • The One with two parts (episode 16, season 1)
  • The One with all the cheescakes (episode 11, season 7)
  • The One with the  candy hearts (episode 14, season 1)

انگلیسی با فرندز

سؤالات متداول

غیر از سریال فرندز دیگر چه پیشنهادی برای تقویت مکالمه انگلیسی و مهارت لیسنینگ دارید؟
دو سریال بیگ بنگ تئوری و آشنایی با مادر هم برای تمرین مکالمه و لیسنینگ پیشنهاد شده و اپیزودهای بیست‌دقیقه‌ای مشابه سریال فرندز دارد..
آیا منبع آموزشی کاملی برای یادگیری انگلیسی با سریال فرندز وجود دارد؟
بله دوره آموزش زبان انگلیسی با فرندز لینگانو یکی از بهترین پیشنهادها است، در یوتیوب می‌توانید دوره‌های جامع دیگری هم پیدا کنید.
سریال فرندز چند فصل است؟
سریال فرندز ده فصل دارد که هرکدام شامل 22 اپیزود بیست‌دقیقه‌ای می‎شود. بهتر است که برای آموزش بهتر سریال را حتماً با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید.

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید