بهترین دیکشنری

بهترین دیکشنری | معرفی و طرز استفاده

فهرست مطالب
برای یاد گیری لغات زبان انگلیسی و به طور کلی آموزش زبان انگلیسی نیاز داریم تا با ساختار و طرز استفاده از بهترین دیکشنری های موجود آشنا شویم.


نحوه استفاده از بهترین دیکشنری های موجود:

در این مقاله به دنبال این هستیم که یاد بگیریم چگونه از بهترین دیکشنری های موجود استفاده کنیم و در این دیکشنری ها دنبال چه اطلاعاتی بگردیم. همچنین در ادامه چند مورد از بهترین دیکشنری ها را معرفی خواهیم کرد.

 دیکشنری انگلیسی به انگلیسی بهتر است یا دیکشنری انگلیسی به فارسی؟

در جواب باید گفت افرادی که در سطح زبان بالاتری قرار دارند، بهتر است از بهترین دیکشنری های انگلیسی به انگلیسی استفاده کنند و افرادی که در سطح مبتدی زبان هستند می توانند در کنار دیکشنری های انگلیسی به انگلیسی از بهترین دیکشنری های انگلیسی به فارسی هم استفاده کنند. البته به این موضوع هم توجه کنید که دیکشنری های انگلیسی به انگلیسی عموما از عبارات و کلمات ساده برای معانی کلمات استفاده می کنند پس سعی کنید بعد از گذر از سطح مبتدی، از این دیکشنری ها برای تقویت زبان خود استفاده کنید و ذهن خودتان را تنبل بار نیاورید.

دیکشنری کتابی، آنلاین یا اپلیکیشن؟

به مرور زمان دیکشنری های کتابی جای خود را به دیکشنری های آنلاین و اپلیکیشن داده اند. از جمله این دلایل می توان به حجیم بودن کتاب ها اشاره کرد، همچنین برای فهمیدن تلفظ کلمات نیاز است که شما phonetic symbols را یاد بگیرید.
شما به راحتی می توانید از ورژن آنلاین و یا حتی اپلیکیشنی بهترین دیکشنری های کتابی استفاده کنید.
در ادامه چند مورد از بهترین دیکشنری های کاربردی برای شما معرفی می کنیم که هم بصورت کتابی و هم بصورت آنلاین و اپلیکیشن موجود هستند.

Collins dictionary

Cambridge dictionary

Google dictionary

Longman dictionary

Oxford dictionary

دیکشنری های انگلیسی به فارسی و برعکس

اول از همه می توانید در سرچ گوگل با نوشتن کلمه مدنظر و سپس نوشتن کلمه” معنی”، معنای عبارت مد نظر را سرچ کنید. برای مثال: معنی combine.

 

دیکشنری آنلاین تحلیلگران از بهترین دیکشنری های ایرانی

این دیکشنری هم به صورت اپلیکیشن موجود است و هم به صورت آنلاین. از مزیت های این اپلیکیشن می‌توان به این اشاره کرد که مجموعه ای از خصوصیات چندین مورد از بهترین دیکشنری ها را در یک دیکشنری فراهم کرده است.

 

چگونه از دیکشنری استفاده کنیم و دنبال چه اطلاعاتی در دیکشنری باشیم؟

اول از همه تشخیص تلفظ کلمه است که برای فهمیدن تلفظ کلمه به صورت نوشتاری از phonetic symbols باید استفاده کنید که البته در دیکشنری های آنلاین و اپلیکیشن تلفظ کلمات به صورت صوتی نیز موجود می باشد. به این نکته نیز توجه کنید که عبارت های فونتیک در کتاب‌های مختلف متفاوت هستند و در ابتدای کتاب می‌توانید معیار حروف فونتیک را یاد بگیرید.

در اکثر دیکشنری های آنلاین و اپلیکیشن، تلفظ کلمات به دو صورت ‌British و American موجود است. مثلا در این صفحه از دیکشنری آکسفورد میتوانید تفاوت زیاد در تلفظ کلمه advertisment را در لهجه بریتیش و امریکن ببینید.

 

حتماً به استرس کلمات توجه کنید.

استرس در کلمات در معنی نیز می تواند تاثیر داشته باشد. استرس مثل تشدید روی  Syllables کلمه قرار داده میشود و آن تیکه از کلمه یک مقدار با شدت بیشتری بیان می شود.
برای مثال در کلمه combine:
Combine (nouns): تشدید در قسمت اول /ˈkɒmbʌɪn/
Combine (verb): تشدید در قسمت دوم /kəmˈbʌɪn/

 

اجزای کلام Part of speech:

اجزای کلام برای ماهیت کلمات به کار می رود که به هشت مدل تقسیم می شود.

بهترین دیکشنری

یادگیری تدریجی وجوه مختلف کلمات:

بسیاری از کلمات معانی مختلفی دارند و گاهی با اضافه شدن پسوند و پیشوند این معانی بیشتر نیز می شوند. مانند کلمات
Get ،Run و …

 

نباید فقط معنی اول کلمه را ملاک قرار بدهید:

سعی کنید معنی کلمات را در جمله و مفهوم واقعی خودش یاد بگیرید.

 

بررسی collocation های مربوط به آن کلمه:

به عبارت های قبل و بعد از کلمه دقت کنید این باعث می شود تا به کارگیری کلمات شما بهتر شود.
برای مثال هر دو کلمه See و Watch به معنی نگاه کردن هستند، ولی بهتر است قبل از کلمه Tv عبارت watch را استفاده کنیم.
در بحث collocation به حروف اضافه نیز دقت کنید چرا که این حروف اضافه در معنای عبارات بسیار تاثیر گذار هستند. حروف اضافه مثل of ،from ،on،…

 

دوره جامع لینگانو

در دوره جامع لینگانو همه این تکنیک ها و روش ها به صورت اصولی و کاربردی آموزش داده شده و شما بعد از یک دوره پنج ماهه می توانید از سطح مبتدی به سطح پیشرفته برسید.
برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره جامع لینگانو روی لینک کلیک کنید.

دوره جامع لینگانو

 

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید