مقاله isi چیست

مقاله Isi چیست و چگونه یک مقاله isi بنویسیم؟

فهرست مطالب

هنگامی که قصد دارید یک مقاله isi برای مجلات دانشگاهی به زبان انگلیسی بنویسید، با یک کار بسیار رقابتی و چالش برانگیز روبرو می‌شوید؛ زیرا باید تمام قوانین و اصول نوشتن یک مقاله آی اس آی را در نظر بگیرید. تمام مقالات علمی و پژوهشی روشی را برای دانشمندان فراهم می‌کنند تا با سایر دانشمندان در مورد نتایج تحقیقات خود ارتباط برقرار کنند. آنها دارای همان قالب کلی و بخش های متمایز هستند که نوع خاصی از اطلاعات را نشان می دهند. تعداد و عناوین بخش ها ممکن است در مجلات متفاوت باشد، اما در بیشتر موارد، شما باید یک ساختار اولیه را حفظ کنید. اگر دوست دارید بیشتر در مورد اینکه مقاله isi چیست و چگونه باید آن را نوشت بدانید، تا پایان این مقاله با لینگانو همراه باشید.

مقاله isi چیست؟

مقاله ISI یکی از مهمترین مقالات علمی در دنیاست که توسط Institute for Scientific Information منتشر می‌شود. این مقاله، به عنوان یکی از مهمترین منابع اطلاعاتی در حوزه‌های علمی و پژوهشی شناخته شده است و اطلاعات مفیدی درباره تعداد نقل‌قول‌ها، شاخص‌های تأثیرگذاری و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی در سراسر جهان ارائه می‌دهد. با دسترسی به این مقاله، پژوهشگران می‌توانند به راحتی به دنبال تحقیقات مرتبط با زمینه خود بگردند و با اطلاعات بروز و دقیق، به بهبود کیفیت پژوهش‌های خود بپردازند.

چگونه یک مقاله آی اس آی خوب بنویسیم؟

حالا که دانستیم مقاله isi چیست بیایید نگاهی به روش‌های نوشتن یک مقاله خوب بیندازیم. نوشتن مقالات علمی برای چاپ در مجلات معتبر به محققان این امکان را می‌دهد که نتایج تحقیقات خود را با هم در میان بگذارند. در واقع، این بخش مهمی از مشاغل بسیاری از محققان است و به انتشار خروجی‌های تحقیقاتی در جامعه علمی کمک می‌کند.

با این حال، نوشتن یک مقاله ISI خوب یک کار بسیار چالش برانگیز به نظر می‌رسد که باید اصول مختلفی را در نظر گرفت تا مقاله رد نشود. به طور خلاصه می‌توان گفت که بیشتر مقالات منتشر شده در مجلات معتبر از ساختار نسبتاً مشابهی پیروی می‌کنند و شامل بخش‌هایی مانند عنوان، چکیده، کلیدواژه‌ها، مقدمه، روش‌ها، نتایج، بحث، نتیجه‌گیری و منابع هستند.

عنوان یا  مقاله isi چیست؟ Title

عنوان اولین چیزی است که دیگران را به خواندن مقاله isi شما جذب می‌کند. عنوان باید از نظر علمی معتبر باشد و آنچه را که در تحقیق انجام شده است به درستی نشان دهد؛ زیرا اولین عنصری است که سردبیر مجله یا خواننده آن را می‌بیند. عنوان باید خلاصه‌ای از موضوع اصلی مقاله و جذاب باشد. یک محقق باید از نوشتن عناوین طولانی و استفاده از کلمات اختصاری ناشناخته در عنوان مقاله خودداری کند.

مقاله isi

خلاصه یا Abstract

چکیده مقاله isi چیست؟ چکیده یک خلاصه کامل، اما بسیار مختصر از مقاله isi را در اختیار خواننده قرار می‌دهد. در این بخش، محقق باید ضمن برجسته کردن دقیق موضوع و نتایج به دست آمده، تحقیقات خود را در تعداد محدودی از کلمات خلاصه کند. چکیده باید به گونه‌ای نوشته شود که دیگران را تشویق به خواندن مقاله isi شما کند. سعی کنید در خلاصه مقاله، هیچ اطلاعاتی بیشتر از موارد استفاده شده در مقاله خود وارد نکنید. 

اگر از کلمات اختصاری در چکیده استفاده می‌کنید، باید عبارت کامل را در داخل پرانتز بعد از مخفف یا عبارت اختصاری را داخل پرانتز بعد از عبارت کامل قرار دهید. معمولاً می‌توانید از زمان حال در Abstract خود استفاده کنید، اما از افعال زمان گذشته نیز می‌توان استفاده کرد. به طور کلی دو نوع Abstract وجود دارد:

چکیده توصیفی

چکیده‌های توصیفی در حوزه‌های علوم انسانی و اجتماعی یا روانشناسی استفاده می‌شود و به طور خلاصه، کار طولانی‌تر را شرح می‌دهد. این نوع چکیده‌ها حدود ۵۰ تا ۱۰۰ کلمه هستند. ساختار یک چکیده توصیفی به طور کلی به شرح زیر است:

  • تاریخ
  • هدف
  • محدوده تحقیق

بیشتر بخوانید:
چگونه یک cover letter موفق و جذاب به زبان انگلیسی بنویسیم؟

چکیده اطلاعاتی

چکیده‌های اطلاعاتی معمولاً در مقالات مهندسی، علوم یا روانشناسی استفاده می‌شوند و تمام استدلال‌های اصلی و نتایج مهم را ارائه می‌دهند. این چکیده ها حدود ۲۰۰ کلمه و شامل بخش‌های زیر است:

  • تاریخ
  • هدف
  • روش
  • یافته ها/نتایج
  • نتیجه

کلید واژه‌ها یا Keywords

کلمات کلیدی در مقاله isi ترجیحاً باید عباراتی از ۲ تا ۴ کلمه باشند که نشان دهند موضوع مقاله در مورد چیست. با کمک کلمه کلیدی شما، سایر نویسندگان و محققان می توانند مقاله شما را پیدا کنند.

کیوردها

معرفی یا Introduction

به طور خلاصه، در بخش معرفی، باید به سوال «چرا» پاسخ دهید و دلایل خود را در مورد انتخاب آن موضوع برای تحقیق، اهمیت آن، روش‌ها یا رویکردهای تحقیق و غیره روشن کنید. در این قسمت می‌توانید به سوالی که قرار است در بقیه مقاله خود به آن پاسخ دهید نیز اشاره کنید. در ابتدای مقدمه بهتر است به صورت کلی صحبت شود و به تدریج جزئیات و موضوع اصلی تحقیق توضیح داده شود.

بیشتر بخوانید:

در این بخش، باید تحقیقات و نتایج بدست آمده در گذشته، کاستی‌های آنها و سپس رویکرد مورد استفاده برای نگارش مقاله را شرح دهید. زمان‌های فعل استفاده شده در این بخش ترکیبی از زمان حال و گذشته است.

مواد و روش‌ها، Materials and Methods

نوشتن بخش مواد و روش‌ها می‌تواند خسته کننده باشد، اما اگر به خوبی توصیف و نوشته شود، نتیجه‌گیری شما را قوی‌تر می‌کند و می‌تواند شانس چاپ مقاله isi شما در یک مجله خوب را افزایش دهد.

بخش روش‌ها شرکت‌کنندگان، نتایج، مداخلات، آزمایش‌های عینی و غیره را توصیف می‌کند تا به خواننده کمک کند دقیقاً روشی را که توسط نویسندگان انجام شده است، بشناسند. نویسنده یک مقاله، تکنیک‌های خاص و استراتژی آزمایشی کلی را در این بخش توضیح می‌دهد.

نوشتن این بخش را باید با اطلاعات کلی موضوع و سپس با جزئیات آزمایشی خاص، شروع کنید. می‌توانید تا حد امکان تست‌ها و آزمایش‌های آماری را کامل بگنجانید و از اشاره به مزایا و معایب روش‌ها یا نتایج خاص خودداری کنید.

نتایج یا Results

حتما می‌توانید حدس بزنید این بخش در مقاله isi چیست. در این بخش از مقاله isi باید دستاوردها، یافته‌ها و مقادیر عددی نتایج آزمون، اهمیت و اعتبار آن‌ها و همچنین ویژگی‌های آماری به‌طور واضح و دقیق توضیح داده شود. زمان فعل استفاده شده در این بخش در گذشته است. هدف اصلی این بخش ارائه نتایج شما است. این بخش را یک گزارش عینی از نتایج قرار دهید و تمام تفاسیر را برای این بخش نگه دارید.

مقاله آی اس آی چیست

یافته‌های خود را در این بخش خلاصه کنید و در صورت امکان در جداول یا شکل ارائه دهید. تمام نتایج را در متن توصیف کنید و خواننده را به مشاهداتی که مرتبط هستند هدایت کنید. داده ها را تجزیه و تحلیل کنید، سپس آنها را در قالب نمودار، جداول یا شکل ارائه کنید.

بحث یا Discussion

این بخش به تفسیر و تحلیل نتایج و دستاوردهای پژوهشی می‌پردازد و بنابراین نیاز به دانش گسترده‌ای دارد. این بخش باید تحقیقات قبلی مرتبط با موضوع مقاله ذکر شده در مقدمه را تشریح کند و روش‌ها یا نتایج آن مقالات را با موارد موجود در مطالعه شما مقایسه کند. همچنین لازم است مزایا و معایب تحقیق حاضر و همچنین سازگاری یا عدم تطابق یافته‌های خود با یافته‌های قبلی را به دقت توضیح دهید. زمان فعل استفاده شده در این بخش در گذشته است.

نتیجه یا Conclusion

این بخش یک مرور بسیار کوتاه از کل مقاله است. در واقع این بخش شبیه چکیده است اما به طور کلی محدودیتی در تعداد کلمات ندارد. در این بخش اهمیت موضوع، نتایج کلی تحقیق و پژوهش انجام شده و همچنین تحقیقات آتی در مورد این موضوع توضیح داده شده است. زمان های فعل استفاده شده در این بخش ترکیبی از گذشته و آینده است.

قدردانی یا Acknowledgments

این بخش لزوماً در همه مقالات یافت نمی‌شود. در این قسمت از تمامی کسانی که در انجام تحقیق کمک کرده‌اند تشکر می‌شود. همچنین می‌توانید از مؤسساتی که حمایت مالی یا تجهیزاتی را برای مطالعه تحقیقاتی شما فراهم کرده‌اند، تشکر کنید و از داورانی که به ارائه بینش‌های ارزشمند در مورد چگونگی بهبود مقاله شما کمک کرده‌اند، تشکر کنید.

منابع یا References

این بخش منابع ذکر شده در سراسر مقاله را ارائه می‌دهد و در انتهای مقاله شما قرار می‌گیرد. منابع باید به ترتیب حروف الفبا و بر اساس نام نویسنده اول درج شوند و شماره‌گذاری نشوند.

سوالات متداول

مقاله ISI چیست؟
مقاله ISI یک نوع مقاله علمی است که در پایگاه داده علمی ISI Web of Science منتشر می‌شود. این پایگاه داده برای جستجوی مقالات علمی و تحقیقاتی در انواع رشته‌های علمی، به‌عنوان یکی از معتبرترین و محبوب‌ترین پایگاه‌های داده علمی شناخته می‌شود.
چگونه می‌توان به یک مقاله ISI دسترسی پیدا کرد؟
برای دسترسی به مقالات ISI می‌توانید از پایگاه داده ISI Web of Science استفاده کنید. همچنین، برخی از کتابخانه‌ها و دانشگاه‌ها نیز این پایگاه داده را در دسترس قرار می‌دهند.
چه تفاوتی بین مقالات ISI و سایر مقالات علمی وجود دارد؟
مقالات ISI به دلیل اینکه در پایگاه داده علمی ISI Web of Science منتشر می‌شوند، معمولاً به عنوان مقالاتی با کیفیت بالاتر و با تأثیر بیشتر در جامعه علمی شناخته می‌شوند. همچنین، این مقالات به‌عنوان یکی از معیارهای ارزیابی علمی شناخته شده‌اند.
آیا چاپ یک مقاله در ISI Web of Science هزینه دارد؟
خیر، چاپ یک مقاله در ISI Web of Science هزینه‌ای ندارد. با این حال، برخی از مجلات ISI ممکن است برای ارسال یک مقاله به آن‌ها هزینه‌ای دریافت کنند.

در دوره جامع آموزش زبان انگلیسی لینگانو، می‌توانید تمامی نکات مربوط به مهارت‌های انگلیسی را یاد بگیرید. لینگانو اینجاست تا به شما در تقویت مهارت‌های شنیداری، گفتاری و نوشتاری کمک کند. این دوره با به روز ترین شیوه‌ها و بهترین تکنیک‌ها، زبان انگلیسی را به شما آموزش می‌دهد. اما هیچ‌گاه قدرت پای‌بند بودن به برنامه، مطالعه و تمرین خود را دست کم نگیرید.

دوره جامع زبان انگلیسی لینگانو

 

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید