تلفظ کلمات انگلیسی

تلفظ کلمات انگلیسی؛ ۹ منبع رایگان برای یادگیری تلفظ

فهرست مطالب

 

 تلفظ صحیح انگلیسی به دلیل سیستم نوشتاری غیرقابل پیش بینی و صداهای بسیار متفاوت در زبان انگلیسی، می‌تواند بسیار دشوار باشد. حتما دیده‌اید که تلفظ کلمات انگلیسی همیشه آنطور که نوشته می‌شوند، نیست و صداهای زیادی وجود دارد. این صداها می‌توانند تفاوت زیادی در هنگام صحبت کردن ایجاد کنند. اما نگران نباشید: امروز در این مقاله از وبلاگ لینگانو یاد می‌گیرید که چگونه تلفظ کلمات انگلیسی خود را به صورت آنلاین بهبود ببخشید، خواه از طریق دوره‌های کامل انگلیسی آنلاین یا درس‌های ویدیویی ساده! با ما همراه باشید.

 

وب‌سایت Pronuncian

 

pronuncian روی لهجه انگلیسی آمریکایی تمرکز دارد، بنابراین اگر قصد دارید با آمریکایی‌ها یا کانادایی‌ها انگلیسی صحبت کنید، و یا می‌خواهید به یکی از آن کشورها سفر کنید، این وب سایت تلفظ کلمات انگلیسی، عالی است.

 

این سایت نگاهی عمیق به حروف صدادار انگلیسی دارد و از روش مقایسه دو کلمه برای نشان دادن صداهای مشابه استفاده می‌کند. به عنوان مثال، به شما کمک می‌کند تا صداهای مصوت کوتاه خود را به درستی درک کنید تا بتوانید تفاوت بین Dead و Did را متوجه شوید.

 

 

Pronuncian همچنین به صداهای همخوان و نحوه تغییر آنها بسته به مکان آنها در یک کلمه نگاه می‌کند. به عنوان مثال، صدای t در water به طور کامل تلفظ نمی‌شود. در عوض صدایی شبیه d می‌دهد. این اتفاق با بسیاری از صامت‌های دیگر نیز می‌افتد.

 

درس های زیادی وجود دارد و هر کدام بر روی صدای خاصی تمرکز می‌کنند. هر صدا به سه بخش تقسیم می‌شود: تلفظ (توضیح صدا)، املا (نحوه نوشتن) و تمرین.

 

سایت FluentU 

 

از از ویدیوهای انگلیسی ساخته شده برای انگلیسی زبانان برایتان خسته‌کننده شده است از FluentU استفاده کنید. این سایت درک و یادگیری از متکلمان واقعی انگلیسی را آسان می‌کند. FluentU مجموعه‌ای از ویدیوهای انگلیسی معتبر مانند موزیک ویدیوها و گفتگوهای جالب است که به زبان آموزان کمک می‌کند مهارت‌های خود را تقویت کنند.

 

 

ویدئوها شامل زیرنویس‌های تعاملی داخلی به زبان انگلیسی هستند که می‌توانند روشن یا خاموش شوند. به این ترتیب، شما همیشه آنچه را که گفته می‌شود متوجه خواهید شد، اما تمرکز بر تلفظ بدون حواس پرتی زیرنویس نیز آسان است.

 

این سایت یک ابزار قدرتمند برای یادگیری زبان انگلیسی است و برای بهبود تلفظ کلمات انگلیسی شما و همچنین دیدن واژگان مورد استفاده در متن توسط افراد بومی بسیار عالی است. FluentU را می توان در مرورگر خود یا با دانلود برنامه در سیستم عامل‌های iOS یا Android دسترسی داشت.

 

سایت Easy World of English

 

مانند سایت اول، Easy World of English نیز بر انگلیسی آمریکایی تمرکز دارد. در میان ویژگی‌های آن، ابزارهای تلفظ زیادی وجود دارد که به شما در ساخت صداهای انگلیسی کمک می‌کند. این ابزارها به روش‌های مختلف تلفظ حروف الفبا نگاه می‌کنند. این ویژگی خوبی است؛ زیرا برخی از حروف می‌توانند بیش از یک تلفظ را ایجاد کنند و در واقع قوانینی وجود دارد که می‌توانید از آ» برای تعیین زمان استفاده از صداها از آنها استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید:

 

Easy World of English همچنین کلماتی که صداهای t و d و پایان های خاص را دارند را با یکدیگر مقایسه می‌کند. سه سطح ریدینگ با ۲۰ بخش کوتاه در هر کدام وجود دارد. هر متن همراه با صدا برای کامل کردن تلفظ کلمات انگلیسی نوشته شده است. سعی کنید هر جمله را همانطور که در صدا گفته می‌شود، تکرار کنید و سپس آن را به تنهایی بخوانید. این سایت همچنین بیش از ۴۰ درس گرامر برای زبان انگلیسی با مثال‌های فراوان ارائه می‌دهد.

 

سایت ManyThings.org

 

ManyThings.org سایتی است که تلفظ کلمات انگلیسی آمریکایی را آموزش می‌دهد و به طور خاص برای زبان آموزان ESL ساخته شده است. این وب سایت دقیقاً همان چیزی را دارد که نامش نشان می‌دهد: چیزهای زیاد! برای آموزش زبان انگلیسی از انواع بازی‌ها، پازل‌ها، متن‌ها و سایر ابزارها استفاده می‌کند.

 

ManyThings.org همچنین دارای متن‌ها مناسب ریدینگ و جملات صوتی است که می‌توان آنها را با سرعت عادی یا آهسته گوش داد. این ویژگی برای تمرین تلفظ کلمات انگلیسی در متن یک جمله عالی است. موضوعات، خواندنی و جملات شامل موسیقی، تاریخ، حیوانات و زندگی روزمره می‌شود.

 

سایت TalkEnglish.com

 

تمرکز TalkEnglish.com درک و استفاده از انگلیسی گفتاری است. درس‌های این وب‌سایت کاملاً رایگان است و صدها آموزش کوتاه وجود دارد که به شما یاد می‌دهد چگونه زبان انگلیسی گفتاری را بهبود بخشید. درس‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند: «درس‌های مکالمه انگلیسی»، «درس‌های ویدیویی انگلیسی» و «درس‌های گوش دادن به زبان انگلیسی».

 

همچنین برخی موارد اضافی مانند “مقالات انگلیسی زبان” وجود دارد که در مورد برقراری ارتباط به زبان انگلیسی مشاوره می‌دهد. علاوه بر وب سایت، یک برنامه برای اندروید و آیفون نیز وجود دارد.

 

سایت News in Levels

 

این سایت دارای اخبار جاری از سراسر جهان است، بنابراین فقط برای زبان آموزان انگلیسی آمریکایی نیست. این وب سایت به شما این امکان را می‌دهد که هر خبر را در سه سطح مختلف انگلیسی مشاهده کنید: سطح ۱ (برای مبتدیان)، سطح ۲ (برای زبان آموزان متوسط) و سطح ۳ (برای زبان آموزان پیشرفته). متن‌ها نسبتاً کوتاه و دارای صدای منطبق هستند.

 

 

این درس‌ها برای گوش دادن به زبان انگلیسی در یک محیط طبیعی و تمرین گفتار انگلیسی با سرعت عادی عالی هستند. ما پیشنهاد می‌کنیم هر جمله را همانطور که در صدا گفته شده است، تکرار کنید و سپس خودتان آن را با صدای بلند بخوانید.

 

سایت BBC Learning English

 

این وب سایت بر تلفظ کلمات انگلیسی بریتانیایی تمرکز دارد. در واقع بی بی سی دوره‌های کامل تلفظ انگلیسی را ارائه می‌دهد. اولین دوره “آواهای انگلیسی” نام دارد. دروس کوتاه صداهای انگلیسی بریتانیایی و نمادهای IPA (الفبای آوایی بین المللی) آنها را تجزیه می‌کند. هر ویدیو نماد IPA، چند نمونه و نمای نزدیک از دهان را برای ایجاد صدا نشان می‌دهد.

 

دومین دوره از این مجموعه «کارگاه آموزشی تلفظ تیم» نام دارد. تیم به جای تمرکز بر صداهای فردی، در مورد چگونگی تغییر صداها، بسته به موقعیت آنها در کلمه صحبت می‌کند. به عنوان مثال می‌توان به تلفظ d در انتهای کلمات و پیوند دادن صداهای مصوت اشاره کرد.

 

بیشتر بخوانید:

 

BBC Learning English همچنین دارای یک کانال یوتیوب است که در آن می‌توانید طیف وسیعی از ویدیوها از آخرین اخبار گرفته تا ویدیوهای مربوط به تلفظ، گرامر و واژگان را بیابید.

 

سایت Flo-Joe

 

مانند دوره‌های تلفظ BBC، این وب سایت نیز بر انگلیسی بریتانیایی تمرکز دارد و به طور خاص، از آن برای آمادگی آزمون برای امتحانات انگلیسی کمبریج استفاده می‌شود. آزمون‌های عملی زیاد برای اولین گواهی زبان انگلیسی (FCE)، گواهی زبان انگلیسی پیشرفته (CAE) و گواهی مهارت در زبان انگلیسی (CPE) وجود دارد. تست‌ها به بخش‌های خواندن، نوشتن و گفتار تقسیم می‌شوند. این سایت برای زبان آموزانی که سعی در قبولی در آزمون‌های مهارت انگلیسی دارند، بسیار کاربردی است.

 

بیشتر بخوانید:
ویژگی یک استاد زبان خوب چیست؟

 

با تکمیل جزء صحبت کردن در برخی از آزمون‌های تمرینی، می‌توانید تلفظ انگلیسی بریتانیایید خود را تمرین کنید و لهجه بومی خود را در طول آزمون و در موقعیت‌های واقعی کاهش دهید. هر آزمون تمرینی، با یک کلید پاسخ و طرح نمره‌دهی همراه است و می‌توانید به دوره امتحان موفقیت پلاس به مدت ۹۰ روز با ۲۴ پوند (و بالاتر) دسترسی داشته باشید.

 

برنامه زبان انگلیسی ELSA 

 

آیا قصد دارید مهارت‌های تلفظ خود را کامل کنید و مانند یک انگلیسی زبان مادری صحبت کنید؟ ELSA یک ابزار عالی برای کسانی است که می‌خواهند یک تجزیه و تحلیل عمیق داشته باشند تا مهارت‌های تلفظ انگلیسی خود را آزمایش کنند.

 

زبان آموزان می توانند از میان هزاران درس که طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می‌دهند، انتخاب کنند.

ELSA با مقایسه تلفظ شما با زبان مادری به شما کمک می‌کند تا تک تک صداها را در گفتار انگلیسی شما تجزیه و تحلیل کند و هر گونه صدا یا کلمه اشتباه تلفظ شده را برجسته کند. این ویژگی به شما امکان می‌دهد هر گونه تلفظ اشتباه تکراری را تشخیص دهید، و به شما امکان می‌دهد روی آنها تمرکز کنید و شروع به کامل کردن تلفظ کلمات انگلیسی خود کنید. همه این ها در نهایت باعث بالا رفتن اعتماد به نفس شما در صحبت کردن به انگلیسی می‌شود. در مقاله زیر این اپلیکیشن را به طور کامل مورد بررسی قرار داده‌ایم.

 

بیشتر بخوانید:
معرفی و نقد و بررسی اپلیکیشن ELSA، اپلیکیشنی برای تلفظ

 

سخن پایانی

 

همان‌طور که اشاره کردیم، داشتن تلفظ خوب، باعث بالا رفتن کیفیت ارتباطات شما و همچنین اعتماد به نفس شما می‌شود. تمامی ابزارهایی که نام بردیم می‌توانند منابع خود و رایگانی برای تقویت مهارت اسپیکینگ شما نیز باشند. اگر در تقویت سایر مهارت‌های زبان خود مثل خواندن، نوشتن و صحبت کردن نیاز به کمک دارید، ما در دوره جامع آکادمی زبان لینگانو تمام این مهارت‌ها را از صفر تا صد به شما آموزش می‌دهیم. اساتید مجرب لینگانو با به روزترین تکنیک‌ها به تقویت شما در زبان انگلیسی کمک می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

دوره جامع زبان لینگانو

 



 

 

 

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید