کتاب داستان انگلیسی

معرفی بهترین کتاب‌های داستانی برای تقویت زبان

فهرست مطالب

 

خواندن به زبان انگلیسی ممکن است آرزوی خیلی‌ها باشد. این مهارت نیاز به پشتکار و صبر دارد، اما به محض شروع، دنیای کاملا جدیدی از زبان به روی شما باز می‌شود و دایره لغات شما به سرعت گسترش می‌یابد. اگر به تازگی شروع به خواندن به زبان انگلیسی کرده‌اید، یک کتاب کودک یا یک کتاب کمیک می‌تواند شروع مناسبی برای شما باشد. وقتی شروع به خواندن کتاب‌ داستان انگلیسی می‌کنید، اعتماد به نفس شما نیز بیشتر می‌شود و این می‌تواند بر دیگر مهارت‌های زبانی شما تاثیر بگذارد. زمانی که تصمیم به خواندن یک کتاب برای تقویت زبان خود کردید، مهم است که ژانر و موضوعی را انتخاب کنید که واقعاً از آن لذت می‌برید. در این مقاله از وبلاگ لینگانو، چند کتاب داستان انگلیسی با موضوعات مختلف معرفی کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

 

اهمیت خواندن کتاب داستان انگلیسی در تقویت زبان 

توانایی خواندن یک رمان به زبان دیگر و درک آن یک دستاورد بزرگ است. لحظه‌ای که صفحه آخر را می‌خوانید و کتاب را می‌بندید، احساس موفقیت خواهید کرد. خواندن تمرینی برای یادگیری زبان است.

خواندن کتاب داستان انگلیسی به بهبود دایره لغات و درک عمومی شما کمک می‌کند و در برخی موارد حتی ممکن است اطلاعات بیشتری در مورد کشورهای مختلف و فرهنگ‌های آنها به شما بدهد. همچنین با کتاب داستان انگلیسی می‌توانید با سرعت خود حرکت کنید. مثلا در حین گوش دادن به پادکست‌ها و رادیو، باید با کسی که صحبت می کند هماهنگ باشید. اما در حین خواندن کتاب، می توانید به آرامی یا به همان سرعتی که می‌خواهید مطالعه کنید. اگر چیزی را متوجه نشدید، کافی است دوباره به پاراگراف نگاه کنید!

 

خواندن کتاب داستان انگلیسی

 

خواندن ذهن شما را به روی تجربیات و دیدگاه‌های جدید باز می‌کند. ممکن است اطلاعات جدیدی در مورد زبان، فرهنگ، جامعه و تاریخ یاد بگیرید، چیزهایی که قبلاً هرگز نمی‌دانستید. به طور کلی، این راه یک راه لذت بخش، آرامش بخش و بدون استرس برای یادگیری زبان انگلیسی است. مردم وقتی کتاب‌هایی را انتخاب می‌کنند که از سطح خواندنشان بالاتر است، ناامید می‌شوند. با انتخاب هوشمندانه اولین کتاب های انگلیسی خود، تجربه بسیار مثبتی نسبت به خواندن داشته باشید.

 

کتاب Charlotte’s Web 

نویسنده این کتاب داستان انگلیسی E.B. White است. تار شارلوت یک رمان دوست داشتنی است که همه گروه‌های سنی می توانند از آن لذت ببرند. این کتاب بخشی از برنامه درسی ملی در بسیاری از مدارس در سراسر جهان نیز است؛ بنابراین این کتاب بسیار می‌تواند در تقویت زبان انگلیسی مفید باشد. 

 

کتاب تار شارلوت

 

خلاصه کتاب در مورد یک بچه خوک است. او کوچکترین خوکی است که به دنیا آمده است و صاحب مزرعه او را بی‌فایده و بی ارزش می‌داند و تصمیم دارد او را بکشد. اما دختر کوچکی به نام فرن آرابل او را نجات می‌دهد. او خوک را به فرزندی قبول می‌کند و از او مراقبت می‌کند و نام ویلبر را برای او انتخاب می‌کند.

بیشتر بخوانید:
کتاب The secret garden؛ یک رمان مهیج که شما را به دنیای جادویی می‌کشاند

وقتی ویلبر به مزرعه برمی‌گردد، همه حیوانات مزرعه دیگر او را نادیده می‌گیرند. یک روز صدایی می‌شنود. این صدا متعلق به عنکبوت کوچکی به نام شارلوت است. شارلوت می‌داند که کشاورزان قصد دارند ویلبر را بکشند. او قول می‌دهد که برای نجات جان او برنامه ریزی کند. به این ترتیب شروع به نوشتن کلماتی در تار خود می‌کند تا او را نجات دهد.

 

 کتاب Thirteen reasons why

کتاب سیزده دلیل برای… که نوشته Jay Asher است در زمان حال اتفاق می‌افتد، به این معنی که نویسنده با استفاده از دستور زبان ساده می‌نویسد. همه جملات کوتاه و واژگان نسبتا آسان هستند. گرامر ساده و پاراگراف‌های کوتاه و جالب، این کتاب را به یک کتاب داستان انگلیسی آسان برای زبان آموزان ESL تبدیل کرده است. کتاب ۱۳ دلیل برای…  به مسائل سنگینی می‌پردازد؛ بنابراین اگر به دنبال چیزی شاد برای خواندن هستید، این کتاب مناسب شما نیست.

 

کتاب ۱۳ دلیل برای

 

داستان این گونه شروع می‌شود که شخصیت اصلی داستان، کلی جنسن، از مدرسه به خانه می‌آید و بسته‌ای را جلوی در خانه‌اش پیدا می‌کند. وقتی بسته را باز می‌کند با تعدادی نوار کاست رو به رو می‌شود که توسط هانا بیکر، همکلاسی قبلی او ضبط شده بود. هانا به دلیل مشکلات عاطفی خودکشی کرده است و دلایل این کارش را در ۱۳ نوار کاست بیان کرده که هر کدام از آن‌ها متعلق به یک شخص در زندگی او هستند.

 

کتاب The Fault in Our Stars

این کتاب نوشته جان گرین (John Green) داستانی عاشقانه، شوخ و طنز، در عین حال بسیار غم انگیز دارد. داستان کتاب در مورد عشق بین هیزل و آگوستوس است که در یک گروه حمایت از سرطان برای نوجوانان، یکدیگر را ملاقات می‌کنند. زبان کتاب، جوانانه و هیجان انگیز است که باعث می‌شود آن را به یک کتاب خواندنی، جذاب و لذت‌بخش تبدیل کند. احتمالا هنگام خواندن این کتاب با اصطلاحات، کلمات و استعاره‌های زیادی آشنا خواهید شد! 

 

 

 

کتابThe Fault in Our Stars

 

سری کتاب‌های هری پاتر 

کتاب‌های هری پاتر اثر جی.کی. رولینگ برای زبان‌آموزان انگلیسی عالی هستند؛ زیرا رولینگ از دستور زبان یا واژگان پیچیده استفاده نمی‌کند، بنابراین می‌توانید بیشتر داستان را بفهمید. یا اگر قبلاً کتاب‌های هری پاتر را به زبان فارسی خوانده‌اید، خواندن آن‌ها به انگلیسی می‌تواند راحت‌تر و لذت‌لخش‌تر باشد. کتاب اول خیلی طولانی و پیچیده نیست، بنابراین می‌تواند برای شروع و تقویت زبان انگلیسی و همچنین اعتماد به نفس شما مفید باشد.

بیشتر بخوانید:
کاوش در شازده کوچولو: یک ریدینگ جذاب برای زبان‌آموزان زبان انگلیسی

داستان در مورد هری پاتر، نوجوان جادوگر است که به مدرسه فنون جادوگری هاگوارتز دعوت می‌شود. داستان از ۱۲ سالگی هری شروع می‌شود و در طول شماره‌های مختلف کتاب، شاهد بزرگ شدن او هستیم. بنابراین می‌توان گفت این کتاب برای زبان‌آموزان مبتدی تا پیشرفته مناسب است. هری به همراه دوستانش با ماجراهای زیادی در مدرسه مواجه می‌شود، به اسراری در مورد خانواده‌اش پی می‌برد و به عنوان «پسری که زنده ماند» آموزش می‌بیند تا با دشمن اصلی خود، لرد ولدمورت، مبارزه کند.

 

کتاب های هری پاتر

 

کتاب داستان انگلیسی پیتر پن

تقریباً همه داستان «پیتر پن» را می‌دانند، به همین دلیل است که خواندن این کتاب می‌تواند ساده باشد. آشنایی با یک داستان از قبل، به خواننده کمک می‌کند تا متن را بهتر درک کند. این کتاب در واقع برای کودکان نوشته شده است، اما همچنان مورد توجه بزرگسالان در سراسر جهان است. داستان در مورد پسر گمشده، پیتر پن است که هر شب از سرزمین Neverland یواشکی پشت پنجره خانواده دارلینگ می‌آید و به داستان‌های خانم دارلینگ گوش می‌دهد. یک شب وندی، دختر خانواده دارلینگ او را می‌بیند و پیتر، او و دو برادرش را با خود به سرزمین نورلند می‌برد. آنها در سفر به نورلند پرواز می‌کنند و در طول مسیر  با ماجراجویی‌های زیادی مواجه می‌شوند. 

 

کتاب پیتر پن

 

کتاب داستان انگلیسی پیرمرد و دریا 

 پیرمرد و دریا نوشته ارنست همینگوی یک کتاب کلاسیک معروف است. تقریباً همه انگلیسی زبانان بومی این کتاب را در مقطعی از مدرسه خوانده‌اند. بنابراین می‌تواند موضوع خوبی برای صحبت کردن با انگلیسی زبانان نیز باشد. در برخی موارد واژگان کمی دشوار هستند، با این حال، جملات کوتاه است و به راحتی می‌توانید آن‌ها را درک کنید. این داستان یک جنگ طولانی بین یک ماهیگیر قدیمی و با تجربه و یک ماهی بزرگ است. او قصد دارد بزرگ‌ترین ماهی را که تا به حال در عمر خود دیده است، شکار کند. اما ماهی بزرگ بسیار قدرت‌مند است. داستان حول محور ماهی و ماهی‌گیر و نبرد بین آن‌ها اتفاق می‌افتد.

 

کتاب پیرمرد و دریا

 

کتاب The House on Mango Street

این کتاب اغلب در کلاس های انگلیسی در مدارس و دانشگاه‌های ایالات متحده مطالعه می‌شود. داستان یک دختر ۱۲ ساله مکزیکی-آمریکایی را روایت می‌کند که در حال بزرگ شدن است و کم کم به زندگی در آمریکا عادت می‌کند. این کتاب، کوتاه و تنها ۱۰۳ صفحه است، و به زبانی ساده نوشته شده است و می‌توانید واژگان زیادی را از طریق آن یاد بگیرید.

 

کتابThe House on Mango Street

 

کتاب داستان The Martian

داستان این کتاب در مورد یک فضانورد است که به عنوان اولین انسان روی سیاره مریخ قدم می‌زند، اما بعد همه چیز به طرز وحشتناکی خراب می‌شود. فضانوردی که تصور می‌شود مرده است و کاملاً از بقیه جهان جدا شده است، باید از مهارت‌ها و هوش خود برای یافتن راهی برای بازگشت به خانه استفاده کند. این کتاب پر از کلمات و اصطلاحات فضایی است! از آنجایی که شخصیت اصلی در مریخ تنهاست، دیالوگ بسیار کمی وجود دارد، اما می‌توانید کلمات زیادی در مورد مریخ، فضانوردان و سایر موضوعات فضایی یاد بگیرید.

 

کتاب The Martian

 

سخن پایانی

در این مقاله دانستیم که یکی از روش‌های موثر برای تقویت مهارت ریدینگ، خواندن کتاب داستان انگلیسی است. کتاب های انگلیسی در ژانرهای متفاوتی را برای انواع سلیقه‌ها و سطح‌های زبانی معرفی کردیم. با انتخاب درست یک کتاب، و تداوم و تمرین می‌توانید زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید. البته خواندن کتاب علاوه بر تقویت مهارت ریدینگ، بر مهارت‌های اسپیکینگ، رایتینگ، دایره واژگان و گرامر شما نیز تاثیر می‌گذارد. ما در دوره جامع زبان انگلیسی لینگانو روی تمامی مهارت‌های زبان انگلیسی شما کار می‌کنیم و با به روزترین تکنیک‌ها، زبان انگلیسی را از صفر تا صد به شما آموزش می‌دهیم. برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

دوره جامع زبان انگلیسی آکادمی لینگانو

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید