یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت

چرا یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت اهمیت دارد؟

فهرست مطالب

مهاجرت یک پروسه طولانی و سخت است. هنگامی که یک فرد یا یک خانواده تصمیم می‌گیرد زندگی خود را در مکانی متفاوت شروع کند، باید در مورد مقصد مهاجرت تحقیق و تا حد امکان اطلاعات جمع آوری کند و گزینه ها را ارزیابی کنید. یکی از عوامل موثر بر تصمیم‌گیری مقصد احتمالی شما، زبان صحبت در کشور و دانش شما از آن است. داشتن توانایی برقراری ارتباط به زبان رسمی به شما یک مزیت رقابتی می‌دهد که می‌تواند درهای جدیدی را چه در محل کار، چه هنگام شروع روابط جدید یا در زندگی روزمره شما باز کند. یاد گرفتن زبان انگلیسی برای مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان نیز مهم است. با لینگانو همراه باشید تا بیشتر در مورد اهمیت زبان انگلیسی صحبت کنیم.

دلیل اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت

یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت می‌تواند به چند دلیل مهم باشد:

  • دانستن زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم، مهاجرت شما را آسان‌تر می‌کند. شما می‌توانید فرآیندها را بهتر درک کنید 
  • به عنوان یک مقیم دائمی جدید، اگر به زبان انگلیسی روان صحبت کنید، دوره سازگاری شما با کشور جدید بسیار آسان‌تر خواهد بود. 
  • مهاجرانی که مهارت‌های انگلیسی قوی دارند، احتمال بیشتری برای یافتن شغل در کشور مقصد یا درخواست شغل‌های بهتر دارند.
  • مهارت‌های انگلیسی می‌تواند به شما کمک کند تا به منابع و خدمات دسترسی پیدا کنید. می‌توانید به پزشک مراجعه کنید، با نمایندگان قانونی یا جامعه صحبت کنید.
  • اگر انگلیسی صحبت کنید، می‌توانید تحصیلات حرفه‌ای خود را در کشور جدید ادامه دهید، وارد موسسات آکادمیک شوید؛ مثلاً می خواهید در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنید.
  • شما با موفقیت با مردم ارتباط برقرار کرده و صحبت خواهید کرد. افرادی که تسلط کافی به زبان انگلیسی ندارند، باید با یک مانع روبرو شوند. 
  • یادگیری زبان انگلیسی شما را قادر می سازد در رویدادها شرکت کنید و با جامعه خود درگیر شوید.

اهمیت زبان برای مهاجرت

تسلط نداشتن مهاجران به زبان انگلیسی چه تاثیری بر آن‌ها دارد؟

انگلیسی صحبت نکردن می‌تواند به طرق مختلف بر مهاجران تأثیر بگذارد. اولاً، می‌تواند مانع از توانایی آنها در برقراری ارتباط و تعامل با دیگران در کشور جدیدشان شود. این می تواند کارهای ساده‌ای مانند خرید مواد غذایی یا جستجوی کمک پزشکی را بسیار چالش برانگیز کند.

بیشتر بخوانید:

همچنین می‌تواند منجر به احساس انزوا و طرد شدن از جامعه محلی شود. علاوه بر این، صحبت نکردن به زبان انگلیسی می تواند فرصت‌های شغلی مهاجران را محدود کند. بسیاری از مشاغل نیاز به مهارت در زبان انگلیسی دارند و بدون این مهارت، مهاجران ممکن است به مشاغل کم درآمد محدود شوند.

این امر می تواند مانع از استفاده کامل از مهارت‌ها و تحصیلات آنها شود که منجر به مشکلات مالی و کیفیت پایین زندگی می‌شود. به طور کلی، صحبت نکردن به زبان انگلیسی می‌تواند موانع و چالش‌های مهمی را برای مهاجران ایجاد کند.

چند استراتژی برای یادگیری زبان برای مهاجرت

یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی، ثبت نام در یک دوره و یا کلاس زبان انگلیسی است. همانطور که قبلا ذکر کردیم، زمانی که مهاجران به کشور جدید وارد می‌شوند، اغلب انگلیسی مورد نیاز برای به دست آوردن مشاغل خوب را ندارند. چند استراتژی برای یادگیری زبان برای مهاجرت را در زیر لیست کرده‌ایم.

  • مهاجران می توانند از برنامه‌های تبادل زبان استفاده کند که در آن می توانند انگلیسی را از انگلیسی زبانان یاد بگیرند و در عوض زبان مادری خود را به آن‌ها یاد دهند.
  • مهاجران می توانند از منابع آنلاین و برنامه‌های یادگیری زبان برای بهبود مهارت‌های انگلیسی خود استفاده کنند.
  • مهاجران می‌توانند در دوره‌های زبان انگلیسی ثبت نام کنند یا در آموزشگاه‌های زبان شرکت کنند تا آموزش ساختاریافته را دریافت کنند.
  • مهاجران می‌توانند با شرکت در فعالیت‌های اجتماعی و مکالمه با با افراد، انگلیسی خود را تقویت کنند.

بیشتر بخوانید:
حداقل یکی از این ۶ کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت را بخوانید

اگر قصد دارید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید، ما در دوره جامع آکادمی زبان لینگانو تمام مهارت‌های زبان از جمله خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن را از صفر تا صد به شما آموزش می‌دهیم. اساتید مجرب لینگانو با به روزترین تکنیک‌ها به تقویت شما در زبان انگلیسی کمک می‌کنند.

دوره جامع زبان انگلیسی لینگانو

 یادگرفتن زبان انگلیسی برای مهاجران چه فوایدی دارد؟

دلایل زیادی برای یاد گرفتن زبان انگلیسی برای مهاجران وجود دارد:

کمک در ارتباط

یکی از بزرگترین موانع برای بسیاری از مهاجران، مانع زبانی است. بسیاری از مهاجران انگلیسی نمی‌دانند. با این حال، آنها باید شرایط لازم برای یافتن شغل را برآورده کنند. با مهاجرت، کارهای زیادی برای انجام دادن وجود خواهد داشت که بیشتر آنها نیازمند دانش زبان انگلیسی است. به علاوه، مهاجرانی که به آمریکا مهاجرت می‌کنند، یک آزمون انگلیسی وجود دارد که قبل از اینکه شهروند ایالات متحده شوند باید آن را بگذرانند.

با دیگران ارتباط برقرار کنید

مهاجران همچنین باید بتوانند ارتباط موثر برقرار کنند. صحبت کردن به زبان انگلیسی به آنها کمک می‌کند تا به طور کامل با فرهنگ جدید ادغام شوند. آنها می‌توانند مستقیماً با همسایگان خود و کسانی که با آنها رفت و آمد می‌کنند، ارتباط برقرار کنند. همه این‌ها یعنی صحبت کردن در فروشگاه مواد غذایی، اداره پست و در مدارس فرزندانشان ملزم دانستن زبان انگلیسی است. بدون توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی، مهاجران ممکن است در محیط های جدید خود احساس انزوا و تنهایی کنند.

ارتباط برقرار کردن با دیگران

یک شغل بهتر پیدا کنید

مهاجران اغلب مشاغلی را انتخاب می‌کنند که در دسترس است. آنها دوست دارند روی پاهای خود بایستند و اعضای خانواده خود را تأمین کنند. بسیاری از مهاجران در کشورهای خود متخصصان تحصیلات دانشگاهی هستند، اما به دلیل شرایط سخت اقتصادی نمی‌توانند در کشور خود بمانند. در این مرحله، حتی اگر آنها برای مشاغل حرفه‌ای واجد شرایط باشند، ناتوانی آنها در صحبت کردن به زبان انگلیسی به طور روان مانع از پتانسیل آنها برای به دست آوردن این مشاغل می‌شود.

سوالات متداول

چرا برای مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان، یادگیری زبان انگلیسی ضروری است؟
در کشورهای انگلیسی زبان، زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی و تجاری شناخته شده است. برای موفقیت در محیط کار، تحصیلات، و همچنین برای ارتباط با جامعه محلی، یادگیری زبان انگلیسی ضروری است.
آیا زبان انگلیسی تنها زبان مورد نیاز برای مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان است؟
در برخی کشورهای انگلیسی زبان، مانند کانادا و استرالیا، دو زبان رسمی وجود دارد.
چگونه می‌توانم زبان انگلیسی را بهتر یاد بگیرم؟
چندین روش برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد، از جمله کلاس‌های زبان، خودآموزی با استفاده از کتاب‌های آموزشی و منابع آنلاین، تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها با زیرنویس، و گفتگو با افراد بومی زبان انگلیسی.

 

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید