بهترین منابع آزمون تافل

بهترین منابع برای شرکت در آزمون تافل کدام است؟

فهرست مطالب

یکی از مهم‌ترین آزمون‌های زبان برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند، آزمون تافل است. این آزمون را تقریباً تمام دانشگاه‌های معتبر جهان قبول دارند و یکی از معیارهای پذیرش و ثبت‌نامشان است. به همین خاطر اگر با فرمت کلی آزمون آیلتس یا PTE راحت نیستید؛ اما قصد اپلای دارید، می‌توانید سراغ تافل بروید که در ادامه این مقاله مهم‌ترین و بهترین منابعش را برایتان معرفی کردیم.

آزمون تافل در یک نگاه

پیش از معرفی بهترین منابع آزمون تافل بیایید نگاهی کلی به ساختار این آزمون داشته باشیم. اعتبار آزمون تافل مثل دیگر آزمون‌های رسمی زبان، دو سال است که حداقل نمره‌اش 80 و بالاترین سقف نمره آن 120 است. گرفتن نمره زیر 80 در آزمون تافل قابل‌قبول نبوده و در معنای سطح کمتر از متوسط است. با این نمره بسیاری از دانشگاه‌ها یا پذیرش نمی‌دهند یا پذیرششان مشروط یعنی با شرط شرکت در کلاس زبان اجباری خواهد بود.

بیشتر بخوانید:
تکنیک‌های رسیدن به نمره ۹ در آیلتس

نمره 80 تا 90 در معنای سطح متوسط رو به بالا و مناسب برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های معمولی و درجه 2 است. نمره 90 تا 100 آرزوی بسیاری از زبان‌آموزان، نمره‌ای قابل‌قبول برای بسیاری از دانشگاه‌ها و مناسب برای اپلای است. قاعدتاً نمره 100 به بالا در زمره سطح پیشرفته است که مسیر اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه‌های جهان را ساده‌تر می‌کند.

آزمون تافل در یک نگاه

این آزمون در 4 بخش:

  •         Speaking
  •         Listening
  •         Writing
  •         Reading

برگزار می‌شود تا مهارت شما را سنجیده و نمره میانگینتان را از 120 نمره بدهد. با این مقدمه بیایید سراغ معرفی بهترین منابع آزمون تافل برویم.

کتاب‌های آموزشی برای آزمون تافل

اولین پیشنهاد برای بهترین منابع آزمون تافل کتاب‌های آموزشی و تمرین است؛ منتها قبل از این معرفی یادتان باشد که آزمون‌های مختلف برای سنجش سطح دانش شما از زبان انگلیسی طراحی شده و پیش از آمادگی برای شرکت در آزمون باید حداقلی از زبان انگلیسی را بلد باشید. در واقع اگر تا امروز زبان نخواندید شرکت در آزمون اصلاً به شما پیشنهاد نمی‌شود؛ زیرا اول باید پایه و حداقلی از دستور زبان، لغات و دیگر مطالب را آموخته و سپس برای آزمون آماده شوید. در این مسیر هم بهتر است که همراه با کلاس یا معلم خصوصی پیش بروید.

بیشتر بخوانید:
حداقل نمره تافل برای مهاجرت به کشورهای مختلف چقدر است؟

از بهترین کتاب‌های آموزشی برای شرکت در آزمون تافل می‌توانیم به لیست زیر اشاره کنیم که امتیاز بسیار بالایی هم دارند:

  •         Essential Words for The TOEFL
  •         1100 Words You Need to Know
  •         Longman Preparation Course for The TOEFL
  •         The official guide to the TOEFL
  •         Kaplan TOEFL iBT Premier
  •         Official TOEFL iBT Tests

تمامی این کتاب‌های آموزشی بر اساس امتحان‌های سال‌های اخیر ادیت شده، به همین خاطر حتماً باید آخرین نسخه موجود در بازار را تهیه کنید تا به جدیدترین نکات و سؤالات دسترسی داشته باشید.

منابع آنلاین برای آزمون تافل

پیشنهاد بعدی برای بهترین منابع آزمون تافل، منابع آنلاین است که هم شامل کلاس‌های آموزشی شده و هم سؤالات امتحان‌های اخیر را همراه با تحلیل و آنالیز نحوه پاسخ‌دهی در اختیارتان قرار می‌دهد.

اولین پیشنهاد سایت معتبر ETS است. این سایت برگزارکننده آزمون تافل است که سؤالات آزمون‌های قبلی را همراه با تست‌های تمرینی رایگان برای زبان‌آموزان آپلود می‌کند که قابلیت دانلود هم دارد. با استفاده از این سایت شما علاوه بر سؤالات آزمون‌های قبلی به  پاسخ آزمون‌ها، لیست واژگان و لغات و نمونه موضوعات و تاپیک‌ها Topics دسترسی دارید.

منابع آنلاین برای آزمون تافل

سایت پیشنهادی بعدی Magoosh است که این مورد هم منبعی رایگان برای متقاضیان آزمون تافل است تا به مطالب مهم آموزشی مانند واژگان موردنیاز برای آزمون و نمونه سؤالات دسترسی داشته باشند.

سومین سایت معتبر Quizlet است که به‌عنوان بهترین منبع آنلاین واژگان و لغات ضروری تافل شناخته می‎شود. زبان‌آموزان دیگری هم که قصد یادگیری لغات جدید را دارند، می‌توانند از متد آموزشی این سایت برای یادگیری بیشتر استفاده کنند.

سایت learn 4 good مخصوص زبان‌آموزانی است که می‌خواهند همیشه لیستی از سؤالات آزمون را برای پاسخگویی داشته باشند. این سایت امکان دسترسی به سؤالات اصلی تافل را برایتان فراهم کرده؛ اما مطالبش مانند دیگر منابع آنلاین رایگان نیست.

بیشتر بخوانید:
آزمون GRE، پل ارتباطی با دانشگاه‌های جهان

برای یادگیری واژگان جدید از طریق حل تمرین و پاسخگویی به سؤالات بر اساس سطح زبانتان می‌توانید از منبع آنلاین دیگری مانند سایت Nonstopenglish استفاده کنید. این منبع آموزشی هم برای متقاضیان آزمون تافل و هم کسانی که قصد تقویت دایره لغاتشان را دارند، منبع خوبی محسوب می‌شود.

آخرین پیشنهاد هم سایت معتبر Eslpod.com است که با جمع‌آوری پادکست‌های مرتبط برای تقویت دو مهارت listening و speaking توصیه می‌شود؛ یعنی به شما کمک می‌کند از طریق پادکست بهتر بشنوید و با تمرین مکالمه در آزمون speaking نمره بالاتری بگیرید.

دوره‌های آموزشی حضوری و آنلاین برای آزمون تافل

دوره‌های آموزشی آنلاین زیادی وجود دارند که با آن‌ها می‌توانید زبان انگلیسی را با هدف شرکت در آزمون تافل، یاد بگیرید. اما اگر پیش از آن نیاز به دانش پایه از زبان انگلیسی دارید و فکر می‌کنید قبل از یادگیری مهارت‌های آزمون تافل، باید کمی بیشتر روی زبان خود کار کنید، دوره جامع لینگانو مناسب شماست. ابن دوره علاوه بر تقویت هر 4 مهارت اصلی، برای یادگیری پایه زبان مانند دستور زبان و مهم‌ترین کلمات و واژگان موردنیاز در مکالمه مناسب است.

دوره جامع آموزش زبان لینگانو

در صورتی که تمایل به شرکت در کلاس زبان عمومی داشته باشید، می‌توانید در کلاس‌هایی شرکت کنید که فقط برای آمادگی شرکت در آزمون تافل است و به‌صورت گروهی زبان‌آموزان را برای پاسخگویی به سؤالات آزمون آماده می‌کند.

منابع تست و تمرین برای آزمون تافل

در انتهای بحث معرفی بهترین منابع آزمون تافل می‌خواهیم چند منبع آنلاین برای حل تمرین و تست‌زنی هم معرفی کنیم. خودتان هم می‌دانید که در مسیر آمادگی برای آزمون، یادگیری تنها کافی نیست و این مسیر باید همراه با حل تمرین مداوم و روزانه تست زدن باشد.

یکی از بهترین منابع آزمون تافل برای تست سایت معتبر TOEFLTestsOnline است. این سایت برای هر بخش از آزمون نمونه تست رایگان دارد که برای شرکت در آزمون واقعی به شما کمک می‌کند.

سایت پیشنهادی بعدی Gradutateshotline است که شامل تست‌های رایگان listening و Reading  می‌شود و می‌تواند یک منبع آموزشی بسیار خوب برای حل تمرین باشد.

منابع تست و تمرین برای آزمون تافل

سومین سایت Quiz-tree.com و یکی از بهترین منابع آموزشی برای پیشرفت در گرامر و واژگان است. برخی از آزمون‌های این سایت حتی برای داوطلبانی با سطح زبان پیشرفته هم دشوار و چالش‌برانگیز است، پس مطمئناً در مسیر گرفتن نمره 90 به بالا برایتان مفید خواهد بود.

آخرین پیشنهاد سایت Purdue برای تمرین Writing است. این منبع تست معتبر علاوه بر ارائه منابع مهم برای تقویت مهارت نوشتاری، بخش مخصوص دستور زبان و قواعد گرامری هم دارد که در مسیر آمادگی برای آزمون به آن نیاز دارید.

سؤالات متداول

مدرک تافل را برای اپلای در کدام مقطع تحصیلی نیاز داریم؟
مدرک تافل را می‌توانید برای اپلای در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری به دانشگاه موردنظرتان ارائه دهید.
بهترین مدرک زبان برای اپلای کدام است؟
تفاوت زیادی ندارد و دانشگاه‌ها هر سه مدرک تافل، آیلتس و PTE را قبول دارند. برای تصمیم‌گیری باید به شرایط خودتان، نحوه برگزاری آزمون و سیاست‌های دانشگاه موردنظرتان توجه کنید.

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید